וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: הרבי לא זרק תפוחים על החסידים

17.10.2014 / 13:30

האדמו"ר מצאנז, רבי צבי אלימלך הלברשטאם, סירב השנה לזרוק לחסידיו את התפוחים המסוגלים לישועה. בחסידות הסבירו: "אנשים היו דרוכים ומוכנים לזנק על השולחנות. הייתה סכנת חיים". צפו

יח"צ - חד פעמי

מי שהגיע אמש (חמישי) ל"טיש" מוצאי שמחת תורה בחסידות צאנז בנתניה פספס את רגע השיא הידוע: האדמו"ר, רב צבי אלימלך הלברשטאם, סירב לזרוק את התפוחים אל חלל בית המדרש משום שחסידיו עמדו מוכנים לזנק על השולחנות כדי לתפוס אותם והדבר היה כרוך בסכנת חיים. בקרב המשתתפים נרשמה אכזבה גדולה.

האדמו"ר, כמנהג שושלת צאנז, נוהג לזרוק מידי שנה 26 תפוחים, בגימטריה אותיות "הויה" המרכיבות את שמו המפורש של האל. דקות קודם לכן, משתרר שקט ומתח, החסידים תופסים עמדה על "הפארענצ'עס", יציעי ענק מעץ עם מקומות עמידה, ומנסים בכל דרך לתפוס את אחד מהם. הם מסבירים שכל מי שמצליח לתפוס תפוח, מובטחת לו ישועה.

חסידות צאנז. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
קהל האלפים בצאנז./מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין
חסידות צאנז. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
האדמו"ר היה מוכן עם התפוחים./מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין

כך למשל, הסיפורים מלמדים על חולים שהתרפאו, נשים עקרות שנכנסו להיריון, רווקים מבוגרים שהתחתנו ואנשי עסקים שיצאו ממשבר כלכלי וגרפו מיליונים בעסקאות שונות. כולם, רק כי תפסו תפוח.

השנה, החליט האדמו"ר לוותר על הטקס. "הייתה סכנת נפשות", הסביר גורם בחסידות, "היו המון משתתפים, הם היו דרוכים ומוכנים לזנק על השולחנות כאילו זה היה משחק רוגבי". באחד המקרים נראה אדם עולה על השולחן המרכזי בניסיון להיות מהראשונים שיתפסו את התפוח אך החסידים ממהרים להוריד אותו.

"האדמו"ר זיהה את מה שקורה סביבו והחליט לוותר על המנהג. זו פעם ראשונה מזה 15 שנה שהוא לא זרק את התפוחים. הייתה אכזבה גדולה. חסידים רבים המתינו לרגע הזה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully