וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדו"ש: מינוי הרב דוד יוסף למועצת החכמים אסורה על פי החוק

16.10.2013 / 13:00

עמותת חדו"ש פנתה אתמול ליועץ המשפטי ולשר הדתות משום שלטענתם ישנם מקרים נוספים של הפרת חוק הבחירות האוסר על רבנים המקבלים משכורת מהמדינה להתערב בנושאים פוליטיים

הפרות נוספות של חוק הבחירות על ידי המפלגות החרדיות. עמותת חדו"ש פנתה אתמול ליועץ המשפטי, שר הדתות נפתלי בנט, המפקח הארצי על הבחירות, נציב שירות המדינה, וראש אגף החקירות של המשטרה כנגד מקרים נוספים של הפרת חוק הבחירות האוסר על רבנים המקבלים משכורת מהמדינה להתערב בנושאים פוליטיים. לדברי מנכ"ל העמותה הרב אורי רגב, היד הקלה של שלטון החוק מאפשר המשך מעבר על החוק פעם אחר פעם. התלונה עוסקת במספר מקרים בהם רבנים בירושלים ובאלעד פעלו בניגוד לחוק כדי להשפיע על הבוחרים להצביע למועמד מסוים בבחירות המוניציפליות הקרובות.

כפי שעולה מהפנייה מדובר במספר מקרים בהם מקבלי שכר מהמדינה הפרו את החוק בנושא. מקרה אחד שארע בתחילת החודש, בבית מפלגת דגל התורה, שבה יצאה קריאה של רבני שכונות להצביע בירושלים לרשימת יהדות התורה. חתימתם של רבני השכונות המקבלים משכורת מהמדינה אסורה על פי החוק.

גם במקרה של הודעת מועצת חכמי התורה של ש"ס, הקוראת לבחירתו של משה ליאון לראשות העיר, התגלתה כבעייתית מאחר שאחד מחברי המועצה החתומים על הקריאה, הרב משה מאיה, משמש כרב שכונה בתל אביב והתערבותו בנושא אסורה על פי החוק.

גם באלעד יצאה קריאה של רב המכהן כרב שכונה בעיר לתמוך במועמד ש"ס לראשות העיר דבר שאסור על פי החוק. בנוסף, קבלו בעמותה על עצם חברותו של הרב משה מאיה כחבר במועצת חכמי התורה של ש"ס מכיוון שלדבריהם על פי החוק הדבר אסור. לכך הוסיפו בעמותה כי גם את מינויו של הרב דוד יוסף ביום ראשון האחרון למועצת החכמים שהיא אסורה על פי החוק.

חובת הרבנים לבחור בין פעילות מפלגתית לבין המשך כהונתם במסגרת הממלכתית

בשיחה עם וואלה! יהדות, אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש הרב אורי רגב טוען: "כדי למנוע את הבזוי המתמשך של הוראות החוק, פסיקת בית המשפט והנחיות היועץ המשפטי, נראה לי כי מוטלת עליכם החובה להעמיד את הרבנים הנכבדים על חובתם לבחור בין פעילות מפלגתית לבין המשך כהונתם במשרות במסגרת הרבנות הממלכתית ו/או העירונית וקבלת שכרם, כולו או חלקו, מקופת הציבור. למותר הוא לציין כי בכהונתו הממושכת של הרב מאיה בשתי המסגרות יש משום עבירה פלילית ומשמעתית, אשר תצטרכו לתת את דעתכם למידת חומרתה והאמצעים הראויים להינקט בגינה. חוששני שההתעלמות של הרשויות מניגוד עניינים זה והאיסור של נשיאת שני הכתרים גם יחד היא לא במעט מחדלן של הרשויות אשר בחרו ככל הנראה לעצום את עיניהן ולהתעלם ממנה עד עתה".

רגב מוסיף כי "לא למותר הוא לציין כי ככל הנראה אין אלה המקרים היחידים בהם רבנים המכהנים במשרות בשירות המדינה והעיריות פעילים אף במסגרות מפלגתיות דתיות, כפי שעולים הדברים מדוגמאות שנחשפו בתקופת הבחירות לכנסת ועתה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, ונראה כי יש צורך בריענון האיסורים ועריכת בדיקה מקיפה של הנושאים בתפקידים בשירות הציבור ומידת מעורבותם במפלגות פוליטיות, גם אם הן חוסות תחת דגל הדת ורוממות האל בפיהן".

הנלונים נוהגים כאילו חוקי המדינה אינם חלים עליהם

לדבריו "נראה ששלל ההוראות, ההבהרות, האזהרות אשר יצאו מתחת ידיהן של הרשויות היו ללא הועיל, ועולם כמנהגו נוהג. הנלונים נוהגים כאילו חוקי המדינה אינם חלים עליהם, או שמא אינם חלים על רבנים מסוגם, והם נקראים לדגל המפלגתי עמו הם מזדהים בנפש חפצה תוך שימוש אסור בהשפעתם ומרותם הדתית על קהל מאמיניהם".

רגב מסכם כי רק החלת החוק והעמדתם לדין של מפריו תגרום לשינוי. "ברור לי כי כל עוד פעולת הרשויות היא במישור המילולי גרידא, בלא נקיטת סנקציות פליליות ומשמעתיות משמעותיות כנגד העבריינים – הרי אף לרשויות החוק יש חלק ואחריות לזילות החוק והשחתת הליך הבחירות. אני פונה לפיכך אל הנמענים למכתב זה, האחראים לתקינות הבחירות, המופקדים על השלטת החוק והענשת העוברים עליו, והאחראים לכהונתם של רבנים בשירות המדינה להתעשת ולהכיר בכך שרק פעולה מידית כנגד הנלונים, לרבות העמדתם לדין פלילי ומשמעתי, תוכל אולי לעצור את בזוי החוק והפגיעה בתקינות הבחירות בימים האחרונים שעוד נותרו, ולתקן את המעוות בעתיד".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully