וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדו"ש: בש"ס עומדים לבצע עבירה פלילית שעונשה מאסר

21.10.2013 / 17:00

ש"ס עושה שימוש במותו של הרב עובדיה לצורך בחירות: "מועצת חכמי התורה תקיים תפילה על ציונו של מרן שיתפלל על כל אחד שיקיים ביום הבחירות את צוואתו". חדו"ש: זו עבירה פלילית

חשש ממהומות בבחירות מחר באלעד: יו"ר ש"ס אריה דרעי קרא אמש לתושבי העיר התומכים בצוריאל קריספל, מועמד המפלגה, להצביע בקלפיות בעיר עד השעה 11 בבוקר. לוואלה! יהדות נודע כי קריאתו של דרעי נובעת מהחשש כי אנשי המועמד המתחרה, ישראל פרוש ינסו להפריע להליך הבחירות.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

חשש לפיו אנשים מטעם המתמודד המתחרה, ישראל פרוש יפרו ביום הבחירות את הסדר

תוצאות הבחירות בעיר יכריעו את קרב היוקרה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה. פרוש ודרעי הציבו כל אחד מעומדים ובשבועות האחרונים, מנהלים בעיקר בתקשורת מלחמת ראש בראש שהפכה עם הזמן למלחמה בין אשכנזים וספרדים.

גורמים במטה של מועמד ש"ס העלו אתמול בפני דרעי חשש לפיו אנשים מטעם המתמודד המתחרה, ישראל פרוש יפרו ביום הבחירות את הסדר וימנעו הליך בחירות תקין. "שמענו שהם מתכוונים להפוך את הקלפיות שבהן אמור להיות אחוז הצבעה גבוה לטובתנו, או ליצור עומס אנשים בכניסה לקלפיות בשעות מסוימות ביום". דרעי מצדו לא לקח סיכון ובסוף נאומו בכינוס שנערך אתמול בעיר ביקש מהתושבים להגיע לקלפיות עד 11 בבוקר. בסביבתו הסבירו כי במידה ויהיה אחוז הצבעה גבוה כבר בשעות הבוקר, "סביר להניח שהמהומות ימנעו".

מסע ההפחדה מסתיים מחר. תושבי אלעד יבחרו בדרך השלום והאחדות

במטה של ישראל פרוש אמרו בתגובה: "מסע ההפחדה, המחלוקות והאיומים של מטה קריספל, מסתיים מחר. העיר אלעד עייפה משנים של מלחמות. תושבי אלעד יבחרו בדרך השלום והאחדות והעיר תפתח דף חדש".

אמש בכינוס שנערך בעיר לטובת המעומד הספרדי, נשא דרעי את "נאום המהפכה המזרחית", כפי שהגדירו זאת מקורביו, וקרא לכולם להתאחד סביב צוואתו של הרב עובדיה ולהצביע עבורו בבחירות הקרובות, "מה הטענה הגדולה ששמעתי? למה הם לא רוצים שיהיה מועמד ספרדי בעיר אלעד? הם אומרים שהמצב של העיר לא טוב, ולכן הם הגיעו למסקנה שרק אם יעמוד אשכנזי בראשות העיר הוא ישדרג את המעמד של העיר, ספרדי לא יכול לשדרג את המעמד של העיר"...

בתוך כך, בשבועיים האחרונים עושה תנועת ש"ס שימוש במותו של הרב עובדיה לצורך תעמולת בחירות לטובת רשימות המפלגה ברחבי הארץ. בהודעה רשמית שיצאה היום מהתנועה נכתב כי "מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס תקיים הערב תפילה מיוחדת על ציונו של מרן זכר צדיק לברכה, שיעתיר בתפילה בשמי מרום על כל אחד ואחת שיקיים מחר ביום הבחירות את בקשתו וצוואתו ויעשה נחת רוח למרן".

מרן מביט עליך מלמעלה ובוחן את ידך הנשלחת אל הפתק

גם במודעות מטעם המפלגה נעשה שימוש בדמותו של הרב. כך לדוגמא, במודעה שהתפרסמה במקומון בבית שמש במסגרת הקמפיין של נציג ש"ס, משה אבוטבול נכתב: "בעומדך מאחורי הפרגוד אינך לבד, מרן מביט עליך מלמעלה בעיניו הטהורות ובוחן את ידך הנשלחת אל הפתק. האם יד זו באה לכרות עימו ברית שלומים?". לצד תמונתו של הרב יוסף, מופיעה בתחתית הידיעה הסיסמה, "מצביעים ש"ס, משה אבוטבול, מקיימים את צוואתו של מרן".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב הזהיר בתגובה לתפילת מועצת החכמים של ש"ס כי הם "עומדים לבצע עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר". רגב אמר כי "נראה שאין גבול לתעלולי הבחירות מבית מדרשו של הרב דרעי, וכל האיסורים שבחוק ממשיכים להיות בעיניו כקליפת השום. עצוב לראות שהמפלגות החרדיות אינן סומכות עוד על שכלם הישר של מצביעיהם ועל טיעונים ענייניים ונזקקים להטריח מתים ממנוחתם כדי לנסות להשפיע על הבוחרים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully