וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בנט: "לא אכניס אף גופה לישראל"

27.8.2014 / 20:57

נגד השר בנט התעוררה ביקורת לאחר שמטיוטת צו של משרדו היה ניתן ללמוד כי הוא יתיר "יבוא גופות לצורכי תערוכה". הרב לאו: "הלנת המת מבזה את צלם אלוקים". עו"ד הכהן: מנוגד לערכיה של מדינה יהודית ודמוקרטית. בתגובה, בנט הבהיר: "לא אכניס אף גופה לישראל"

בנט: "המבצע לא הסתיים, החמאס טרם הוכרע. טל אנגלנדר
בנט: "המבצע לא הסתיים, החמאס טרם הוכרע/טל אנגלנדר

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, פרסם הודעה לפיה הוא מבהיר כי "לא יכניס אף גופה לישראל. נקודה". לדבריו, "לא אתן יד לפגיעה בצביון המדינה ובכבוד המת". ההודעה של בנט מגיעה לאחר ביקורת קשה נגדו בטענה כי משרדו היה אמור להתיר "יבוא גופות לצורכי תערוכה ולהסדיר את הסוגיה באמצעות צו, שכידוע מצוי ברמה הנורמטיבית הנמוכה ביותר של חקיקת משנה".

תחילתה של סאגה, עוד לפני שנתיים, אז התעוררה מחאה נגד תערוכת גופות שהוצגה בישראל. עורך הדין, ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט", עתר לבג"ץ, אולם מאחר והדיון התקיים בשבוע האחרון לתערוכה , בג"ץ סירב להתייחס לשאלה האם יש להתיר או לאסור את הבאתן והצגתן של הגופות בישראל, אולם, יחד עם זאת, הורה למדינה להסדיר את הנושא בחוק.

לאחרונה, החל השר בנט להסדיר את הנושא בחוק, ומטיוטה שדלפה ממשרדו עלה כי הוא היה אמור להתיר "יבוא גופות לצורכי תערוכה" באמצעות צו, דבר שגרר ביקורת קשה נגדו. עו"ד הכהן מיהר לפנות לבנט במכתב ובו כתב: "יבוא גופות לצורכי תערוכה" מנוגד על פניו לערכיה של "מדינה יהודית ודמוקרטית".

הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל-אביב יפו הצטרף למחאה נגד בנט. "תורתנו אוסרת הלנת המת, גם אם הוצא להורג בשל עבירות חמורות, כי הלנת המת פוגעת ומבזה את צלם אלוקים שבאדם. אין שום הצדקה אומנותית או אחרת להלנת גופות בני אדם, ללא קשר לזהותם הדתית, הגזעית או הלאומית. יש בכך משום פגיעה בכבוד האדם ואין כל משמעות להסכמתו של האדם לבזות את גופו".

כאמור, בעקבות הביקורת הקשה הבהיר בנט כי הוא "לא אכניס אף גופה לישראל" וכי "לא אתן יד לפגיעה בצביון המדינה ובכבוד המת". את ההודעה הוא פרסם "בעקבות הערות שהתקבלו בנושא בימים האחרונים, ובהם פגיעה בצביון המדינה וכבוד האדם וכבוד המת", כלשון הודעת משרדו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully