וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבואה בתנ"ך שחזתה את ששת הימים

ערוץ מאיר

28.5.2014 / 11:26

במלחמת העצמאות ניסו לכבוש את העיר העתיקה אך בשל הפירוד שהיה בעם, הדבר לא צלח. רק בששת הימים כשהייתה אחדות בעם ירושלים נכבשה. הנביא זכריה ניבא את זה לפני אלפי שנים

יח"צ - חד פעמי

מדוע ירושלים העתיקה נכבשה רק במלחמת ששת הימים ולא במלחמת השחרור, ומדוע היא נכבשה דווקא מכיוון מזרח? הרב אורי שרקי עונה על כך במסגרת שיעור מיוחד ליום ירושלים המשודר בערוץ מאיר. כבר בתש"ח, במלחמת העצמאות, היו שלושה ניסיונות של האצ"ל הלח"י וההגנה לפרוץ את שערי העיר העתיקה מצפון, מערב ודרום. למרות שצה"ל כבר הוקם, בירושלים הפיקוד היה עדיין נפרד ולכן ירושלים לא הייתה יכולה להתאחד.

עוד בנושא:
תל אביבים, בלי ירושלים לא הייתם בעיר
"ריקוד הדגלים": חרפה ואות קלון לציונות הדתית
למה בכל חתונה מזכירים את ירושלים?

לעומת זאת, בשנת תשכ"ז, 1967, הוקמה ממשלת ליכוד לאומי, ממשלת אחדות משותפת, ומכיוון שהייתה אחדות בחברה הישראלית הצליחו גם לאחד את ירושלים. לא לחינם הכניסה של צה"ל לעיר העתיקה הייתה מכיוון מזרח, משער האריות. הנביא זכריה כבר התנבא שירושלים תכבש מכיוון מזרח, מצד הר הזיתים, כפי שאכן קרה במלחמת ששת הימים. למה דווקא מכיוון מזרח? כי בכל הצדדים האחרים יש בתים ושכונות והיכן שיש אנשים יש מחלוקת. מצד מזרח יש את בית הקברות של הר הזיתים ושם אין מחלוקות בין אנשים. כדי לאחד את ירושלים, צריכים אחדות גם בעם.

לקטעים נוספים לחצו כאן

הרמטכ"ל העשירי, מרדכי מוטה גור. דובר צה"ל
מוטה גור. ממשחררי ירושלים/דובר צה"ל

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully