וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלהרר: איסור כניסת כלבים לכותל - עבירה על החוק

15.9.2013 / 8:00

הפסיקה נגד הכנסת כלבי נחייה לכותל ממשיכה לעורר סערה. ח"כ אלהרר מיש עתיד: פסיקה הלכתית אינה יכולה לעמוד בסתירה להוראות החוק. הרב אורי רגב: מתברר שהרב מתנכל לעיוורים

פסיקתו ההלכתית של רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', לפיה אין להכניס כלבי נחייה לרחבת התפילה בכותל המערבי, שפורסמה לראשונה בוואלה! יהדות, ממשיכה לעורר סערה. חברת הכנסת קארין אלהרר מ"יש עתיד" פנתה לרב במכתב נגד הפסיקה ובו כתבה כי, ?התפילה ברחבת הכותל אינה שמורה לקבוצות מסוימות בחברה. ויש לאפשר אותה לכל אדם באשר הוא?. הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש - לחופש דת ושוויון הגיב נגד הפסיקה: ?פעם נוספת מתגלה רב הכותל כסמן קיצוני של עולם המורשת היהודית?.

בפסיקה הלכתית שהתפרסמה כאן לאחרונה, אסר רב הכותל הכנסת כלב נחייה לרחבת התפילה והורה לסדרני הכותל כי אם אדם עיוור מגיע לכותל עם כלב נחייה, יש למצוא לכלב מקום אחסון וללוות את האדם לרחבת התפילה, "כדי שיוכל להתפלל ליד שריד בית מקדשנו מבלי צורך להשתמש בכלב". אף שהפסיקה של הרב רבינוביץ' אינה נחשבת למחמירה, היא לא סיפקה פתרון לעיוורים ועוררה ביקורת הלכתית.

?הנחייה זו יוצרת מחסום בעבור אנשים עיוורים אשר אינם יכולים לממש את זכותם להתפלל ברחבת הכותל?, כתבה אלהרר במכתב ששיגרה ללשכת הרב רבינוביץ?, ?עפ"י סעיף 2(12) לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים ישנו איסור הכנסת בעלי חיים. עם זאת הנחייה זו סותרת את הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. ראוי להדגיש שפסיקה הלכתית אינה יכולה לעמוד בסתירה לאף הוראות חוק. הפיתרון המוצע אינו עונה על הגדרת נגישות כפי שקבועה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שכן אינו מאפשר להם להתנהל בעצמאות מרבית ומחייב אותם להזדקק לעזרתו של אדם נוסף.

עוד אומרת ח"כ אלהרר כי, ?מניעת כניסתם של עיוורים המלווים בכלבי נחייה לרחבת התפילה מלבד היותה מחדל וסמל לאי רגישות חברתית, הינה גם הפרה של החוק. אבקש לאפשר מידית כניסת כלבי נחייה עד שימצא פתרון הולם לבעיה ללא פגיעה מהותית בזכותם של אנשים המלווים על ידי כלבי נחייה?.

רב הכותל: לא להכניס כלבי נחייה לרחבה

מנכ?ל חדו?ש, הרב עו?ד אורי רגב אמר כי ?פעם נוספת מתגלה רב הכותל כסמן קיצוני של עולם המורשת היהודית, ולאחר שהדיר את נשות הכותל, גירש את הסוכנות היהודית ומנע עריכת מעמדים ממלכתיים לעולים חדשים בהשתתפות נשים וגברים, מנע תפילתן של קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות, עתה מתברר שהוא אף מתנכל לעיוורים.

?שלא במפתיע בוחר הרב רבינוביץ? להסתמך על פסיקת הלכה מחמירה במקום ליישם פסיקה מקלה, וזאת תוך סתירה לרוח חוקי המדינה והסובלנות המאפיינת את רוב חלקי העם היהודי שהוא אינו מייצגם. חבל שדעות שליליות כלפי כלבים וחוסר התחשבות בזיקתם של העיוורים לכלבי הנחייה באגף קיצוני של המסורת הדתית הפכו להיות מדיניות ממשלתית מחייבת, והגיעה השעה להחזיר את הכותל לעם ישראל כולו ולשחרר את ישראל מעולה של רבנות חרדית קיצונית?.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully