וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מותר לירות על פלסטינים חפים מפשע ולהחריב את הרצועה"

21.7.2014 / 19:18

כך פוסק הרב דב ליאור, אחד מהרבנים החשובים בציונות הדתית. בפסק הלכה ששלח לשר הביטחון אומר הרב כי "בשעת מלחמה מותר לעם המותקף להעניש את אוכלוסיית האויב"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרב דב ליאור רבה של קריית ארבע ואחד הרבנים הנחשבים בציבור הדתי לאומי פרסם חוות דעת הלכתית בנוגע לשאלה האם מותר לפגוע בפלסטינים ברצועת עזה גם אם הם לא לוקחים חלק מעשי בירי ובלחימה של החמאס כנגד אזרחי מדינת ישראל. על פי חוות דעתו, שנשלחה גם לשר הביטחון, מותר בעת מלחמה לעם המותקף להשיב מלחמה שערה כנגד העם ממנו באו התוקפים, והוא אינו חייב לבדוק אם כל אחד ואחד מהם משתייך ללוחמים כנגד ישראל.

זו אינה הפעם הראשונה בה הרב ליאור מוציא חוות דעת כזו, אך לאור המצב, כדבריו של הרב, הוא החליט לחדש את חוות דעתו ולהביא אותה לידיעתו של שר הביטחון האחראי על הצבא וכוחות הביטחון.

טנק ליד רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
טנק ליד רצועת עזה/בן קלמר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסק ההלכה של הרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחוות הדעת כתב הרב ליאור: "תורת ישראל מדריכה אותנו בכל תחומי חיינו הפרטיים והציבוריים גם יחד, איך ראוי להתנהג גם בזמן מלחמה". עוד מוסיף הרב כי "בכל המלחמות שהעם המותקף רשאי להשיב מלחמה שערה לעם שממנו באו התוקפים ואינם חייבים לבדוק אם הוא באופן אישי משתייך לתוקפים. ולכן בשעת מלחמה מותר לעם המותקף גם להעניש את אוכלוסיית האויב בצעדי עונשין שימצא לנכון, כגון למנוע אספקה או חשמל וכן להפגיז את כל האזור לפי שיקול דעתו של שר הצבא ולא לסכן סתם חיילים אלא לנקוט באמצעי התרעה מוחצים כדי להדביר את האויב".

על הלחימה במבצע "צוק איתן" אומר הרב ליאור: "במקרה של עזה מותר לשר הביטחון להורות אפילו על החרבת כל עזה כדי שהדרום לא ימשיך לסבול ולמנוע פגיעה בבני עמנו הסובלים זה זמן רב מהאויבים מסביב".

הרב ליאור שולל בחוות דעתו כל נטייה להומניות וכותב כי "כל מיני דיבורים של הומניזם והתחשבות הם כאין אל מול הצלת אחינו בדרום ובכל מרחבי ארצנו והחזרת השקט בארצנו". כאמור חוות דעתו של הרב הועברה גם לשר הביטחון בניסיון להשפיע על מהלכי הלחימה ברצועת עזה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully