וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב גורן: האיש שלא פחד מאף אחד

ערוץ מאיר

26.5.2014 / 8:00

הוא היה הרב הראשי לצה"ל ושל ישראל. מהפכן וגאון בתורה. והוא היה גם סבא שעשה שופינג לנכדות שלו, טיגן להם צ'יפסים וקנה להם גלידה. הרב גורן, האיש שלא פחד מאף אחד

יח"צ - חד פעמי

קשה לדבר על ירושלים מבלי להזכיר את אחד הרבנים המזוהים אתה ביותר, הרב שלמה גורן, מי שכיהן כרב הצבאי הראשי בזמן מלחמת ששת הימים והיה מהראשונים שהגיעו להר הבית ולכותל המערבי יחד עם חיילי חטיבה 55. בתוכנית 'בא בזמן' מיוחדת ליום ירושלים, המשודרת בערוץ מאיר, משוחח יצחק מאיר עם אפרת רוזנברג שפירא, נכדתו של הרב גורן, ועם אבי רט שהוציא את ספר האוטוביוגרפיה של הרב.

שפירא מספרת על הסבא הרב גורן, על הדמויות החשובות שהסתובבו בביתו, על סדרי פסח ההמוניים שערך ועל המתנות הקטנות שהביא לנכדותיו. אבי רט מספר על הגאונות של הרב גורן ועל שליטתו בתורה. "התחושה שלי ושל רבים אחרים שהלכו אחריו היא שהאדם היה אמיתי ואמיץ. הוא לא ספר אף אחד. הייתה לו אמת, אפשר להתווכח עליה, הוא קינא לאמת, הלך אתה עד הסוף, וגם שילם עליה מחירים כבדים. האמת הזאת שלו מצאה חן בעיני בן גוריון וביחד הם הקימו את החיבור בין הרבנות לצבא, חיבור שהציל את מערכת היחסים בין דתיים לחילוניים בצבא. הרב גורן היה צריך לייצר דיני צבא ומדינה יש מאין, והאומץ שלו לקחת מסורת ישנה, לחדש ולהתחדש, ולעמוד על שלו, הייתה יכולת מדהימה".

לסדרת בא בזמן לחצו כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב שלמה גורן עם הרב עובדיה יוסף בזמן ששימשו רבנים ראשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully