וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מדליקים מדורה בל"ג בעומר?

ערוץ מאיר

15.5.2014 / 13:56

כבר הערב וכמובן במוצאי שבת הקרוב, נראה עשרות אלפי מדורות פזורות ברחבי הארץ. אבל מה הסיבה שמדליקים מדורה בחג הזה ומדוע בכלל חוגגים אותו? הרב חגי לונדין מסביר

מה קרה בלג בעומר/ערוץ מאיר

היום השלושים ושלושה בספירת העומר הוא חג. מה קרה ביום הזה? הרב חגי לונדין מסביר שביום זה פסקה המגיפה בה מתו עשרים וארבעה אלף התלמידים של רבי עקיבא. הרב שרירא גאון טוען שהתלמידים של רבי עקיבא לא מתו במגיפה אלא במרד נגד הרומאים, ולפי דעה זו, ל"ג בעומר הוא ציון לכך שעם ישראל גם ברגעי המשבר שלו, כשהוא נשלט על ידי עמים אחרים, לעולם הוא לא מוותר על השאיפה שלו לחירות ולעצמאות.

זו גם הסיבה שמדליקים מדורות בל"ג בעומר, כי אש המרד, הלהבה של המרד, ממשיכה לבעור בלבבות של עם ישראל. סיבה נוספת לחגיגה בל"ג בעומר היא שמדובר ביום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי שהסתתר במערה מפני הרומאים, ויצר את תורת הנסתר של עם ישראל, את אש התורה שמאירה בעם ישראל לדורי דורות.

עוד מושגים עם הרב חגי לונדין

ל"ג בעומר בכיכר המדינה, תל אביב. ניב אהרונסון
ל"ג בעומר בכיכר המדינה, תל אביב/ניב אהרונסון

ערוץ מאיר בטלוויזיה הוקם ומופק על ידי עמותת "יהדות באהבה ובאמונה", מיסודו של מכון מאיר. הסלוגן שלנו - "יהדות באהבה", שואב את השראתו מהמשנה במסכת אבות: "הוי מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". זוהי גם מטרתו של ערוץ מאיר - לאפשר למי שרוצה להתחבר ליהדותו, למסורת בית אבא, לקבל תוכן טלוויזיוני יהודי איכותי וערכי מתוך אהבה לו ולילדיו, ולהעמיד תכנים יהודיים עמוקים שיהיו נגישים לכל אדם.

במסגרת וואלה! יהדות אנו מעניקים הצצה לתכנים של ערוץ מאיר בטלוויזיה. אתם מוזמנים לטעום, ליהנות, ולצפות בתוכניות המלאות של ערוץ מאיר בטלוויזיה בערוץ 96 ב-HOT וב-YES, וכן להיכנס לאתר האינטרנט של הערוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully