וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה תלונה שקוראת לפטר את הרב הלברטל מהמכללה בה הוא מלמד

21.11.2013 / 15:00

בעקבות המאמר של הרב הלברטל, הוגשה תלונה ע"י רות קוליאן ל"קריה האקדמית אונו" בה מלמד הרב, בדרישה כי המכללה תפטר את הרב. בנוסף היא שוקלת להגיש תביעת דיבה נגד הרב

בעקבות המאמר של הרב הלברטל, "לנשים אין זכות מוסרית לשלוט", פנתה רות קוליאן במכתב להנהלת הקריה האקדמית אונו בו מלמד הרב הלברטל ודורשת את הפסקת העסקתו במוסד. קוליאן עתרה לבג?ץ לפני מספר שבועות ודרשה לשלול את מימון המפלגות החרדיות שלא נותנות ייצוג לנשים במסגרת מפלגתם. בשבוע שעבר נמשכה העתירה על פי המלצת בית המשפט העליון והוגשה בשנית תוך כדי שהיא מכלילה בתוכה גם את המפלגות המתמודדות לבחירות הכלליות.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

לדברי הרבטל, התמודדותן של נשים במסגרת המפלגות הללו היא לא מוסרית. בראיון שנערך בטלויזיה הטיח הלברטל האשמות בקוליאן: ?שטפו לך שם (הקריה האקדמית אונו; ש.ב) את המוח, עם הנאורות החדשה שהגיעה משם, את בעלך הפכת לשמרטף ואת נשארת שם. את שטופת מוח של נאורות", הרבטל הוסיף כי ?הפשע הוא בזה שטוענים לשוויון מגדרי, זה עוול זה פשע מוסרי, זה לא שוויון", ועוד אמר לקוליאן: "תופעה של חרדית שפתאום גילתה את הנאורות ופתאום גילתה את הכוח שיש לנשים והיכולת להגיש בג"צ נגד כל גדולי ישראל, היא תהיה למשל ולשלילה, ביהדות החרדית, ומסכן בעלה..."

בתגובה לדברים הללו ולמאמר שפורסם בוואלה! יהדות, פנתה קוליאן להנהלת הקריה האקדמית אונו: ?היום הוצאתי בקשה להנהלת הקריה האקדמית אונו על מנת לדרוש התנצלות על דבריו הפוגעניים של הרב הלברטל, דברים אשר בכללם פוגעים הן בכבודן של נשים והן בכבודם של גברים, אשר מאמינים בזכותן של נשים לשוויון?. לדבריה ?יש לגנות ולהוקיע אמירות מעין אלו, והקריה האקדמית אונו אשר חרטה על דגלה לקדם שוויון בין המינים, ולקדם חרדים ולסייע בידם לרכוש מקצוע והשכלה - תצטרך להידרש לדברים הקשים שנאמרו ע"י המרצה שלהם, וזכו לחשיפה נרחבת - באתרי האינטרנט, ברדיו ובטלויזיה?.

קוליאן מציינת כי לא ראוי שמרצה משמיץ סטודנטית במכללה בה הוא מלמד. ?לא מכבודי אף להיגרר לעניין האתי של השמצת סטודנטית בציבור ע"י מרצה במוסד הלימודים שבו היא לומדת - השמצות שנאמרו עקב שאיפותיה לקדם שוויון אמיתי בין המינים, ופעילותה לשילוב נשים חרדיות בפוליטיקה - מקום בו תוכלנה גם הן, להשתתף בהחלטות הנוגעות לעתידן ולעתיד ילדיהן?. לדבריה ?מצב בו הרב הלברטל ממשיך להפיץ את משנתו הסדורה המזלזלת בכבודן של נשים, בפני מאות סטודנטים הינו מצב פסול מעיקרו, ולפיכך יש להרחיקו מן ההוראה בקריה האקדמית אונו, וזאת עד שיחזור בו מדבריו ויתנצל?. קוליאן מציינת כי היא שוקלת להגיש תביעת דיבה נגד הרב הרבטל על דבריו נגדה

מכתב התלונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, עליזה לביא בתגובה לדבריו של הרבלטל כי ?דבריו של הרב הלברטל מעידים עד כמה הוא מנותק מן המציאות של ימנו, ושבוי בתפיסות מהעבר הרחוק. מעניין שהרב הלברלט חושש שאישה תשלח חיילים לשדה הקרב מכיוון שהיא מעולם לא הייתה שם, אך לא הפריע לו ששרים חרדים יושבו בקבינט ושלחו חיילים לשדה הקרב, למרות שאותם שרים גם לא היו מעולם בשדה הקרב?.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully