וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב שנחשד בפלילים ימונה לתפקיד בכיר ברבנות?

10.11.2013 / 17:30

הרב שלוש, רבה של חיפה ודיין בבית הדין הרבני, הגיש את מעמודתו לתפקיד יו"ר הבחינות ברבנות. הדבר גורם להתנגדות משום שנגד הרב מתנהלת חקירה פלילית בפרשיות שונות

הרב שלמה שלוש, רבה של חיפה ודיין בבית הדין הרבני האזורי בעיר, הגיש בפעם השנייה את מעמודתו לתפקיד יושב ראש וועדת הבחינות ברבנות הראשית לישראל. העובדה כי נגד הרב מתנהלת חקירה פלילית בעקבות מספר פרשיות שונות, מעוררת התנגדות של גורמים שונים למינוי.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

עלה חשד כי הרב עשה שימוש פסול בסמכותו

נגד הרב שלוש התנהלה חקירה פלילית במספר פרשיות. מחומר החקירה עולה, כי לכאורה, העניק הרב שלוש תעודות כשרות למפעלים שתרמו לעמותת "מורשה" שבראשה עמד, וזאת שלא כדין. בנוסף, עלה חשד כי הרב עשה שימוש פסול בסמכותו, על מנת לכפות מינוי מקורבים למשרות בבתי עסק עליהם פיקח. יתר על כן, על פי החשד, הרב שלוש היה מעורב עם מקורביו, בניסיון לסחוט עובד במועצה הדתית בחיפה, במסגרת מאבקי הכוחות בין המועצה לבינו. לאחרונה, המליצה המשטרה לפרקליטות המדינה להעמיד לדין את הרב שלוש, בגין שוחד.

לוואלה! יהדות נודע, כי מועצת הרבנות הראשית תתכנס בעוד פחות מחודש ותאשר את המינויים לוועדות השונות המסועפות לה. בין היתר, המועצה צפויה גם לאשר את מינויו של הרב שלוש לתפקיד יושב ראש וועדת הבחינות, והעובדה כי הרב הוא המועמד היחיד שגם שימש בתפקיד בקדנציה האחרונה - מבטיחה את כניסתו האוטומטית לתפקיד.

אין מניעה משפטית למנות את הרב שלוש נכון לעת הזו

בעקבות כך, פנה ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) בשאילתה דחופה לשר לשירותי דת, נפתלי בנט, "הרב כיהן בתפקיד יו"ר ועדת הבחינות של הרבנות הראשית לישראל", כתב, "כעת הוא מועמד בשנית לתפקיד חשוב זה. נגד הרב שלוש הומלץ להגיש כתב אישום ובעניינו מתנהלות חקירות פליליות, במסגרת אחת נחקר באזהרה ובאחרת הגיש תשובה שקרית לכאורה". שטרן תוהה "כיצד ייתכן שרב, שעומד ותלוי נגדו כתב אישום, ואשר עניינו נידון אצל היועץ המשפטי לממשלה, יכול להיות מועמד לתפקיד חשוב כל כך ברבנות הראשית?".

בעקבות השאילתה ופניות מצד גורמים נוספים, הובא הנושא לעיונו של עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל. בתשובתו כתב גולדברג כי בשורה של פסקי דין קבע בית המשפט, כי "בנסיבות מתאימות ראוי שאיש ציבור לא ימשיך בכהונה ציבורית גם אם טרם הוגש נגדו כתב אישום, או הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום, אם חומר הראיות המנהליות שהצטבר מצדיק זאת, כדי שלא לפגוע באמון הציבור בטוהר המידות במנהל הציבורי".

במקרה של שלוש כתב גולדברג, "הואיל וטרם התקבלה החלטה בעניינו של הרב שלוש, ולו לכאורה, והואיל ולא ניתן בשלב זה מטבע הדברים, לעיין בחומר הראיות שהצטבר, לצורך גיבוש עמדה בנדון, אין מניעה משפטית למנות את הרב שלוש נכון לעת הזו, לכהונה כחבר או כיו"ר באחת מן הוועדות הפועלות תחת המועצה, ככל שמועצת הרבנות הראשית תראה לנכון לעשות זאת".

מינויו של שלוש, ינעץ מסמר נוסף בארון הקבורה של האמון ברבנות

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן התייחס לשאילתה שהוגשה למשרדו ואמר כי נושא המינוי מצוי בתחום אחריותה וסמכותה של מועצת הרבנות הראשית. "כל עוד היועץ המשפטי לממשלה לא נתן את הכרעתו בעניין, הרב שלוש בחזקת חף מפשע. אנו נמתין להחלטתו".

למרות חוות הדעת של גולדברג, יש הטוען כי המינוי באם יאושר הוא "תעודת עניות למערת השיפוט הרבני שאינה מסוגלת למצוא אנשים ראויים לתפקיד שאינם חשודים בפלילים ובשחיתות". מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב אמר לוואלה! יהדות כי "מינויו של שלוש, ינעץ מסמר נוסף בארון הקבורה של האמון ברבנות ובממסד הדתי בישראל". רגב קרא ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין "לזרז את ההליכים המשפטיים בעניינו של הרב, כיוון שהעיכוב בהליכים אלה הוא שמאפשר את המינוי המעוות".

מלשכתו של הרב שלוש סירבו להגיב לדברים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully