וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בבלגיה: לאסור שחיטה כשרה

30.9.2014 / 16:55

האם בלגיה תאסור בקרוב על שחיטה כשרה? שר בממשלה הבלגית מקדם הצעת חוק שתאסור לשחוט בעלי חיים בלי להמם אותם באמצעות מכת חשמל קודם לכן. היהודים התאחדו למאבק נגד החוק ופועלים בנחישות למניעת האיסור: "סכנה חמורה לחופש הדת שנותנת רוח גבית לאנטישמיות"

שחיטה כשרה. AP
יאסרו שחיטה כשרה./AP

לאחר הניסיונות בהולנד ופולין, שר בממשלת בלגיה מקדם חוק שיאסור שחיטה כשרה במדינה כבר בשנת 2015, דבר שעלול להשפיע בעיקר על השחיטה המוסלמית והיהודית. בן וויטס, השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה, קורא לאסור על קיום השחיטה במדינה. לדבריו, הנושא עומד על סדר היום של קבינט הממשלה.

החוק יאסור שחיטה ללא המום הבהמה על ידי מכת חשמל (דבר העומד בניגוד למצוות השחיטה הכשרה). בפועל, השר הבלגי מקדם את החוק נגד השחיטה המוסלמית אך יש מי שטוען כי הדבר עלול להשפיע מיד גם על השחיטה היהודית. "גם במדינות נוספות באירופה", מסביר ניר נתן, נציג איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי בישראל, "כמו בהולנד, בפולין ובשוויץ זה התחיל נגד המוסלמים כי הם הרוב במדינות הללו אבל זה המשיך נגד היהודים".

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל האיגוד, היושב בבריסל, הוסיף כי זו סכנה חמורה לחופש הדת בבלגיה שנותנת רוח גבית לאנטישמיות. "בשנים האחרונות אנו מתמודדים בהצלחה עם ניסיונות דומים לפגיעה ביכולת של קהילות לקיים אורח חיים יהודי. איסור על שחיטה כשרה עומד בסתירה לחוק האירופאי המבטיח את זכותם של ארגונים דתיים לבצע שחיטה בהתאם לאמונתם הדתית, ובכוונתי לדרוש ממשלת בלגיה לספק הבהרות בנושא". הוא ציין כי האיחוד יפעל בנחישות למניעת האיסור בבלגיה כפי שהוא פועל בימים אלה לביטול האיסור על השחיטה הכשרה בפולין.

מנגד, גורמים בקהילה היהודית אמרו כי ייתכן והחוק לא ישפיע על השחיטה היהודית מכיוון שהוא אוסר שחיטה כשרה רק בבתי מטבחיים זמניים, "היהודים בעיקר משתמשים בקבועים", אמרו.

לא רק בבלגיה נאבקו השנה באיסור נגד שחיטה כשרה. מוקדם יותר השנה, החליטה ממשלת דנמרק כי השחיטה ללא המום הבהמה אסורה, ובכך פסקה למעשה כי השחיטה הכשרה איננה חוקית עוד. גם נשיא איגוד הווטרינרים בבריטניה המליץ מוקדם יותר השנה לרשויות המדינה למנוע שחיטה דתית, ולקחת דוגמה מדנמרק.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully