וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מאשים: "הורי הנערים גרמו לרצח"

3.7.2014 / 9:44

האדמו"ר מסאטמר יוצא במתקפה חריפה נגד הורי הנערים: "חובה עלינו לומר, ההורים אשמים. הם הלכו לגור וללמוד במקום של רוצחים וחיות טרף, הם גרמו לרציחה של בניהם"

עריכה: קשת סידי

יממה אחרי שליוו את גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל בדרכם האחרונה, לאחר שלפני שבועיים וחצי נחטפו מטרמפיאדה בגוש עציון ונרצחו זמן קצר לאחר מכן, האדמו"ר מסאטמר, רבי אהרון טייטלבוים, יוצא במתקפה חריפה נגד הוריהם של הנערים ומאשים אותם במקרה מאחר ושלחו את ילדיהם ללמוד "בגוב האריות", כשכוונתו לשטחי יהודה ושומרון.

עוד בוואלה! יהדות

הרבי מלובביץ' בכנסייה בדרום לבנון

קדיש האמא: הצעד הנדיר של רחל פרנקל בלוויה

עצומה: "למחוק את החיוך מפרצופי הפלסטינים"

דיבורים על אחדות? רק אצל הדתיים לאומיים

האדמו"ר, אחד משני מנהיגי חסידות סאטמר, הגדולה בעולם, נאם באוזני אלפי באי בית המדרש ב"קריית יואל" בעיר מונרו שבניו-יורק, בסדר לימוד בישיבה הגדולה, "חובה עלינו לומר, ההורים אשמים. הם גרמו לרציחה של בניהם ועליהם לשוב בתשובה", אמר המנהיג האנטי ציוני, "לדעתי אין להורים להספיד את ילדיהם. עדיף היה שהם יחזרו בתשובה על זה שהם הלכו לגור וללמוד במקום של רוצחים וחיות טרף. מי התיר להם ללכת לשם?".

האדמו"ר אמר כי בין היתר החטיפה היא תוצאה של "יצר הרע ותאווה שנקרא שלימות הארץ, ציונות למהדרין מן המהדרין" והאשים שוב את ההורים בכך שהלכו לגור בשטחי יהודה ושומרון. הוא תהה "האם אין מקום נוסף בארץ ישראל לגור וללמוד, רק בתוך כלוב החיות? מי התיר להם להכניס את עצמם בניהם ובנותיהם לגוב האריות להפקיר את נפשו ונפשות ביתו?".

גורם בחסידות אמר כי האדמו"ר גם הספיד בדבריו את שלושת הנערים החטופים שנרצחו "באופן קשה וטרגי" ואמר שכל עם ישראל "אבלים באבדן הזה ומתאבלים על מה שקרה". הוא הוסיף כי האדמו"ר יצא מגדרו ודיבר בשיאם של ימי השבעה נגד ההורים בעקבות מותו של הנער בן ה-17 מוחמד אבו חדיר, תושב שועפאט שגופתו החרוכה נמצאה אתמול ביער ירושלים.

"יהודים בכל העולם בכל המדינות נכנסים לסכנה מחשש לנקמה מהערבים", אמר על כך האדמו"ר, "אני מקווה שהערבי נהרג על ידי בני ישמעאל אבל אשרי איש מפחד תמיד. שונאי ישראל הם אלו שמפקירים את נפשות ישראל ליצר הרע של ציונות, שונאי ישראל הוא מי שעושה מעשי נקמה ומעורר את הרוצחים לנקום, וככה זה הולך נקמה אחר נקמה מצד לצד".

חסידות סאטמר היא החסידות הגדולה בעולם, קיצונית מאד ואינה מקובלת על רוב הרחוב החרדי. מרכזה בארצות הברית והיא מזוהה קודם כל עם הרעיון האנטי-ציוני. את הרעיון ניסח האדמו"ר המנוח, רבי יואל טייטלבוים, הבולט בין ראשי השושלת ההונגרית, שהוברח מהשואה באירופה בסיוע הציונים, אך השתקע בארה"ב ושלל כל ימיו את הציונות בלהט דתי. הוא הפך מהר מאד לאחד מראשי "העדה החרדית", המאגדת גם היום את כל החוגים האנטי- ציוניים בארץ ובעולם, וזאת מהסיבה שהזרים מיליוני דולרים לקהילות שהתנזרו מתמיכה ממשלתית. גם אלפי החסידים בסאטמר מאמינים היום כי הקמתה של מדינת ישראל הוא אסון והשלטון הציוני הוא אויב.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully