וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות החליטה: להתערב בחקיקה בכנסת

9.6.2014 / 15:23

הרבנות החליטה לחדש נוהג שהיה קיים ולהגדיל את כמות הנציגים הנשלחים לישיבות בכנסת העוסקות בענייני דת ומדינה. "מנסים לשנות את זהותה היהודית האורתודוקסית של המדינה"

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
0צילום: יואב דודקביץ')/יואב דודקביץ'

הרבנות תעמיק מעורבות בחקיקה, תעביר בקביעות לח"כים ניירות עמדה על כל הצעת חוק, תזמין את ועדת הפנים לדיון במועצת הרבנות הראשית וחברי המועצה יקיימו פגישות סדירות עם חברי הכנסת, כך הוחלט היום (שני) בישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל.

נשיא המועצה והרב הראשי לישראל, דוד לאו פתח את הישיבה היום בסקירה על הצעת החוק בעניין הסכמי קדם נישואין שאושרה בוועדת השרים אתמול. "נכתב בהצעת החוק כי שרת המשפטים תאשר את נוסח ההסכם שיוצע לנישאים", אמר הרב לאו. "עם כל הכבוד לידיעותיה וניסיונה, לא נראה לי שהיא בקיאה מספיק במשמעויות ההלכתיות והציבוריות של גט מעושה".

בפני המועצה הופיעו יו"ר פורום שדרות לדת ומדינה, יו"ר רבני דרך אמונה, יו"ר מכון משפט לעם ומנהל פורום חותם. רבני פורום 'חותם' ו'דרך אמונה', הודיעו כי הרבנות הראשית היא "המרא דאתרא" שלהם. "עשרות רבנים מכל רחבי הארץ מתייצבים מאחורי חברי מועצת הרבנות הראשית בכל עניין", אמר הרב ברוך אפרתי, ?אנו עדים להתערבות ברוטאלית של גורמים חיצוניים למדינת ישראל, המנסים לשנות את זהותה היהודית האורתודוקסית של מדינת ישראל, ולקעקע את יסודות הקיום של היהדות. ארגוני רבנים מכל הארץ התאחדו כדי לסייע לרבנות הראשית להגן על צביונה היהודי של המדינה מפני גל החקיקה האנטי-דתי המתחולל בשבועות האחרונים?

מועצת הרבנות הראשית בירכה על מעורבות זו של הרבנים והחליטה על מספר צעדים מעשיים להגברת מעורבות הרבנות בהליכי החקיקה בכנסת הנעשים לאחרונה לעתים ללא תיאום עם הרבנות. לאור החלטת הרב לאו – הרבנות הראשית לישראל תכין ניירות עמדה על כל הצעת חוק בענייני דת ומדינה ותשגר אותם לכל חברי הכנסת באופן קבוע. כמו כן מועצת הרבנות הראשית תעמוד בקשר רציף עם חברי הכנסת וראשי הוועדות על מנת להעלות את הצדדים ההלכתיים בהצעות החוק העולות על שולחנם.

הרבנות תחדש נוהג שהיה קיים בעבר ותגדיל את כמות הנציגים הנשלחים באופן קבוע לישיבות ועדות הכנסת העוסקות בענייני דת ומדינה, ואף תזמין את ועדת הפנים של הכנסת לקיים דיון במועצת הרבנות הראשית ולהיפגש עם הרבנים - חברי המועצה. "הכנסת מתייעצת עם האוצר על הצעות תקציביות, עם משרד המשפטים על הצעות משפטיות – לא יעלה על הדעת שהרבנות לא תהיה נוכחת בדיונים בהצעות של דת ומדינה, ושהן יקודמו בלעדיהן". אמר הרב לאו.

בתגובה להודעת הרבנות, אומר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב: "החלטת הרבנות הראשית מוכיחה עד כמה הממסד הרבני מנותק מרוחה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. יש לקוות שהמהלך הכוחני של הרבנות יסייע למדינת ישראל לבטל את ה?רבנות מטעם? הכפייתית והמונופוליסטית". לדברי רגב, "ספק אם יש ארגון שגורם יותר נזק ליהדות מהרבנות הראשית, הנשלטת על ידי גורמים חרדיים קיצוניים, ופוגעת בזכויות האזרח וכבוד האדם בישראל".

מיקי גיצין, מנכ"ל "ישראל חופשית" אמר בתגובה לדברי הרב לאו על הסכמי קדם נישואים, "הרב נוהג בצביעות כאשר הוא מנסה לשלוט במנגנון החוקי בישראל, אך לא מבין שיש לזה השלכות גם על מוסד הרבנות. אין לרבנות ולשיטתו של הרב לאו מונופול על היהדות. היוצרות במדינה התבלבלו. לא יתכן מצב בו מדינת ישראל- מדינת חוק דמוקרטית, כפופה לרבנות בעוד הרבנות לא כפופה לאף אחד. הגיע הזמן שגם הרב לאו יבין שלערבוב דת ומדינה יש מחיר גבוה, ואותו צריכה לשלם לא רק המדינה, אלא גם הרבנות"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully