וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מיליון וחצי יהודים מסתירים יהדותם

15.9.2014 / 11:48

כ- 70% מיהודי אירופה לא יגיעו לבית הכנסת במהלך ראש השנה ויום הכיפורים, 75% מילדיהם אינם לומדים בבתי הספר היהודיים ומצב ההתבוללות באירופה עומד על כ- 80%. כך עולה מנתונים שריכזו "מרכז רבני אירופה" בשיתוף עם איגוד הארגונים היהודיים

בית כנסת בדנמרק. באדיבות המצולמים
בית כנסת בקופנהגן - דנמרק/באדיבות המצולמים

חצי מיליון יהודים ישתתפו השנה בתפילות שיתקיימו ברחבי אירופה בראש השנה, 40% מיהודי אירופה בוחרים להסתיר את יהדותם וכ-75% מילדיהם אינם לומדים בבתי הספר היהודיים, כך עולה מנתונים שריכזו יותר מ-800 רבנים החברים ב"מרכז רבני אירופה" בשיתוף עם איגוד הארגונים היהודיים.

עוד עולה מהנתונים כי תפילות ראש השנה יתקיימו ב-1,353 בתי כנסת ברחבי היבשת וכמות היהודים שמגיעים להתפלל בבתי הכנסת ביום כיפור היא אומנם כפולה מכמות היהודים שמגיעים להתפלל בבתי הכנסת בשבתות במהלך השנה, אך עדיין כ- 70% מיהודי אירופה יבחרו שלא להגיע לבית הכנסת גם במהלך ראש השנה ויום הכיפורים.

כמו כן, התברר שבניתוח כמות החתונות היהודיות בהשוואה לכמות היהודים בכל עיר עומד מצב ההתבוללות באירופה על כ- 80%. לעומת זאת, יש גם יהודים רבים באירופה שדווקא מגבירים את זיקתם ליהדות. כך למשל, מקרי האנטישמיות בבתי הספר גרמו להעברת מאות ילדים יהודים מבתי ספר כלליים לבתי ספר יהודיים ובמהלך השנה החולפת גדל מספר היהודים המבקרים בבתי הכנסת בכ- 17% בהשוואה לשנה הקודמת (עוד בטרם חגי תשרי).

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, המכהן גם כמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר כי התגברות הימין הקיצוני ברחבי היבשת, התפשטות האיסלמזציה ומבצע "צוק איתן" העמידו בשנה החולפת בפני יהדות אירופה אתגרים חזקים יותר משנים קודמות. "יותר התקפות. יותר התנכלויות ליחידים, קהילות ומוסדות יהודיים, יותר הפגנות ויותר פוליטיקאים הנושאים נאומים מתלהמים נגד ישראל ונגד היהודים".

מרגולין העריך כי לנוכח עליית כוחו של הימין הקיצוני בפרלמנט האירופי "לא נוכל להתנחם באמירה "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" ולפיכך, עושה הארגון ככל שלאל ידו על מנת להגביר את שיתוף הפעולה עם ההנהגה החדשה של האיחוד האירופי ולהגביר את מחויבותה להגברת החינוך והאכיפה נגד האנטישמיות במדינות האיחוד".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully