וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס, בוא תלמד מה זה להיות יהודי

16.12.2013 / 8:00

רוג'רס ווטרס אמר בשבוע שעבר כי "בישראל סבורים שכל מי שאינו יהודי נמצא על כדור הארץ רק על מנת לשרת אותם". אהרון קריב החליט לתת לו שיעור: מהו התפקיד האמיתי של היהודים

רוג'ר ווטרס. Karl Walter, GettyImages
רוג'ר ווטרס/GettyImages, Karl Walter

לכבוד מר רוג'ר ווטרס, אחד האנשים הכי מפורסמים בעולם, שטורח למנף את הפרסום שלו לקמפיין שלילי נגד יהודים. לא אמרתי אנטישמי, מוסלמים אתה אוהב. שלום רב!

שמעתי את הראיון שהענקת למגזין האינטרנטי, ובו כינית את "אנשי הדת של הימין הקיצוני בישראל" (שמעתם פעם על ימין מתון?) שהם "סבורים שכל מי שנמצא על כדור הארץ נמצא רק כדי לשרת אותם

לא אכנס להכללות, מר רוג'רס, ליבי סמוך ובטוח שאתה יודע היטב על מה אתה מדבר, כיאה למדינאי, הוגה דעות ופילוסוף כמוך (מחק את המיותר) אני יוצא מתוך נקודת הנחה שכתבת את המשפט הנ"ל מתוך היכרות מעמיקה עם ספר התנ"ך, התשתית הדתית של המוסלמים, האדונים של פלסטינה, והתשתית המוסרית של רוב העולם המערבי כיום. שם, בשלהי ספר ישעיהו, נכתבה ההבטחה לעם ישראל: "ונתתיך לברית עם, לאור גויים", ואתה, אישי המלומד, חרוש קמטי המצח, סברת לחשוב כי הנה, כאן גלומה ההתנשאות היהודית הרואה ביתר האנושות, בעלי חיים נחותים מהלכים על שניים, אשר כל תפקידם עלי אדמות הוא לשרת את היהודים. (כמו למשל להקים להם להקות רוק מקסימות על מנת לבדר אותם בשעות הפנאי, או להעשיר עבורם צנטריפוגות)

הופעה של ווטרס. מטוסים משליכים פצצות בצורת מגן דוד ואח"כ דולרים

אתה מובדל בכדי לעשות משהו טוב

אז באמת שאתה מדבר ישר ולעניין, רק לא העניין שלנו. כי הגיע הזמן שתבין, מכובדי האינטלקטואל, את משמעותו העמוק של הביטוי "אור לגויים" המופיע כבר בספר שמות בכינוי "ממלכת כהנים וגוי קדוש".

יהיה לי מעט קשה להסביר לך שהמושג קדוש, הוא אינו מושג שאומר שאתה עליון, אלא שאתה מובדל, רגע שנייה, לא מובדל סתם, אלא מובדל בשביל מטרה מסוימת. בטח לא הבנת, אז אני אסביר - אם אתה מוציא מהארנק שלך כסף בשביל לתרום אותו, אז הבדלת אותו משאר הכסף בארנק והקדשת אותו למטרה מסוימת, במקרה הזה - לצדקה והכסף שנשאר בארנק הוא לא נחות יותר, הוא פשוט מיועד למטרה אחרת. זה קדוש, אתה מובדל בכדי לעשות משהו טוב.

ואם אנחנו עם קדוש, זה לא אומר שאנחנו טובים יותר או חשובים יותר, זה רק אומר שיש לנו מטרה, מטרה קטנה – לתקן את עצמנו וכך לתקן את העולם, או במילים פשוטות, לנסות ולהפוך את העולם לטוב יותר. זה התפקיד שלנו.

אור לגויים זה למשל "יד שרה" שמהווה מודל בינלאומי לסיוע בקהילה

ובקשר לאור לגויים... עזוב, אתה לא תבין, אז אסביר לך ככה:

אור לגויים זה למשל גטו וורשה, שבו הנאצים הארורים (אליהם הקבלת אותי בציניות אין קץ) החזיקו במשך שלוש שנים גברים נשים וטף בתת תנאים, בעוני, רעב, מגיפות ומחסור. בתקופה זו, כשהאדם כמעט מאבד צלם אנוש, היו קיימים שם מפעלי צדקה ורווחה, מתוך האין המוחלט. לפי החוקרים, שליש מתושבי הגטו, הציל שליש אחר. אור לגויים זה למשל "יד שרה" שמהווה מודל בינלאומי לסיוע בקהילה, לנתינה לשם נתינה, ללא קבלת תמורה. אור לגויים זה לראות את אברהם אבינו שנעמד להתפלל על אנשי סדום, שהיוו את האנטיתזה המתריסה ביותר כלפי משנת החיים שלו.

אור לגויים זה קדושת החיים וערבות הדדית

אור לגויים זה לראות את מדינת ישראל מקימה כפר בטורקיה, בית חולים שדה בפיליפינים, ומטפלת בפצועים סורים וחולים פלסטינים בבתי החולים שלה. אור לגויים זה קדושת החיים, ערבות הדדית, ערכי צדק ומוסר, ועשרת הדיברות שהפכו לקוד אתי אוניברסלי כמעט בכל הכדור. אור לגויים זה לראות את מדינת ישראל בעת משבר, כשכל העם דואג זה לזה, כתף אל כתף, למרות הקוטביות והמגזריות שכל כך מאפיינת אותנו. אור לגויים זו מחויבות למתן דוגמא אישית ושמירה על רמת מוסריות נעלה ומרוממת יותר. אור לגויים זו לא זכות, זו חובה!

לא שציפיתי שתבין, אין צורך. העיקר שאנחנו כאן מבינים ומיישמים.

בברכה, יהודי קיצוני אוהב אדם.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully