וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: שני חסידי ברסלב נעצרו בחשד להברחת סמים

11.5.2014 / 23:24

השניים, אזרחי ישראל, טיילו בספרד והתבקשו להעביר מכונית מחוץ למדינה. המשטרה המקומית עצרה אותם לפני שבוע וחצי כשברשותם כמות סמים גדולה. "הם נפלו בפח. ניצלו את תמימותם"

שני צעירים ישראלים נעצרו לפני שבוע וחצי בספרד, לאחר שהרשויות תפסו ברשותם כמות גדולה של סמים. לדברי מקורבים לשניים, "מדובר בתרגיל עוקץ תוך ניצול תמימותם".

השניים, בני 22 ו-23, תושבי ירושלים וצפת, חסידי ברסלב, יצאו לטיול באירופה לאחרונה. הם התבקשו על ידי גורמים, שזהותם לא פורסמה, להעביר רכב מספרד למדינה אחרת באירופה. ברכב, כך מתברר, הייתה כמות סמים גדולה, ועוד טרם חצו את הגבול – הם נעצרו בידי המשטרה המקומית.

מעצרם, שמתפרסם בישראל רק היום (ראשון), התבצע כאמור בתחילת החודש כחלק ממבצע מעקב רחב היקף של המשטרה המקומית על רשת סמים גדולה במדינה. אמו של העצור המתגורר בירושלים התבשרה לראשונה על מעצרו ביום שישי כששוחחה עמו בטלפון מכלאו.

עוד בוואלה! חדשות
האופוזיציה נגד לפיד: "העדפת יוצאי צבא - אנטישמיות"
דרמה בשחקים: ילדה תאומות לעיני הנוסעים במטוס
"בית זוועות" בחולון? "האישה לא נראתה מסכנה"

עסקנים חרדים מחסידות ברסלב בישראל יחד עם עורכי דין מישראל ומספרד ובשיתוף חסידי חב"ד מקומיים התגייסו כדי לפעול לשחרור השניים. "אין אפשרות לבקר אותם עד להגשת כתב אישום", סיפר אחד העסקנים בישראל המטפל בפרשה, "הם נפלו בפח ומישהו ניצל את תמימותם. הם לא ידעו שברכב יש כמות כל כך גדולה של סמים".

בכלי התקשורת החרדים מיהרו לכנות את מעצרם של השניים – "פרשת יפן 2". באפריל 2008 נעצרו ביפן שלושה תלמידי ישיבה מישראל כשברשותם תיק ובו 90 אלף כדורי אקסטזי. התלמידים זכו לכינוי "אסירי יפן" וההנהגה החרדית העניקה אז גיבוי מלא לגרסתם לפיה הם נפלו בפח ולא ידעו מה יש בתיק אותו התבקשו להעביר. אלא שרק לפני שנתיים, לאחר התערבות של גורמים פוליטיים, עורכי דין ורבנים בכירים, שבו האסירים לישראל והפרשה הסתיימה.

עם זאת, החסידים שנעצרו בספרד לא זוכים בשלב זה לגיבוי דומה ועסקנים בקהילתם מנסים לערב גורמים בכירים ברחוב החרדי בעלי השפעה וממון, שיוכלו לסייע ולפעול לשחרור השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully