וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולי רנד נפרד מאסי דיין: "היה לו אומץ לומר דברים שאף אחד לא אומר"

שולי רנד ששיחק בתפקיד ראשי עליו זכה בפרס אופיר בסרטו של דיין "החיים על פי אגפא", מספר לוואלה! יהדות על דיין הגאון ועל ההערה אחת שלו ששינתה לו את עולם המשחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולי רנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שולי רנד שיחק בסרטו של אסי דיין :"החיים על פי אגפא" את דמות השוטר האלים והמסובך, שמנסה להסדיר שקט בפאב. בסרט הוא מנהל מערכת יחסים מסובכת עם ליאורה, ובוגד בה ללא הפסקה. על תפקידו בסרט הוא קיבל את פרס אופיר בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר. בשיחה עם רנד הוא מספר על אסי הבמאי הגאון שהערת בימוי אחת קטנה, שינתה לו את כל גישת המשחק בסרטים.

עבדתי עם אסי ב"חיים על פי אגפא", מספר רנד, "זאת הייתה חוויה מדהימה שלמדתי ממנה המון. הוא השאיר אותי עם המון שאלות שעזרו לי להתפתח כשחקן.

רנד מספר שהסרט "נעשה בצורה פלאית" כהגדרתו וזה קשור לדרך המיוחדת שהוא ביים את הסרט. "ההישענות שלו על התסריט הייתה ברמה הכי גבוהה שיש. הוא מאוד דייק בכל דבר שעשה" אומר רנד ומוסיף: "בניגוד לסרטים אחרים שעושים, כמעט כל הטייקים צולמו בפעם אחת בגלל שהוא הגיע מוכן וידע בדיוק מה הוא רוצה לעשות"

רנד מספר שלעיתים רבות במהלך צילומי הסרט, ימי הצילום היו מסתיימים מוקדם מהצפוי בגלל שכמעט ולא היו צריכים לצלם שוב. רוב הסצנות שצולמו, היו מדויקים. רנד מספר שרוב שדיין כמעט ולא נתן לו הערות בימוי ורוב הזמן נתן לו להיות חופשי, והכל בזכות הערה אחת שהוא כן נתן לו בימים הראשונים של הסרט

" 'אתה לא בתוך הסרט', הוא אמר לי. ואז הבנתי שאני לא מחובר ברמה הרגשית לדמות אלא רק מבין אותה. ההערה הקטנה הזאת שינתה לי את כל הגישה למחשק לא רק בסרט הזה אלא גם בשאר הסרטים שהשתתפתי בהם".

רנד מספר על הנוכחות של דיין בסרט שהשפיע מאוד על אווירת הקאסט: "הנוכחות שלו בסרט הייתה לא פשוטה בכלל. הוא הקרין משהו מאוד קשה על כל הקאסט. הוא בקושי הלך ודיבר מאוד לא ברור וזה השפיע על כולנו. זה נתן לסרט את הנוכחות המורבידית שהייתה בו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולי רנד ואביטל דיקר ב"חיים על פי אגפא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רנד מתייחס לגאונות של דיין שכולם מדברים עליה: "הגאונות שלו הייתה בראש וראשונה בכתיבה שלו, באומץ שלו לומר דברים שאף אחד לא מוכן לומר. זה סוג של כתיבת בורקס מצד אחד ומצד שני יש שם אמירות מאוד עמוקות. היה בו יושר ואומץ שלא הכרתי".

רנד מספר שבשנים האחרונות הקשר עם דיין הלך ודעך ומדי פעם דיין היה מוסר לו דרישות שלום, מה שמאוד ריגש את רנד שהבין שדיין עדיין זוכר אותו.

"ליאור הבן שלו היה מוסר לי דרישות שלום ממנו ואז הבנתי שהוא זכר אותי לטובה. זאת הייתה נחמתי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully