וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרה מעיתון ילדים דתי בגלל "נשיקה צרפתית"

29.1.2014 / 18:44

ליאת רוטנר, עורכת מגזין "אותיות" של חברת תכלת מבית מקור ראשון, פוטרה השבוע מעבודתה בעקבות צמד המילים "נשיקה צרפתית" שהופיעו בתוך קומיקס של דינוזאורים מצוירים

ליאת רוטנר. באדיבות המצולמים
ליאת רוטנר/באדיבות המצולמים

ליאת רוטנר, עורכת מגזין "אותיות" של חברת תכלת מבית "מקור ראשון" זה שלוש שנים, פוטרה השבוע מעבודתה בעקבות צמד המילים "נשיקה צרפתית" שהופיעו בתוך קומיקס של דינוזאורים מצוירים.

"אותיות" הוא אחד המגזינים הפופולאריים במגזר הדתי לאומי שיוצא לאור שנים ארוכות. רבים מהעיתונאים הדתיים החלו את דרכם התקשורתית ככותבים וכעורכים בו. מאז האיחוד בין העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" ניתנת האפשרות לעובדי המגזין להשתמש גם באיורים ובקומיקסים של "מעריב לילדים".

לפני שבוע, זמן קצר לפני ירידת המגזין לדפוס, נאלצה רוטנר למלא את אחד מעמודי הפרסום בתוכן. לשם כך, היא בחרה סיפור קומיקס מתוך הסדרה "איזי" של דובי קייך, כזה שלא תכננה לפרסם מראש ולחץ הזמן להורדת המגזין לדפוס, לא הותיר לה לעבור על הסיפור בעיון רב. "אחד ממנהלי המערכת", סיפרה רוטנר, "זימן אותי לשיחה ובה הזמין אותי לשימוע. הוא אמר שהמילים "נשיקה צרפתית" עוררו כעס בקרב קוראים רבים".

"במשך שלוש שנים אני עושה את העיתון כמעט לבדי", היא כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק, "כל שבוע, 32 עמודים, לבדי מכינה, עורכת, ממציאה מדורים וכותבת בעצמי חלק גדול מהעיתון". בהמשך כתבה: "פרט למגיהה ביום השליחה לדפוס, שמזהה פה ושם טעויות אנוש, אין מלבד איש שיבחין בתקלה אפשרית ואנושית בתוך הר החומרים הזה".

ליאת רוטנר. פייסבוק, צילום מסך
הקומיקס המדובר/צילום מסך, פייסבוק

על אף העובדה כי רוטנר שוחחה טלפונית עם כל אחד ואחד מהקוראים הזועמים והתנצלה בפניהם, ערכו לה ביום ראשון שימוע לפני פיטורים. בשיחה עם וואלה! יהדות היא סיפרה כי הנוכחים בשימוע, בהם שרה ג'ו בן צבי, רעייתו של מו"ל מעריב, שלמה בן צבי הסבירו לה כי היא צריכה להיות גאה לכך שפיטוריה הם רק בשל תקלה טכנית והנזק התדמיתי שנגרם לעיתון בשל המילים שהופיעו בו. לטענתה נאמר לה כי "הדרך היחידה לתקן את הנזק ולהרגיע את הקולות הזועמים בציבור הדתי – חרדי" זה לפטר אותה.

גם במכתב הפיטורים שלה, טוענת רוטנר, העילה הייתה הקומיקס שכלל את המילים "נשיקה צרפתית". "כעובדת, אכזבו אותי. עשו שימוש במהלך כזה רק כדי להרגיע את הסערה בקרב פלח אחד של קהל קוראים. מתעלמים לגמרי משאר הקוראים שאוהבים את העיתון כפי שהוא. זו בגידה באמונם ונראה כמו חיפוש אחר הפתרון הקל".

שלמה בן צבי, מול מקור ראשון בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011. ברני ארדוב
שלמה בן צבי/ברני ארדוב

תגובת "תכלת": "צר לנו שליאת רוטנר בחרה להציג את הדברים בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם כלל העובדות.על מנת שלא לפגוע בפרטיותה של ליאת אין ברצוננו לפרט את כלל הנסיבות שהובילו לסיום תפקידה. אנו מאחלים לה בהצלחה בהמשך דרכה".

רוטנר ביקשה להבהיר כי גם בשימוע וגם במכתב הפיטורים נמסר לה כי הטעות היא העילה לפיטוריה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully