וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה: מכוניות הפאר של האדמו"רים והרבנים

30.4.2014 / 12:00

מי הרב עם הרכב הכי מפואר? מיהו האדמו"ר עם הרכב החדיש ביותר? איזה רכב יש לרב הראשי? ולמה למען השם יש להם רכבים כאלה? וואלה! יהדות מציגה: רשימת רכבי הרבנים והאדמו"רים

מערכת וואלה!

בתקופה האחרונה נשמעים קולות מהציבור החרדי ומנהגיו על המצב הכלכלי הקשה. אך כשמביטים ברשימת רכבי היוקרה והפאר של האדמו"רים והרבנים החרדים בישראל ובעולם, מתקבלת תמונה אחרת. מנהיגים רוחניים שסוחפים אחריהם מאות אלפי מאמינים, ישובים ברכבי פאר הכי עדכניים וחדישים שמלווים בנהגים צמודים. אבל מה שלקורא הפשוט נראה לכאורה כנהנתנות לא רגילה, לחסידים ולאנשי החצר זה נראה כזכות לרכוש לרבם רכב שכזה והם מוכנים לעשות כל שאפשר כדי להיות האנשים שבזכותם האדמו"ר או הרב ינוע ממקום למקום בנוחות וברוגע.


וואלה! יהדות מציגה את רשימת רכבי היוקרה והפאר של אדמו"רים ורבנים שהמושג ענווה וסיגוף היא דרך חייהם אבל לחסידיהם יש רק מטרה אחת: ליצור שעות נסיעה מתוך רווח ונוחות למנהיג.

עוד בוואלה! יהדות
מציצים לשטעטל: טיש בתולדות אהרון
להרביץ עם כרפס: המנהגים המוזרים של פסח
למה לדתיים מותר מה שלחילונים אסור?
המהפכן היהודי הגדול ביותר של המאה ה-20

האדמו"ר מסאטמר - רבי אהרון טייטלבוים

הרכבים של האדמו"רים. צילום רכב: אתר יצרן. צילום האדמו"ר: בחדרי חרדים,
הרכבים של האדמו"רים/צילום רכב: אתר יצרן. צילום האדמו"ר: בחדרי חרדים

סוג הרכב: קדילאק CTS
שנת ייצור: 2014
מחיר: נע בין 360 ל-390 אלף שקלים

על הרכב: מכונית הסלון הפופולארית של חברת קדילאק. בשנת 2014 הגיע הדור השלישי ל- CTS והוא נחשב למתקדם ביותר מסוגו, מאחר ונועד להתחרות במיטב התוצרת הגרמנית (ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס). המנוע מפיק 272 כ"ס. דגם זה הושק בישראל לפני שבועות אחדים.

על האדמו"ר: עומד בראש אחת החסידויות הגדולות בעולם שמקום מושבה בקרית יואל מונרו שבניו יורק. עשרות אלפי חסידיו מאמינים כי הקמתה של מדינת ישראל הוא אסון והשלטון הציוני הוא אויב.

האדמו"ר מסאטמר - רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

סוג הרכב: קדילאק אסקלייד 2012
שנת ייצור: 2012
מחיר: נע בין 450 ל-600 אלף שקלים (בהתאם לרמת האבזור)

על הרכב: ה-SUV היוקרתי של קדילאק. הוא מציע פאר של מכונית סלון במבנה גדול וגבוה עם הנעה לכל הגלגלים. מדובר ברכב פופולארי למדי בארצות הברית, הוצא לרוב עם מנועי V8 בנפח גדול וצריכת הדלק היא בהתאם בין 4 ל-6 קילומטרים לליטר. האסקלייד לא שווק בישראל ומחירו הוא לפי רכבים שהובאו ביבוא אישי.

על האדמו"ר: מכונה "זלמן לייב" ואלפי חסידיו מכונים בשל כך "זלונים". חצרו בוויאלימסבורג שבניו יורק ומאז חזרתו מישראל לארצות הברית ב-1999 הוא מתחרה על הנהגת החסידות מול אחיו המבוגר ממנו. בין שני פלגי החסידות מתנהלת מחלוקת עזה והיא גברה מאד לאחר פטירת האדמו"ר האב.

האדמו"ר מסקווירא - רבי דוד טברסקי

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

סוג הרכב: קדילאק ATS
שנת ייצור: 2013
מחיר: 265 אלף שקלים

על הרכב: קדילאק ATS הנה משפחתית גדולה בקבוצת הפרימיום של יצרנית הרכב האמריקנית. היא הגיעה לישראל בשנת 2013 כמתחרה לב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4. המנוע מפיק 272 כ"ס והמחיר לגרסה בבניה מיוחדת כפי שמחזיק האדמו"ר עשויה להיות יקרה בעשרות אלפי שקלים.

על האדמו"ר: מנהיג חסידות הדוקה וסגורה בניו סקוויר שבניו יורק. החסידות מונה קרוב ל-3,000 משפחות. חלק מהחסידים מתגוררים בקנדה, באירופה ובישראל. בשיכון בו מתגורר האדמו"ר ההפרדה בין גברים ונשים קיימת גם ברחוב.

ראש אב בית הדין קרלסבורג - הרב יחזקאל ראטה

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

סוג הרכב: לקסוס LS460
שנת ייצור: 2013
מחיר: החל מ- 700 אלף שקלים

על הרכב: ספינת הדגל של לקסוס - מותג הפאר של טויוטה. מדובר במכונית בעלת ממדים גדולים, נוחות נסיעה מפנקת במיוחד, מושבי כורסא מצופי עור ורשימה ארוכה של גאדג'טים אלקטרוניים כמו 19 רמקולים במערכת השמע, מצלמות היקפיות, מיזוג במושבים, מערכת קולנוע שקוראת קבצי בלו-ריי, מסנן יונים שליליים בבקרת האקלים ועוד. מנוע ה-8 צילינדרים שבחזית מפיק 387 כ"ס מנפח של 4,600 סמ"ק.

על הרב: מגדולי הפוסקים והדיינים בארה"ב. משתייך לחסידות סאטמר ושוהה חודשים רבים במהלך השנה במירון בישראל. אינו מנהיג חסידות אך רבים נוהרים לפתחו ומתייעצים עמו בענייני הלכה, אמונה ונושאים נוספים.

האדמו"ר מבאבוב - רבי בן ציון הלברשטאם

אדמו"רים ורכבים. בחדרי החדרים
אתר יצרן, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, בחדרי החדרים אתר יצרן

סוג הרכב: GMC סוברבן
שנת ייצור: 2011
מחיר: נע בין 250 ל-350 אלף שקלים

על הרכב: SUV אמריקני בממדי ענק. בחזיתו מנוע 8 צילינדרים בנפח גדול מאוד, אבל למרות ממדיו העצומים, מדובר ברכב בסיסי בעל תכונות ניהוג ירודות למדי - הבטיחות, הביצועים, התנהגות הכביש וכמובן צריכת הדלק מאירים אותו באור שלילי במיוחד. הסוברבן לא יובא לישראל באופן סדיר.

על האדמו"ר: אחר פטירת אביו ולאחר פטירת אחיו ב-2005 הוכתר לאדמו"ר על ידי רוב החסידים בבורו פארק, לונדון, בישראל ובמקומות נוספים בעולם. חלק אחר של החסידים הכתירו כאדמו"ר את חתן אחיו.

האדמו"ר מבעלזא - רבי יששכר דב רוקח

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

סוג הרכב: טויטה סקויה
שנת ייצור: 2013
מחיר: נע בין 450 ל-650 אלף שקלים

על הרכב: אחד מרכבי ה-SUV הגדולים בעולם. עם משקל שנושק לשלושה טונות, אורך של כמעט שישה מטרים ורוחב של יותר משני מטרים, זה לא הרכב שאתם רוצים להתנגש בו. איתו יצרנית הרכב היפנית פנתה ישירות לאמריקני חובב ההגזמה ובהצלחה.

על האדמו"ר: החמישי בשושלת חסידות זו, משמש כחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ונחשב לאחת הדמויות הבכירות בעולם החסידות בישראל שסוחף אחריו בין 6000 ל-8000 משפחות.

הרב יצחק יוסף

אדמו"רים ורכבים. קובי ליאני
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, קובי ליאני בחדרי החדרים

סוג הרכב: ב.מ.וו 528
שנת ייצור: 2013
מחיר: 430 אלף שקלים

על הרכב: הסדרה 5 החדשה של ב.מ.וו היא אחת המכוניות המובילות בקבוצת מכוניות הסלון. הדור החדש גדל מאוד ביחס לקודמיו אך המנועים צמצמו נפחם כדי להקטין את הפגיעה בסביבה. גרסת ה-528 מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר טורבו ולזה יש 245 כ"ס. ה-528 מסוגלת להיות גם מפוארת במיוחד, בהתאם לאבזור האופציונאלי שתבחרו. את הרכב קיבל הרב יוסף ממנהל הרכב הממשלתי במסגרת תפקידו כרב הראשי לישראל.

על הרב: הרב הראשי הספרדי, נולד בירושלים, בן 61 ובנו השישי של הרב עובדיה יוסף. את לימודיו עשה בישיבת פורת יוסף ובישיבות ליטאיות. כבר בגיל 18 החל לרכז את פסקי ההלכה של אביו, מהם חיבר את סדרת הספרים "יביע אומר". בשנת 1973 הקים יחד עם אביו את כולל חזון עובדיה בבירה, שנועד להכשרת רבנים ודיינים מקרב הציבור הספרדי.

הרב אהרון לייב שטיינמן

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

סוג הרכב: טיוטה סיינה
שנת ייצור: 2013
מחיר: נע בין 280 ל-400 אלף שקל (בהתאם לרמת האבזור)

על הרכב: טויוטה סיאנה הנו מיניוואן גדול המיועד להסיע 7 אנשים ויותר בתא הנוסעים. הסיאנה הוא אחד מארבעת המיניוואנים הפופולאריים בארצות הברית בזכות גודלו (מעל ל-5 מטרים לאורך) ועיצובו. המנוע בחזית מפיק 266 כ"ס.


על הרב:

הרב שטיינמן, בן 100 ומנהיג את מרבית הציבור הליטאי בארץ ובעולם. נחשב לאחד המנהיגים החרדים החזקים ביותר שחי בצניעות יוצאת דופן בדירת שני חדרים וחצי בבני ברק. מכריע בסוגיות הלכתיות, חברתיות ופוליטיות כבדות משקל ונוהרים לפתחו מאדמו"רים ורבנים ועד למנהיגים פוליטיים בארץ ובעולם. הרכב שמשמש את הרב שטיינמן אינו בבעלותו ושייך לאחד ממקורביו.

האדמו"ר מויזניץ' - רבי ישראל הגר

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

מחזיק גם הוא בטיוטה סיינה

על הרב

רבי ישראל הגר (שרכבו הוא האדמו"ר השישי בשושלת ויז'ניץ, משמש כחבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. בצעירותו הורחק על ידי אביו מהחצר וממוסדותיה ובמקומו מונה כרב אחיו הצעיר, הרב מנחם מנדל הגר. רק לאחר שנפצע בתאונת דרכים אביו והוא התקרבו חזרה ובין היתר הוא גם הוחזר להנהגת המוסדות. לאחר פטירת אביו הוכתר לכהן כאדמו"ר המרכזי בחסידות. אחיו, הוכתר כאדמו"ר של החצר הקטנה יותר בחסידות.

המקובל הרב בניהו שמואלי

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
אהרון והר, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן אהרון והר

סוג הרכב: ב.מ.וו 730
שנת ייצור: 2012
מחיר: נע בין 350 ל-450 אלף שקלים

על הרכב: הסדרה 7 של ב.מ.וו היא המתחרה הישירה של ה-S קלאס של מרצדס ושתיהן נחשבות לספינות הדגל של החברה. אולם, גרסת ה-730 נחשבת לבסיסית בהיצע היוקרתי ומחירו של שנתון 2012 (כפי שנכתב לעיל) הוא בהתאם לרמת האבזור. כחדשה, תתבקשו לשלם על גרסה זו בין 600 ל-660 אלף שקל.

על הרב: מהמקובלים הנחשבים בישראל אחרי עידן הרב כדורי. בן 54, ראש ישיבת המקובלים "נהר השלום" בירושלים, מעביר את שיעורי הזוהר שלו לאלפי מאמינים בעולם והיה מקורב מאוד למנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף גם בשנה האחרונה לחייו. את הרכב שמשמש את הרב בניהו מחזיק במשך השנה כולה עוזרו ויד ימינו הרב מרדכי חסידים המכונה גם "רב הסלבס".

האדמו"ר מפרמישלאן - רבי מאיר רוזנבוים

אדמו"רים ורכבים. אתר יצרן
בחדרי החדרים, עיבוד תמונה
אדמו"רים ורכבים/עיבוד תמונה, אתר יצרן בחדרי החדרים

סוג הרכב: מרצדס 500S
שנת ייצור: 2004
מחיר: 100 אלף שקל

על הרכב: מכונית הפאר של מרצדס, ה-S קלאס בגרסת ה-500, נחשבת לאחת מהמכוניות היוקרתיות והמפנקות בקבוצתה. גם כשגילו של דגם זה, שמצויד במנוע 8 צילינדרים גדול כבר משיק לעשור, מחירו עדיין גבוה יחסית.

על האדמו"ר: נולד בישראל וכבר בשנות ה-20 לחייו נהרו המונים לפתחו לקבלת ברכה ועצה. עד היום נוהרים מאות חסידים אל חצרו היושבת בשכונת קריית הרצוג בבני ברק. מקורבים אליו גם חילונים, אישי ציבור ופוליטיקאים, בהם שר החוץ אביגדור ליברמן.

בהשתתפות הכתבה סייע קובי ליאני עורך וואלה! רכב

מחירי הרכבים המובאים בכתבה הם לפי מחירון ישראל

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully