וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המעצר שמסעיר את המגזר

2.9.2014 / 14:36

מחזה קשה בבני ברק: שני שוטרים הכו, דרכו על גבו וניסו לאזוק את נחמן פרידמן לעיניי אביו וילדיו בזמן שהגיע לאסוף את ילדיו מבי"ס. קרוב משפחה: "התנהגו אליו כמו שהתנהגו ליהודים במשטרים אפלים". המשטרה: "הוא נהג באלימות נגד השוטרים ויפתח נגדו תיק פלילי"

צילום מסך

עוברי האורח באחד הרחובות הסואנים בבני ברק שפשפו אתמול בצהריים (שני) את עיניהם בתדהמה לנוכח מה שאירע בלב העיר: שני שוטרים, הכו אדם חרדי שנעזר במקל הליכה, דרכו על גבו וניסו לאזוק אותו בכוחניות לעיניי אביו וילדיו. אלא ששם זה לא נגמר. רגע השיא היה כשהאזרח זעק שהוא סובל מכאבים כתוצאה מניתוח גב שכשל לאחר פריצת דיסק.

המקרה אירע אתמול ברחוב ירושלים בעיר. סמוך לשעה 12 בצהריים, בסיומו של היום הראשון לשנת הלימודים החדשה, יצא נחמן פרידמן, תושב העיר, לאסוף את בנותיו מבתי הספר. בשל ניתוח גב שעבר לפני מספר חודשים, הוא ביקש מאביו שינהג ברכב. עוד קודם האירוע האלים, עמד פרידמן ואביו באזור חנייה עירוני המסומן בכחול לבן.

שמעון שטיין, אחיינו של פרידמן, סיפר לוואלה! יהדות, על מה שקדם לאירוע שמסעיר את המגזר החרדי. "שוטר שעמד בצד הכביש, הגיע ושאל אותו למה הוא עומד שם. הוא ביקש ממנו רישיונות נהיגה ורכב, ונכנס לתוך הניידת ל-45 דקות. הוא כתב לו דו"ח בלי להסביר לו על מה הוא ובלי לבקש את החתימה שלו וזרק לו את זה דרך החלון".

שוטרים מרביצים לחרדי בבני ברק. יוטיוב, צילום מסך
שוטרים מרביצים לחרדי בבני ברק/צילום מסך, יוטיוב

"הוא שאל מתי מחזירים לו את הרישיונות, ואז השוטר טרק על גופו את הדלת של הרכב. הוא ביקש שוב את הרישיונות ואז החל העימות האלים". שטיין אומר כי השוטרים "ניסו לקשור לו את הידיים בכל הכוח, דרכו לו על הגב באותו אזור שממנו הוא סובל מפריצת דיסק והתעלמו מהזעקות שלו בעקבות הכאבים שהוא סבל מהם".

כתוצאה מהעימות, פרידמן נפצע ואחד מעוברי האורח הזמין אמבולנס שפינה אותו לבית החולים "מעייני הישועה" בעיר, "השוטרים סירבו לשחרר אותו מהאזיקים, הם קשרו אותו למיטה והתנהגו אליו כמו שהתנהגו ליהודים במשטרים אפלים, כאילו הוא היה אחרון הפושעים". מבית החולים הובהל פרידמן לתחנת המשטרה שם נחקר ושוחרר כעבור זמן קצר.

"הוא גמור, שבור לגמרי", סיפר שטיין, "בלילה הוא חזר להתאשפז בבית החולים והוא עדיין סובל מכאבים בכל חלקי גופו. יש חשש שהוא יצטרך לעבור ניתוח. ולפי איך שזה נראה בסרטונים הם עשו את זה מתוך שנאה לחרדים. שנה שלימה הוא מתאושש מהניתוח שעבר, והאלימות הזו החזירה אותו לנקודת ההתחלה".

המקרה עורר סערה בכלי התקשורת החרדיים וחברי הכנסת החרדיים, בהם ח"כ יעקב אשר מ"יהדות התורה", פנו לאגף התנועה במשטרת ישראל בדרישה לחקור את המקרה.

משה מורגנשטרן, עורך דינו אמר כי החשוד טוען שהוא לא נהג באלימות נגד השוטרים, אלא הם נהגו כלפיו באלימות כפי שניתן לראות בסרטון. "הדברים נתמכים על ידי עדויות של עוברי אורח שראו את האירוע מתחילתו. שמותיהם של העדים הועברו למשטרה. מכיוון שמצבו הרפואי של החשוד אינו קל, המשפחה תחכה שהוא ישוב לאיתנו ותוגש תלונה מסודרת במח"ש נגד השוטרים המכים".

שוטרים מרביצים לחרדי בבני ברק. יוטיוב, צילום מסך
שוטרים מרביצים לחרדי בבני ברק/צילום מסך, יוטיוב

אלא שלמשטרה יש גרסה שונה למה שהתרחש שם. "במהלך פעילות משטרתית סמויה לאיתור נהגים המסיעים ילדים ללא התקני ריסון כחוק תוך סיכון חייהם נראה רכב נוסע ובו שלוש ילדות קטנות שאינן חגורות כחוק. השוטר הזדהה בפני הנהג, הסביר לו את מהות העבירה והסיכון הכרוך בה וניגש לרשום לו דו"ח. על אף בקשתו של השוטר שהנהג והנוסע ימתינו ברכב, יצאו השניים והחלו להתלהם ולצעוק עליו, תוך שהם מתסיסים אזרחים נוספים כנגד השוטר".

במשטרה הוסיפו כי "הנהג סירב לחתום על הדו"ח והשליך אותו ארצה וכשפנה השוטר לעזוב את המקום, אחז הנוסע את דלת הניידת ולא אפשר לו לסגור אותה ולנסוע. השוטר ניסה להסביר לו מספר פעמים שהם משוחררים אך בתגובה, סגר הנוסע את הדלת בחוזקה על גופו של השוטר. השוטר הודיע לנוסע על מעצרו ובשל התנגדותו נאלץ השוטר לכבלו תוך שימוש בכוח סביר. כנגד הנוסע נפתח תיק פלילי והוא ייחקר בגין החשדות נגדו. לציין כי המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי התנהגות ביריונית ואלימה כלפי שוטרים המבצעים פעילות למען הצלת חיים בכבישים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully