וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על תפקיד רב העיר ירושלים - מתחיל

27.2.2014 / 17:55

תפקיד רב העיר ירושלים אינו מאויש כבר עשר שנים ונחשב ליוקרתי במיוחד. ברקת הבטיח כי רב ראשי אחד יהיה חרדי והשני ציוני דתי. היום נפגשו ברקת והרב בן דהן והחלו בהתנעת הבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי עשור, הבחירות לרבנות ירושלים יצאו לדרך: הבוקר (חמישי) נפגשו סגן השר לשירותי דת ח"כ אלי בן דהן וראש העיר ירושלים, ניר ברקת, לפגישת התנעה של הבחירות לרבנות ירושלים. לאחר שפורסמו התקנות החדשות לבחירת רבני ערים ברשומות, סוכם בפגישה כי הם יפעלו לקדם את הליך הבחירות ככל שניתן. במסגרת זו יבחרו בשבועות הקרובים נציגי הגוף הבוחר מטעם מועצת העיר, בפגישה סוכם כי סגן השר וראש העיר יפעלו לקדם את הליך הבחירות ככל שניתן. במסגרת זו יבחרו בשבועות הקרובים נציגי הגוף הבוחר מטעם מועצת העיר, שר הדתות ונציגי בתי הכנסת.

תפקיד רב העיר ירושלים אינו מאויש כבר עשר שנים. הוא נחשב ליוקרתי במיוחד וכמעט שווה ערך לתפקיד הרב הראשי לישראל. בבחירות האחרונות בירושלים הבטיח ברקת כי רב ראשי אחד יהיה מהציבור החרדי ואילו השני יהיה רב ציוני דתי ובשל כך גברה התקווה כי הליך הבחירה יושלם.

ברקת: "נשלים את העבודה בקדנציה הקרובה". עומר מירון
ראש העיר ניר ברקת/עומר מירון

לפני ארבע שנים הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי תנועת "ירושלמים" והשר אורי אורבך כדי להניע את הליך הבחירות. לפני שנתיים הוגשה עתירה נוספת של נציגי בתי הכנסת הציוניים שדרשו לקבוע מועד לבחירות. עם תחילת הקדנציה הנוכחית, גברה התקווה כי תהליך הבחירה יחל בקרוב, אולם משרד הדתות הוא זה שביקש מבג"ץ לדחות את המועד פעם אחר פעם.

כעת עם פרסום התקנות החדשות שקובעות כי מחצית מחברי הגוף הבוחר ייבחרו על ידי מועצת העיר, רבע מהם יהיו נציגי בתי הכנסת, שמינית יהיו רבנים שיבחרו על ידי שר הדתות ושמינית יהיו נציגי ציבור שימנה שר הדתות בהסכמת ראש העיר - הבחירות יוצאות לדרך.

סגן השר גורש מהשבעה: "אל תשא את שם הרב". מור שאולי
סגן השר אלי בן דהן/מור שאולי

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר בתגובה כי "ירושלים זקוקה מזה זמן רב לרבני עיר שיפארו את שמה ויהוו את ההנהגה הרוחנית היהודית בעיר. אנו סמוכים ובטוחים שהתקנות החדשות קובעות תהליך בחירה קצר יותר מסורבל פחות וכזה שנותן ייצוג טוב יותר לתושבי העיר."

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "אנחנו שמחים לבשר לתושבי ירושלים כי תהליך הבחירה של הרבנים הראשיים לעיר יוצא לדרך. בשמונה השנים האחרונות לא היססתי לעצור את התהליך באמצעות עתירות לבג"צ כשנעשו ניסיונות למחטפים ולמינוי שני רבנים שאינם מייצגים כראוי את הציבורים השונים בעיר".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully