וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה: אסור להיכנס עם פיאות לבית המקדש

20.11.2013 / 9:00

חסידים שימו לב, פסק הלכה חדש קובע כי ליהודי עם פיאות יהיה אסור להיכנס לבית המקדש. על הפסק חתום הרב בן ציון הכהן קוק, שנחשב לתלמידו המובהק של הרב יוסף שלום אלישיב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסק הלכה חדש עשוי לעורר סערה בעולם ההלכה: כידוע, רבים מבני הציבור החרדי – ובפרט מהקהילה החסידית – מגדלים פאות ארוכות בצדי הראש, סמוך לאוזניים. כעת מתברר כי יהודי שירצה להיכנס לבית המקדש, יהיה חייב על פי ההלכה לקצץ את פאותיו. אחרת, יעבור על איסור הלכתי.

על הפסק חתום הרב בן ציון הכהן קוק, מרבני שכונת רוממה בירושלים ומי שנחשב לתלמידו המובהק של הרב יוסף שלום אלישיב. הפסק פורסם במענה לשאלת רבני מכון "תורת הקרבנות" העוסק בהלכות בית המקדש ובו מסתמך הרב קוק בשיחה שקיים עם רבו "פוסק הדור" המנוח.

"כידוע, אסור לכהן לעבוד בבית המקדש פרוע ראש", כותב הרב קוק, "ואם עבד פרוע ראש חייב מיתה בידי שמים – כפי שכותב הרמב"ם. גם לישראל אסור להיכנס למקדש פרוע ראש, מדין מורא. "לכאורה, מי שמגדל פיאות הוא בכלל פרוע ראש ואסור להיכנס לבית המקדש ולעבוד עם פיאות מגודלות".

הרב קוק סיפר כי הרב אלישיב, שנחשב לאחד מפוסקי ההלכה הגדולים שהיו כאן בשנים האחרונות, "שמע וקיבל את הדברים". לדבריו, הרב אלישיב "אמר: זה דבר פלא. הרי הכהנים היו עובדים במשמרתם, וכל ישראל היו נכנסים לעזרה בעלייה לרגל, וחידוש הוא לומר שבזמן בית המקדש היה אסור לגדל פיאות". עוד הוא מוסיף כי "הרב אלישיב הציע פתרון כדי שבבית המקדש לא יצטרכו הנכנסים לעבור על איסור 'לא תקיפו פאת ראשכם' – לגדל פאות קטנות באורך של שלושים יום".

הרב קוק מוסיף עוד חידוש בסוף פסק-ההלכה, לפיו, בעוד לכהן יהיה אסור להיכנס לעזרה מגודל בלורית, לישראל העולה לרגל– מותר יהיה לגדל בלורית ליופי – כיון שהאיסור ההלכתי אצלו הוא רק מדין מורא בית המקדש ולא מדין פרוע ראש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully