וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אמנון: "היצר הרע הוא כמו דעאש"

22.9.2014 / 13:30

הרב אמנון יצחק טען השבוע בשיעורו כי הדרך שבה פועלים אנשי דעאש מזכירה לו את השיטה שבה פועל היצר הרע בראש השנה: "אני נדהם. עיתונאי כורע על הברכיים ומשתף פעולה בשלוות נפש עם מי שהולך לשחוט אותו. ככה, מידי שנה, היצר הרע עושה לנו, עד שיום אחד הוא הורג אותך"

דאעש פרסמו סרטון ובו תיעוד עריפת ראשו של שבוי בריטי. רויטרס
דעאש./רויטרס

הרב אמנון יצחק, מגדולי המחזירים בתשובה, טען השבוע באחד משיעוריו כי הדרך שבה פועל ארגון דעאש מזכירה לו את שיטת הפעילות של היצר הרע בערב ראש השנה. "ראיתי את הסרטונים של הרציחות המתועבות של דעאש את העיתונאים, "יושב עיתונאי לפני הריגה, לפני רציחה, לפני כריתת ראש ומדב לאובמבה (אובמה) ולאירופה, ואומר להם כמה הם טועים שהם נלחמים נגד דעאש".

"הוא כורע על הברכיים ומשתף פעולה עם מי שהולך לשחוט אותו ואומר כך וכך, אתה בגללך אני הולך למות מר אובמבה ואתה טועה, ובגללך ימותו כמוני הרבה. ואותו עיתונאי אומר את זה בשלוות נפש והוא אומר את זה כמו שצריך והוא עומד להישחט. אני נדהם. איך יכול להיות שאדם מגיע לשלוות נפש כזו לפני כריתת הראש? מה הוא קיבל עול מלכותו של דעאש? איך זה? ועוד הוא ממלא את התפקיד פיקס".

הרב יצחק המשיך ואמר: "הם אומרים לעיתנואי, אנחנו עושים אתך חזרות. הרי הוא אומר טקסט בלי להתבלבל, טקסט שהם רובים בו בדיוק. זה לא שהוא פלט מה שבא לו והם המשיכו. הם אימנו אותו עשרות פעמים להגיד את הטקסט בצורה הכי משכנעת, הביאו אנשים מומחים שישמעו איך זה נשמע, איך זה נראה, איך זה מצטלם. ולכן בכל פעם הוא רגוע כי זה חזרות. ואז יום אחד זה אמיתי".

בניסיון להסביר את השלווה שמאפיינת את העיתונאים שנרצחו על ידי דעאש, השווה הרב יצחק את שיטת פעילותם לשיטתו של היצר הרע. "ככה יצר הרע עושה לנו. כל ראש השנה, אומר לנו אל תפחד, תחזור על הטקסט, אבינו מלכנו נמליך מלך, אבינו אב הרחמן.. תן לנו חיים. וכל שנה זה עובר, אותה הצגה אני עושה, וזה עובר. עד שיום אחד השטן השנה הורג אותך".

"אתה חשבת שזה יהיה כמו כל שנה, שתחזיק בחיים עד ראש השנה הבא, ואז נגמר המשחק. ככה זה עובד. זו (דעאש) דוגמא ששלח לנו לראות איך עובד השטן".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully