וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים נגד נתניהו: "סעד במסעדת חזיר"

30.9.2014 / 22:01

גורמים חרדים מתחו ביקורת על ראש הממשלה שמיד לאחר נאומו באו"ם נפגש עם המילארדר שלדון אדלסון במסעדה לא כשרה ש"מציעה פירות ים, סרטנים וחזיר". ח"כ אייכלר: "מגעיל שאבירי ההון - שלטון אוכלים במסעדת חזיר". ח"כ גפני: "כשישראל יורדים - הם יורדים עד תהום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. GettyImages
נתניהו באו"ם/GettyImages

מתקפה נגד ראש הממשלה: גורמים חרדים מתחו היום (שלישי) ביקורת קשה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שלאחר נאומו אמש באו"ם, סעד עם המיליארדר שלדון אדלסון במסעדה שהתפריט בה מציע אוכל לא כשר.

עוד בוואלה! יהדות

4 ימים בחג, דירה ליד הרבי ב-5,000 דולר

קריאה בבלגיה: לאסור שחיטה כשרה

מחנכים להתבוללות: דרושה מהפכה בחינוך בישראל

"הניו יורק פוסט" דיווח על הפגישה היוקרתית והמאובטחת בין נתניהו לאדלסון. על פי הפרסום, אחרי נאומו באו"ם סעד נתניהו עם אדלסון וחמישה אורחים נוספים, בליווי 30 מאבטחים. הלקוחות שהגיעו למסעדה נאלצו לעבור בדיקה בגלאי מתכות, ושוטרים סמויים השגיחו מגג המסעדה. לפי הדיווח, נתניהו הזמין צלעות עגל.

אלא שהפגישה עוררה את זעמם של גורמים חרדים, בהם הח"כים החרדים שראו בה הזדמנות לתקוף את נתניהו מתוך ספסלי האופוזיציה. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "מגעיל שאבירי ההון-שלטון אוכלים יחד במסעדת חזיר. ביום כיפור יש להתפלל עליהם ועל זרעם שיזכו לתשובה".

בעלי "ישראל היום" ואיל הקזינו שלדון אדלסון. טוקיו, יפן, פברואר 2014. רויטרס
שלדון אדלסון./רויטרס

ח"כ משה גפני אמר שמדובר בחוסר רגישות כלפי העם הישראלי ויהודי העולם. "ראש הממשלה אמור לייצג את כל האוכלוסיות וצפוי שיגלה רגישות יתר. גפני עקץ את נתניהו והוסיף כי "לאחר שהוא יושב בממשלה עם שר אוצר שמקיים מסיבת עיתונאים בשבת, אין פלא שהוא הידרדר למצב כזה שבו הוא יושב במסעדת טריפה. כשישראל יורדים – הם יורדים עד התהום".

התקשורת החרדית הצטרפה לחגיגה והוסיפה אש לביקורת נגד נתניהו. אתרים ותחנות רדיו חרדיות הפכו את הפגישה עם אדלסון לנושא מרכזי ועסקו בו בהרחבה. "חוסר רגישות", נכתב בידיעה שהובאה באתר "כיכר השבת". הכותב פירט באריכות על המאכלים המוצעים במסעדה, "אדלסון נועד עם נתניהו במסעדת טריפה המגישה פירות ים, חזיר וסרטנים".

לביקורת החרדית הצטרף השר לשעבר יוסף פריצקי. בראיון לרדיו "קול ברמה" אמר כי הארוחה של נתניהו במסעדה "מתקשרת לכל הפרהסיה הציבורית שלו כנהנתן וכמבזבז כספים". לדבריו, "דמות ממלכתית צריכה לקיים בפרהסיה עקרונות מקובלים, להיות צנועה ולא לנהוג בהתרסה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully