וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס סודי: עריפת ראש תרנגולת לרפואת הרב עובדיה

29.9.2013 / 16:00

בטקס סודי שנערך בסוף השבוע בהר המנוחות, ערפו את ראשה של תרנגולת לרפואת הרב עובדיה. לפי מסורת יהדות בבל אליה משתייך הרב, הטקס מוציא את הסימן הרע שאולי דבק במשפחה

טקס סודי לרפואתו של הרב עובדיה יוסף נערך בסוף השבוע האחרון בבית הקברות בהר המנוחות בירושלים. בקרב העדה הבבלית אליה משתייך הרב עובדיה, ישנה מסורת לפיה אם שני מקרי מוות פוקדים בתוך שנה את המשפחה, מדובר בסימן רע ויש לבצע טקס עריפת ראש תרנגולת בבית הקברות ולטמון את ראשה למרגלות קברו של המת האחרון מבני המשפחה.

לפני מספר חודשים נפטר בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב יעקב יוסף ממחלה קשה ממנה סבל במשך תקופה ארוכה. בשבוע שעבר במהלך חג הסוכות הלך לעולמו גם אחיו של הרב עובדיה, הרב נעים עובדיה כשהוא בן 92 במותו. למרות שפטירתו של נעים הייתה לפני אישפוזו בבית החולים של הרב עובדיה, לא סיפרו לו בני המשפחה על פטירת אחיו מחשש שמא הבשורה תגרום להידרדרות נוספת במצבו. בשל מקרי המוות הרבים החליטו לערוך את הטקס ובסוף השבוע הוא נערך בחשאי בהר המנוחות שם נטמן הרב נעים עובדיה. בני המשפחה שהיו מעורבים בטקס אומרים: "כבר בסוף השבוע התבשרנו על שיפור במצבו של הרב ואנחנו מקווים כי הסגולות של הטקס שנעשה ימשיכו לפעול ומגמת השיפור תימשך".

מצבו של הרב יוסף מוסיף להיות יציב, אך עדין מוגדר כקשה עד קשה מאד. השינויים הקלים לטובה אשר נצפו אמש על ידי צוות רופאיו של הרב יוסף נשמרו במהלך הלילה. בשעות אחר הצהריים צפוי בית החולים לעדכן פעם נוספת בדבר מצבו. הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב, אמרה הבוקר כי אביה פקח עיניים ולחץ את ידה, "המצב שלו משתפר לאט ואנחנו צריכים סבלנות וצריך להמשיך להתפלל, לבקש מהקדוש ברוך שיירפא אותו כי העם עדיין זקוק לו. אדם כמוהו מגיע פעם בכמה דורות".

את הדברים אמרה בר שלום בראיון לרדיו "קול ברמה" והרחיבה לספר על השיפור במצבו של הרב, "הוא לחץ לי טיפה את היד, האישונים שלו זזו". עוד הוסיפה כי על אף שלרופאים לא ברור אם הוא מזהה את סביבתו "זה עניין של רגש, זה עניין של לב, זה עניין של להכיר את אבא, אנחנו מכירים את אבא, זה לא עניין רק של דקירות, אם תדקור אותו אולי הוא יעצום את העיניים יותר חזק, זה לא בדיקה בשבילי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully