וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיפה שתשמור על הנשיא הנבחר

22.7.2014 / 16:00

ביום חמישי הקרוב יערך טקס הצהרת האמונים של נשיא המדינה הנבחר רובי ריבלין. הנשיא יחבוש כיפה אותה סרגה במיוחד מילכה ויסברג, ניצולת שואה. "היא תהיה זכר לשואה"

ראובן ריבלין בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
הנישא הנבחר רובי ריבלין/יותם רונן

בטקס הצהרת האמונים של נשיא המדינה הנבחר, רובי ריבלין, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, יחבוש ריבלין כיפה שסרגה עבורו מילכה ויסברג, ניצולת שואה מרחובות, שביקשה ממנו במכתב: "יהיה לי כבוד גדול אם תחבוש אותה ושהיא תהיה זכר לשואה". לאחר שריבלין הודיע כי יחבוש את הכיפה אמרה ויסברג לוואלה! יהדות: "אני שמחה ונרגשת".

את הכיפה והמכתב שיגרה ויסברג ללשכתו של ריבלין לפני מספר שבועות, "סרגתי עבורך, באהבה רבה את הכיפה הזו, וזה יהיה לי כבוד גדול אם תחבוש אותה בעת ההשבעה לנשיא המדינה", כתבה, "הרקמה על הכיפה היא כמובן אתה, והיותי ניצולת שואה תהיה הכיפה זכר לשואה (כמו הכוס בחתונה לזכר החורבן)".

ויסברג הוסיפה בשיחה עם וואלה! יהדות כי היא מאד שמחה על כך שריבלין בחר לחבוש את הכיפה שסרגה, "אני מאד נרגשת". את הסיבה לכך שבחרה לסרוג לו את הכיפה הסבירה כך: "קודם כל אני אלופה בסריגה ואוהבת לסרוג. לכל אחד מבני המשפחה שלי יש 20 כיפות שסרגתי. אמרתי לעצמי שהכיפה בטקס תהיה לזכר השואה מבלי להזכיר בפועל את השואה".

הכיפה שסרגה ניצולת השואה לרובי ריבלין. באדיבות המצולמים
המכתב ששלחה ויסברג לריבלין/באדיבות המצולמים
הכיפה שסרגה ניצולת השואה לרובי ריבלין. באדיבות המצולמים
הכיפה אותה סרגה ויסברג/באדיבות המצולמים

על הכיפה סרגה ויסברג את הפסוק: "אעלה את ירושלים על ראש שמחתי". לדבריה, "רובי ריבלין תמיד מעלה את ירושלים וזה בדיוק הוא. אני מאד נרגשת לשמוע שהוא יחבוש אותה ואשמח גם לדבר איתו אחרי ההשבעה כנשיא ה-10 של מדינת ישראל".

הטקס ייערך במתכונת מצומצמת וצנועה מהמתוכנן בעקבות התמשכות המבצע הצבאי ברצועת עזה. יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, והנשיא הנבחר ריבלין, הודיעו לפני מספר ימים על החלטתם המשותפת לצמצם משמעותית את האירוע ולבטל את הקוקטייל החגיגי שתוכנן להתקיים בסופו. על פי ההחלטה, יתקיים ביום חמישי טקס משמר הכבוד לנשיא הנבחר ברחבת הכנסת במתכונת מצומצמת. לאחריו, תתקיים הצהרת האמונים במליאת הכנסת - במלואה וכמתוכנן, ואילו החלק השלישי של הטקס בטרקלין שאגאל, במסגרתו היה אמור להתקיים גם קוקטייל חגיגי - יבוטל.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully