וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה השחורה של "חרדים טרוריסטים"

3.8.2014 / 11:22

לחרדים נמאס: אחרי שקיצונים תקפו חייל, הפיצו גורמים חרדים "רשימה שחורה" של ?טרוריסטים שמשחירים את הציבור החרדי? כדי למנוע מהם גיוס כספים ותרומות. "הם כמו חמאסניקים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה השחורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלחמה נגד הקיצוניים בבית שמש ובירושלים עולה שלב: אחרי תקיפת קצין המילואים שבוע שעבר בבית שמש, גורמים חרדיים הפיצו ?רשימה שחורה? של מי שהם מכנים ?טרוריסטים שמשחירים את הציבור החרדי?. המטרה: להצר את צעדיהם בניסיון למנוע מהם אפשרות לגייס כספים ותרומות בעיר ומחוצה לה.

מדובר ברשימה שהופצה בקבוצות הווטסאפ ובפייסבוק, והיא כוללת יותר מ-20 בני אדם, תושבי בית שמש וירושלים המוגדרים כקיצוניים וששמם נקשר בעבר במישרין או בעקיפין בעניינים פליליים. לצד שמותיהם, פורסמו גם תמונותיהם של הקיצוניים.

כך למשל, אחד האנשים ברשימה הואשם בתקיפת חבר מועצת העיר בית שמש, צוות צילום של ערוץ 10 וכתבת של גלי צה"ל. אדם נוסף שהופיע ברשימה היה פעיל מרכזי במאבק בעד האם המעריבה בירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה השחורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה השחורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארהל?ה יקטר, אחד האחראים של היוזמה סיפר לוואלה! יהדות כי המטרה היא ?שאותה קבוצה שמשמיצה את היהדות החרדית שנים על גבי שנים יבינו שיש צד שני למטבע?. יקטר, חרדי מבני ברק, התעמת בשנים האחרונות פעמים רבות עם החרדים הקיצוניים בבית שמש וירושלים, במסגרת מאבקי קברים במספר מקומות בארץ.

לדבריו, ?לא ייתכן שאותו קיצוני יפגין מול ביתו של הרב שטיינמן, ירסס גרפיטי על דלת של ארגון חסד שסייע לחיילים ברצועת עזה, יכה חייל וישבור את שמשת הרכב שלו ויום אחרי יגיע לבני ברק או לקוממיות ויאסוף כסף למשפחה במצוקה. אנשים כאלו צריכים לתת את הדין ואם המשטרה לא מרתיעה אותם, אנחנו נרתיע אותם?.

רשימת הקיצוניים מופצת בינתיים ברשתות החברתיות, בווטסאפ ובפייסבוק אך בכוונת האחראים לה - לקחת אותה צעד קדימה, ?נתלה בהמשך מודעות בערים החרדיות?, אומר יקטר, ?כדי שאנשים ידעו מי הם הטרוריסטים שמשחירים את פניו של הציבור החרדי?.

ירוחם אסטרייכר, חרדי, תושב העיר בית שמש, סבור כי היוזמה לא תביא למיגור התופעה, ?זה רק יביא להם עוד ועוד כסף מהתומכים שלהם בארה?ב ובאירופה כי ככל שהם מוכיחים שמנסים להצר את צעדיהם, יש מי שדואג להם יותר. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לשתוק?.

לדברי אסטרייכר, ?מי שמכיר אותם יודע שהם כמו החמאסניקים, צריך לשלוח אותם לעזה, זה המקום הטבעי שלהם. יש תא טרור בתוך העיר ולאף אחד לא אכפת ולכן הגיע הזמן שהתמונות שלהם ירוצו ושהציבור החרדי יעשה הכל כדי להוקיע אותם החוצה ממנו?.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully