וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שחשוב שישראל תדע שהיא לא לבד"

וואלה! יהדות

24.7.2014 / 13:00

20 בכירי קהילות יהדות אמריקה, הגיעו לישראל במשלחת חרום שנייה מתחילת הלחימה. אתמול נודע להם כי טיסותיהם בוטלו. "המחוייבות שלנו היא להמשיך את העזרה שאנו נותנים לישראל"

ראשי הפדרציות היהודיות בביקור בגבול עזה. משה מילנר באדיבות JFNA,
ראשי הפדרציות היהודיות בביקור בגבול עזה/משה מילנר באדיבות JFNA

מייקל סיגל, יו"ר הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה לא פחד להגיע לישראל, יחד עם 20 בכירי קהילות יהדות אמריקה, במשלחת חרום שניה של JFNA מתחילת הלחימה. במהלך שהותם בישראל הם בקרו בישובים בעוטף עזה וחוו את הסבל של תושבי הדרום. נחשפו לחדרי המבצעים בבאר שבע ושדרות, ביקרו במתחם "כיפת ברזל" באשדוד ונפגשו עם בכירים בדרג המבצעי, הפוליטי והמדיני בישראל.

"היו רגעים מרגשים במהלך הביקור" מספרת בקי כספי, ראש הנציגות הישראלית של JFNA שגם אחראית לתכנית הביקור של המשלחת המכונה "משפחות תחת אש", "ביקרנו במרכז בו נמצאים כ- 4,000 איש בעלי מוגבלויות, אנשים היושבים בכיסא גלגלים או בעליי קביים שצריכים להכנס למרחב מוגן תוך 10 שניות והם לא יכולים לעשות זאת לבדם. פגשנו סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב שסייעו בהתנדבות לבעלי המוגבלויות. בין האזעקות נחשפנו לקושי הבלתי רגיל שחווה סטודנט ישראלי - צווי 8, לימודים תחת אש, שינוים תכופים בתאריכי המבחנים והתמודדות עם חרדות בעקבות המלחמה. ביום שני בלילה נסענו גם אנחנו ללוות את החייל הבודד ניסים שון כרמלי בדרכו האחרונה. שון שעלה מארה"ב נפל בקרבות בעזה והרגע הזה בו עמדנו דום עם עוד 30,000 ישראלים שבאו לחלוק לו את הכבוד אחרון, זה רגע שגם הם וגם אני לעולם לא נשכח".

אתמול תוך כדי ביקור בבית החולים סורוקה בבאר שבע נודע לחברי המשלחת כי טיסותיהם חזרה לאמריקה בוטלו עקב החלטת רשות התעופה האמריקנית (FAA).

ראשי הפדרציות היהודיות בביקור בגבול עזה. משה מילנר באדיבות JFNA,
אניש הפדרציה היהודית במן אזעקה בדרום/משה מילנר באדיבות JFNA
בקי כספין. JFNA,
בקי כספי/JFNA

מייקל סיגל, יו"ר JFNA: "המצב הזה מטריד. אני יודע שממשלת ישראל יודעת מה טוב עבורה והעובדה שטייסים ישראלים מטיסים את מטוסי אל על נותן לי להרגיש שזה בטוח לטוס למרות שחברות תעופה שונות נקטו עמדה אחרת. המצב הזה מכאיב לאנשים בישראל, לתעשיית התיירות ויש לזה השפעה כלכלית, אבל עבורי העובדה שחברת אל-על ממשיכה לטוס היא איתות לכך שלא מסוכן כאן יותר ממקומות אחרים. מה שחשוב הוא שישראל תדע שהיא לא לבד והדרך היחידה לעשות זאת היא להיות כאן,לחזור ולשלוח משלחות נוספות. במהלך כל הביקור התחושה הייתה שעצם נוכחותנו חשובה לתושבים שפגשנו ולנו. המלחמה תסתיים, אבל הנזק שנגרם לילדי הדרום הוא בלתי הפיך. המחוייבות שלנו היא להמשיך את העזרה שאנו נותנים לישראל כי זה חלק מהכח שלנו".

לשאלה האם יש פער בין תחושת המלחמה כפי שמסוקרת בתקשורת האמריקאית לבין הנוכחות ביישובי הדרום בזמן המלחמה התייחס דיויד בראון יו"ר משלחת החרום ויו"ר פדרציית שיקאגו: " אני חושב שהצד האנושי של המלחמה בתוך ישראל פחות מושך מבחינת הסיקור התקשורתי ומה שחשוב יותר לעיתונאים בארה"ב הוא המבצע הצבאי, היחסים הבין לאומים והמצב הגיאו-פוליטי ולמעשה מה שהעיתונאים חושבים שאנו מתעניינים בו הוא התמונה הגדולה ואילו מה שחשוב לנו זה לפגוש בתוך המלחמה את האדם עצמו. ביום שני הקרוב אנו עורכים בוושינגטון וועידה של בכירי המנהיגות היהודית בארה"ב שמטרתה להפגש עם נציגי הממשל האמריקאי כדי לתמוך בישראל ולהבטיח שישראל תוכל להמשיך לעשות את מה שהיא עושה- לפרק את עזה מהנשק שנמצא בה. אנו עם אחד עם גורל אחד".

מייקל סיגל. משה מילנר באדיבות JFNA,
מייקל סיגל/משה מילנר באדיבות JFNA

ארגון הפדרציות היהודיות צפון אמריקה (JFNA), מייצג 153 פדרציות וכ-350 קהילות קטנות ברחבי צפון אמריקה. הארגון תורם מדי שנה עשרות מיליוני דולרים לפרויקטים שונים בישראל. השבוע העביר הארגון לישראל 10 מיליון דולר במזומן - כספי סיוע לאוכלוסייה הנתונה תחת התקפות טילים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully