וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב הביטחוני בדרום בגלל חוק הגיוס"

13.3.2014 / 11:55

לא החמאס, לא הג'יהאד האסלאמי ולא האו"ם, לפי העיתון החרדי "יתד נאמן" מי שאחראי על התדרדרות המצב הביטחוני בדרום הארץ הוא לא אחר מאשר "חוק הגיוס" שעבר אתמול בכנסת

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

אם תשאלו את החרדים מי אשם במצב הביטחוני בדרום הארץ, לכולם תהיה תשובה אחת: "חוק הגיוס".

הביטאון הליטאי "יתד נאמן" פרסם הבוקר (חמישי) תחת הכותרת "מלחמה בתורה" כתבה המתייחסת לאישור חוק הגיוס החדש בקריאה שנייה ושלישית. לצד הכותרת הזו כתבה נוספת על ה"מלחמה בדרום". ומעל שתי הכתבות כותרת מאחדת שללא ספק קובעת כי אישור החוק הוא הגורם למצב הביטחוני. "אם בחוקתי תלכו – שתהיו עמלים בתורה – ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים מסביר כי לפי התורה, "התנאי לישיבה בשלום בישראל היא להיות עמלים בתורה שזה הישיבות ואם לא, אדם מאבד את הביטחון האישי, מפחד בבוקר ובלילה וחי באופן קבוע במצב של פחד". גם לדבריו, חוק הגיוס שפוגע בלומדי התורה משליך על המצב בדרום.

מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך סבור כי הטילים שעפים על יישובי הדרום אינם די כדי להמחיש את "הפגיעה בלומדי התורה", לדבריו, "הייתה צריכה להיות כאן פצצת אטום מאיראן כדי שאולי יבינו". עם זאת, הוא מסכים עם הקשר שנעשה בעיתון בין חוק הגיוס למצב הביטחוני, "אם טילים עפים על יישובי הדרום שעות בודדות אחרי שחוק הגיוס שנועד למתג בחור ישיבה כעבריין עובר בכנסת – יש כאן בהחלט איתות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully