וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הרבנים: לחסן את הילדים נגד הפוליו

25.8.2013 / 8:32

בעקבות מבצע החיסון נגד נגיף הפוליו, קוראים בכירי הרבנים החרדים לצאת ולחסן את הילדים משום: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". הרבנים קוראים להיוועץ ברופאים ולשמוע בקולם

מבצע חיסוני הפוליו אינו פוסח על הציבור החרדי. גדולי הרבנים החרדים הורו לצאת ולהתחסן נגד הנגיף. הרב אהרון לייב שטיינמן, מבכירי הרבנים במגזר הליטאי חרדי, נשאל על ידי אחד מתלמידיו, האם יש לחסן את הילדים נגד הנגיף?, הרב השיב: "אינני רופא, צריך להתייעץ איתם, הם מבינים", אך הוסיף ואמר: "במידה והחיסון אינו מזיק, אין סיבה שלא להתחסן". הרב שטיינמן הפנה את השואלים לד"ר משולם הרט, רופא ילדים בבני ברק הנחשב למקורבם של הרבנים החרדים כדי להתייעץ עמו.

בתלמודי תורה ובבתי הספר שנמצאים תחת הנהגתו של הרב שמואל אוירבעך, ממנהיגי הציבור הליטאי, נתלו בשבוע שעבר מודעות הקוראות להתחסן נגד הנגיף, במודעות נכתב: "יש להתחסן ואין לסמוך ולומר 'לי זה לא יקרה'". בנוסף, הרב חיים קנייבסקי קרא גם הוא להתחסן. אחד מתלמידי הרב, תהה בפניו האם יש להתחסן נגד הנגיף, הרב ביקש לדעת האם החיסון נחוץ או גורם לתופעות לוואי. לאחר שהובהר לו שאין בחיסון חשש רפואי, השיב הרב כי: "חובה להתחסן נגד הנגיף". באותה הזדמנות סיפר הרב, כי הוא, מעולם לא התחסן.

לא רק בציבור הליטאי חרדי קראו להתייצב במרכזי טיפות החלב. הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף פרסם פסק הלכה בו הזכיר את החשיבות בהתחסנות נגד הנגיף. "היות ושמעתי מאנשי משרד הבריאות כי יש מי שחוששים ליטול את החיסון המונע את מחלת ה"פוליו" והיות ויש בזה משום "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" וגם ביררנו את העניין עם מומחים שאמרו לנו שיש בזה חשש גדול וסכנת נפשות ממש. אשר על כן, מוטלת חובה קדושה ומצווה על כל הורה לחסן את ילדיו כנגד מחלת הפוליו".

מאוחר יותר פרסם גם הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו מכתב שבו הוא קורא להתחסן נגד הנגיף. "לאחר בירור מקיף עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות הובהר לנו שאין מקום לחשוש מהתחסנות כנגד הפוליו, ומאידך קיים חשש סביר לפגיעה פרטית ופגיעה באחרים מאי התחסנות. על כן, דעתנו שחובת כל אחד ואחת לחסן את בני משפחתו". את המכתב חתם הרב לאו בברכת הפסוק "והסירותי מחלה מקרבך".

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, אמר לוואלה! יהדות: "אדם שמסרב להתחסן, מסכן את האחרים. בענייני הרפואה אין אדם רשאי לקחת על עצמו סיכונים גם אם מדובר בסיכון קטן". הרב הוסיף כי ההתנגדות לחיסונים קיימת כבר יותר מ-200 שנה ולמרות זאת אין ספק שאדם צריך להכניס את עצמו לסיכון קטן כדי להציל את עצמו מסיכון גדול. "קל וחומר בחיסון הפוליו שאין בו סיכון בכלל". ומה באשר לאדם שמתנגד לחסן את הילדים שלו? "אי אפשר להכריח אותו לחסן את ילדיו וצריך לדבר אל ליבו ולהסביר לו שאין בכך סכנה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully