וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב היחיד שהחמאס מסוגל לנצח

24.7.2014 / 11:00

אלו שלא יכלו לנו בשדה הקרב מנסים לחלחל בתוכנו ספקות ותהיות ולקרוא תיגר על האמונה בצדקת דרכנו. זהו האיום הגדול ביותר כיום על מדינת ישראל. הבשורות הטובות: זה בידינו

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014/רויטרס

מבחינה צבאית החמאס לא ינצח אותנו. זאת עובדה. אוסף של טרוריסטים לא יכניע צבא חזק של מדינה חזקה. הוא יוכל להכאיב. אפילו מאוד. הוא יוכל לזרוע טרור ופחד ולחטוף חייל. הוא רוצח ילדים תוך כדי שירה ואפילו מפיץ סרטון בינוני בעברית עילגת. אבל מול מוסד הביון האיכותי בעולם וחיל האוויר החזק באזור אין לו סיכוי. ועדיין ישראל מאוימת מאוד. החשש האמתי נגד ישראל אינו בציר נתיב העשרה-שג'עיה ולא ברפיח תחתית. את עזה כבשנו פעמיים ונוכל לכבוש עוד חמש. אבל אי אפשר להתעלם משרשרת הניצחונות המטרידה של החמאס בזירה שונה לחלוטין: הסברה. האמת שזה קצת מעליב. איך מצליחה קבוצת פרחחים מעזה לתמרן באופן כה מרשים מול התקשורת המערבית. איך ארגון שמבצע באופן שיטתי וסדיר ירי על חפים מפשע מצליח להפוך את עצמו לקדוש מעונה. אין לכך תשובה אחת, אבל יש תשובה מרכזית. חמאס, יחד עם חיזבאללה וארגונים נוספים, הבין מזמן שאין שום סיכוי לנצח את ישראל בשדה הקרב. אם יצאנו מעמק הבכא של 73' וידינו על העליונה אז חבל על הזמן שלהם. כעת האנרגיה מופנית לחזית הרבה יותר משמעותית ומאתגרת. הבטן הרכה של מדינת ישראל נמצאת בתודעה שלה.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה/AP
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014/יותם רונן

כל אדם וכל עם יהיה מסוגל להתמודד באינסוף חזיתות ולנצח את כל האויבים רק כשהוא בטוח בצדקת דרכו. אבל כשניטע אצלו ספק, הכישלון הוא רק עניין של זמן. המורל הוא מרכיב קריטי בניצחון על האויב. כאשר ללוחם עצמו יש חשש שהיריב צודק, אין לו סיכוי. בחמאס מבינים את זה, ויחד איתו מבינים את זה כמה ארגונים פרו פלסטינים בעולם. הם קוראים להחרים את ישראל. אולם רוב הפעילות שלהם מתמקדת בהחלשת ה"אויב הציוני" מבפנים. הם מזרימים כמויות עצומות של כספים לעמותות פנים ישראליות שיחלישו את דעת הקהל. שיטעו ספק ויחלחלו דעות אנטי-ישראליות אל תוך הציבור הישראלי. אף צבא לא ינצח בקרב כאשר בתוך מדינתו שלו מפגינים נגדו האזרחים עליהם הוא מגן בגופו. אף עם לא ישלח את בניו לקרב כשהוא חושש שהיריב צודק.

הם לא ממתינים למלחמה. כשנרדמנו בשמירה הם הקימו בארץ עמותות שפועלות במוצהר כדי לקעקע את זכותה של ישראל. כדי ליצור טריז בין המגזרים השונים. כדי ליצור סכסוך, פילוג ושנאה בתוך העם. גם חברי כנסת משומנים על ידם ופועלים על פי המתווה שלהם. אם ברמת החקיקה ואם ברמת ההצהרות. רבים מאשימים בכך את התקשורת הישראלית. היא לא הבעיה, היא קצה הקרחון. ועד כמה שזה עצוב להודות בכך, קשה לומר שהם לא הצליחו. נסו לרגע לחזור בזמן שלושה שבועות לאחור. נסו להיזכר באווירה שליוותה אותנו חודשים רבים. בגלי חקיקה אנטי מגזריים ובהסתה כלפי ציבורים שונים בארץ. נסו להיזכר בכותרות, בהתלהמות ובמלל הארסי שהסתובב ברשתות החברתיות ובטוקבקים. ברוך השם אנחנו חווים את זה כעת הרבה פחות .

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014/רויטרס

במלחמה כמו במלחמה צריך לדבר עם האויב בשפה שלו. החוסן הלאומי של העם היהודי נמצא בבית המדרש. הוא זה שבזכותו שרדנו גלות לא נחמדה, הוא זה שהחזיר אותנו לכאן, ובו נמצאת הלגיטימציה להיות עם חופשי בארצנו. המשימה הלאומית שלנו היא להתחזק מבפנים. להתמיד את הקשר עם היהדות. בלי להשפיל מבט, בלי להתבייש ובלי להתנצל. לימוד התורה הוא הקשר שלנו אל עצמנו. הוא יחזיר את חוסננו הלאומי למקומו הטבעי ויזכיר לנו מי אנחנו ומה אנחנו מחפשים כאן. כשנהיה בטוחים בעצמנו ובמורשתנו, אף אויב לא יוכל לנו. אלו שלא יכלו לנו בשדה הקרב מנסים לחלחל בתוכנו ספקות ותהיות ולקרוא תיגר על האמונה בצדקת דרכנו. זהו האיום הגדול ביותר כיום על מדינת ישראל. הבשורות הטובות: זה בידינו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully