וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרת הצניעות: יום הדין קרב, הרבנים יטפלו בכם

1.9.2013 / 12:36

במכתב שקיבל תושב חרדי מאלעד נכתב: "אנו עוקבים אחריכם, יום הדין קרב ובא, חצאיות קצרות מקצרים חיי יהודים". התושב יגיש תלונה במשטרה

"איך אתה נותן לאשתך ככה ללכת? איך היא מתלבשת? איזו בושה, שומו שמיים, זה מה שאביך רצה? בחורה שלמדה בסמינר כל כך חשוב בבני ברק? בתחילה חשבנו שמדובר באישה חילונית: חצאית צמודה מעל הברך+שסע, שרוולי הידיים אינם מכסים את המרפק, חולצה צמודה, פאה עד המותניים ובלי גרביים (ההדגשה במקור). במידה ולא תשנו את דרכיכם, תמצאו את עצמיכם מחוץ לעירנו, כדי שאנשים טובים לא ילמדו ממעשיכם".

זהו חלק מתוכן של מכתב החתום על ידי "משמרת הצניעות", שהגיע ביום חמישי האחרון אל ט', תושב העיר החרדית אלעד. שולחי המכתב מביעים זעזוע עמוק מצורת הלבוש של אשתו. בני הזוג ההמומים הופתעו לקרוא במכתב כי "מספר אברכים" התלוננו על חוסר צניעותה הבולט של האישה, ואף עקבו אחריה על מנת לוודא שזוהי דרכה ואין מדובר במקרה חד פעמי.

מי הרשע שמצא לנכון לעקוב אחרי אישה ולבחון את צורת לבושה?

נראה כי הכותבים מכירים את ט' באופן אישי, מפני שמפורטים בו המחלה הקשה אותה עבר וכן מות אביו: "כבר כמה חודשים שאנו עוקבים אחריכם, לאחר מספר תלונות מכמה משפחות חשובות בעיר. אתה, שעברת כל כך הרבה ייסורים קשים, אתה שבאת ממשפחה כל כך חשובה, אני אישית הכרתי את אביך זצ"ל, אבא יקר שביקרים, צדיק יסוד עולם. איזו אצילות, איזו יראת שמיים, איזו צניעות, יראת ד' אמיתית הייתה בו. בטוח לנו שהוא מתהפך בקרבו, ומצטער מאוד. מחזה מביש ומזעזע, המעלה בליבנו סלידה נוראה וזעזוע עמוק! ממש רחמנות עליכם! חשבנו בליבנו כיצד זה יתכן שבדיוק אתה שעברת כ"כ הרבה בחיים, מרשה לאשתך ולילדים שלך ללכת כמו חילונים?!""

בשיחה עם וואלה! יהדות אומר ט': "לקחו את הנושא הכי רגיש אצלי, המחלה ופטירתו שלו אבי ופשוט מנסים לנגן לי על המצפון. אין להם בושה? אין להם מושג כמה עוגמת נפש הם גרמו לי במכוון ועל כך קשה לסלוח. אין זו דרך להתנהג ובוודאי שלא דרך תורה".

למחרת קבלת המכתב, גילה התושב כי ניקרו את גלגל האופנוע שלו, השייך למד"א ומשמש לקריאות דחופות להצלת חיים. שכנים ומכרים של בני הזוג, ששמעו על דבר המכתב, הביעו פליאה, זעזוע וגם כעס. "מדובר במשפחה טובה, עדינה ושקטה, ילדים טובים ומחונכים, הורים למופת ובעלי חסד אמיתיים. מי הרשע שמצא לנכון לעקוב אחרי אישה ולבחון את צורת לבושה? האם יש היתר לכזה מעשה? האין מדובר בחוסר צניעות משווע"?

מכתב ממשמרת הצניעות. באדיבות המצולמים
המכתב של משמרת הצניעות/באדיבות המצולמים

קיצוניים שמנסים להשליט פחד על אנשים חרדים נורמטיביים

גם בעלה של האישה המדוברת מביע כאב לב. "15 שנים אני עוסק ברפואה דחופה, מתנדב בעיר במגן דוד אדום ובארגוני הצלה נוספים, מסייע למשפחות עם חולים במחלת הסרטן, עושה מעל ומעבר למען הצלת חיים. מעולם לא הסתכלתי או בדקתי למי אני מגיש עזרה, כיצד הוא נראה ולאיזה מין הוא משתייך ומהי צורת לבושו. אנחנו חיים ביחסי שכנות מעולים כאן בבניין ומעולם לא הפרענו לאיש. מעולם לא קיבלנו הערות או יחס שונה ולא חשנו שונים. אשתי בקשר טוב עם כל מכרותיה ומעולם לא הזיקה לאיש. אני חושב שיש קיצוניים שמנסים להשליט פחד על אנשים חרדים נורמטיביים שלא נראים כמותם או בוחרים בדרך שלהם. אלעד כידוע היא עיר פתוחה וליבראלית המכילה אלפי חרדים עובדים. לא ייתכן שקומץ קיצוני ינסה להרוס עיר שלימה שכל תושביה חיים בה בהרמוניה, גם אברכים וגם עובדים ומשרתים בצבא".

בדבריו הוא מתייחס לצורה בה בחר לחנך את ילדיו. "אני חרדי ובחרתי לחנך את ילדיי בבתי ספר דתיים לאומיים תורניים. רציתי השכלה גבוהה, רציתי חינוך לתרומה ולצבא, אולי יש אנשים שזה לא מוצא חן בעיניהם. אני לא יודע אם מדובר בקיצוניים, או פשוט באנשים חולים. אני מתפלל בבית כנסת של קהילה חרדית, כולם בה אנשים עובדים, רבים מהם קצינים בצה"ל ובעלי תארים אקדמאים. כולנו חיים באיכות מעולה בעיר הזו".

"כתבו שיעבירו את השמות שלנו לרבני העיר"

מאז קבלת המכתב, אשתו פוחדת לצאת מהבית. "הם כתבו שיעבירו את השמות שלנו לרבני העיר שיטפלו בנו בהתאם ושחצאיות קצרות מקצרות את החיים". אך בעלה אינו נרתע: "יש בכוונתו להגיש תלונה במשטרה ולגרום לאותם אנשים להבין כי אינם יכולים לעשות בעיר כבשלהם. אנחנו הרוב השפוי ואנחנו הטובים. לא ניתן להם להוציא שם רע ולהרוס לנו את החיים השלווים שלנו כאן. מי שמכיר אותנו יודע מצוין כיצד אשתי מתלבשת, אין מדובר בצורת לבוש חריגה או בלתי הולמת. להגיד לנו שאנחנו מתלבשים כמו חילונים? זו בושה וחרפה גדולה. מי שיש לו בעיה איתנו, שיבוא וידבר, למה להתחבא מאחורי מכתב אנונימי? למה לאיים בצורה כל כך מבישה?"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully