וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מרן" הבא של ש"ס: הרב שלום כהן

9.4.2014 / 10:48

האם נמצא יורש חדש לרב עובדיה? בש"ס הכתירו את הרב שלום כהן בן ה83 ל"ראש" מועצת החכמים . מי שעומד מאחורי המהלך הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי

הרב שלום כהן בחגיגית בר המצווה של בנו של אלי ישי, ינואר 2011. עומר מירון
הרב שלום כהן/עומר מירון

רק 6 חודשים מאז פטירת הרב עובדיה יוסף, בש"ס מכתירים מנהיג חדש: הרב שלום כהן.

כהן, בן 83, מכהן קרוב ל-50 שנה כראש הישיבה היוקרתית "פורת יוסף" וחבר זה כ-30 שנה במועצת חכמי התורה של המפלגה. הוא מזוהה עם יו"ר המפלגה אריה דרעי שעומד מאחורי המהלך שיהפוך אותו בעתיד למנהיג הרוחני של ש"ס. דרעי היה זה שגם הוביל את המהלך להכתרת הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, כחבר במועצת החכמים, מיד עם פטירתו. גורמים בש"ס הסבירו כי בכך דרעי מבצר את אחיזתו במפלגה.

תהליך הכתרתו של הרב כהן ייעשה בפרופיל נמוך. מעכשיו הוא יישא את התואר "ראש" מועצת החכמים, ולא "נשיא" כמו הרב עובדיה. כמו כן, כהן יישא תואר נוסף ויוגדר כמרן ראש הישיבה ולא כ"מרן" - תואר נוסף שיוחס לרב עובדיה.

חבצלת מעודכנת עובדיה יוסף. גדעון צנטנר
הרב עובדיה יוסף זצ"ל/גדעון צנטנר

בביטאון "יום ליום", העיתון המזוהה עם ש"ס שיצא מחר הוכתר הרב כהן בתארים אלו בפעם הראשונה. "זה תואר עליון", הסביר העורך יצחק קקון, "ההוראה להעניק אותו הגיעה מהרבנים". גם במפלגה עצמה מדגישים כי "הדרג הפוליטי בתנועת ש"ס לא מתעסק בעניינים אלו. דברים מאין אלו נתונים להחלטתם של חברי מועצת חכמי התורה".

מאז פטירת הרב עובדיה יוסף, הספיק הרב כהן לספק התבטאויות חריפות ושנויות במחלוקת. באחד המקרים כינה את חובשי הכיפות הסרוגות "עמלק" ומאוחר יותר התנצל. במקרא אחר תקף את ראש הבית היהודי ואמר כי השלטון שלהם דומה ל"סיר שהתינוקות מלכלכים בו, ואתם שמים אותו על הראש". מעבר לכך, הוא גם הספיק לייחס לעצמו את המקום המכובד ביותר בתוך מועצת החכמים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully