וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב בן משיח מייחל לבשורות טובות

25.8.2014 / 9:00

הוא מושך אחריו אלפים לכל הופעה, משתף פעולה עם גדולי הזמר הים תיכוני ומתפלל לאלוהים שלא יתן לו לגדול יותר ממה שהוא מסוגל. יניב בן משיח, משיק את אלבומו השמיני "בשורות טובות" ומוציא לראשונה את הסינגל "ארץ ישראל" בוואלה! יהדות

יח"צ - חד פעמי

קול תשואות של 1500 יהודים החריש את אזניהם של הולכי רחובות פריז עת עלה אל הבמה באולם סמוך הזמר הדתי – ים תיכוני יניב בן משיח. במהלך ההופעה הבחין הקהל בעשרות מלצרים ואנשי צוות מוסלמים שנוטשים את המנות והמגשים ומצטרפים אל מחיאות הכפיים והריקודים לצליליו של בן משיח. במרחק שנות אור ובזמן אחר נקלע בן משיח לתפילת שבת בבית המדרש של חסידות מפורסמת בארצות הברית. החסידים חובשי השטריימלים וגרובי הגרביונים ניגשו אל אדמו"רם ולחשו לו כי בן משיח נמצא בהיכל והוא נקרא אל הקודש. האדמו"ר התכופף אליו ובמבטא יידישי כבד החל לפזם מול גבותיו המורמות של בן משיח, את 'שמע בני', להיטו של בן משיח.

"אני שמח שהגעתי למצב שאני שייך לכולם" אומר יניב בן משיח בריאיון לוואלה! יהדות. "זה שחסידי בעלזא וגור, לצד חילוניים עם קעקועים ועגילים מגיעים אליי להופעות, זו אחדות שמגשימה לי חלום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני שמח שהגעתי למצב שאני שייך לכולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא נולד בבת ים וכבר בגיל 6 הופיע כסולן מקהלת בית הכנסת "שבט אחים" בשכונה. "הייתי הזמיר של בית הכנסת" מספר בן משיח. "בכל שמחה, בר מצווה וחתונה כיכבתי, בבית הייתי מסדר בסלון חמש קופות צדקה, לוקח שני מקלות של מנגל ומתחיל לתופף ולשיר. גדלנו על הפיוטים ושירי השבת סביב השולחן ובגיל 11 למדתי את תורת המקאמים והמוזיקה המזרחית, משם הכל היסטוריה".

יש לך היסטוריה מוזיקלית במשפחה?

"ממש לא. לאבא שלי יש קול צרוד מאוד. הוא טוען שאני לקחתי לו את כל הגרון" הוא צוחק. "אבל הם השרישו בי את האהבה למוזיקה בכך ששלחו אותי ללמוד, ששרו איתי את הפיוטים. עד היום אני משתדל להכניס בכל אלבום פיוט אחד, להכיר לקהל המסורתי את השפה והמוזיקה העשירה של עולם הפיוטים, אם זה ב'סוואח' שעשיתי, ב'וואלה מארה' וב'אלעד לי לעד' באלבום החדש".

בן משיח הזיע לא מעט קודם פריצתו אל התודעה. עד גיל 18 הופיע חינם בכל מקום אליו הגיע וניסה "להיכנס לעניינים" לדבריו. הוא הוציא שני אלבומים שנחלו תבוסה, ישב ללמוד את הניואנסים הקטנים שבשירה ובעמידה על במה והשקיע זמן אינסופי בהתמקצעות בשירה.

"בשלב מסוים בא אליי המפיק רוני רומי והציע להשקיע סכום עתק בהפקת אלבום רציני שלי" ממשיך בן משיח. "הוא פגש אנשים שנדלקים מהאנרגיות והשיגעון שלי על הבמה, ראה שאני מופיע ערב ערב והחליט לקחת את הסיכון. אני לעומתו, אחרי שנכשלתי פעמיים בעבר לא רציתי לעשות את זה, כתבתי ומחקתי דברים. אני אדם מאוד ביקורתי. בסופו של דבר נסענו לטורקיה וכעבור שנתיים של עבודה מאומצת הוצאנו את 'לך בורא עולם', האלבום שפרץ לי את הדרך".

מאז הפך בן משיח שם דבר בתעשיית המוזיקה הים תיכונית והוציא שבעה אלבומים נוספים כשהאחרון שבהם, 'בשורות טובות', יוצא אל החנויות בימים אלו. מאירועים למגזר החרדי ובני הישיבות בלבד נהיה בן משיח לכוכב שזרח בעיקר במגזר החילוני והמסורתי. הוא שיתף פעולה עם משה פרץ, קובי פרץ וליאור נרקיס, מכר מאות אלפי אלבומים והופיע מול עשרות אלפים מכל הגוונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מקבלת אותך הסצנה המזרחית החילונית כש'דוס' כמוך נכנס להם לפריים?

"קודם כל אני שואף כך הזמן לכבוש עוד נקודה ועוד מעוז. אני מרגיש שליח שלהם אל המסורת והם רואים בי כשגריר הדתי אליהם. רואים שהזמרים המצליחים האלה רוצים עוד חיבור ושירה עם נקודה יהודית וחיבור לבורא עולם. דווקא אותם הזמרים מניחים תפילין כל בוקר, משה וליאור שומרים שבת, לא מדליקים אור והולכים לבית הכנסת, כך התרשמתי מהשהות איתם והתפעלתי מהם. אני חושב שזה דבר גדול שעל כל הצלחה הם מודים להשם. גם ליאור נרקיס הכניס לפני כמה זמן ספר תורה, מדובר בהשקעה של הון תועפות, זה לא מובן מאליו".

ואיך אתה שומר את עצמך מלהישאב אל העולם שמעורבים בו לא מעט פיתויים?

"קודם כל יש לי קוים אדומים. כולם יודעים שאצל יניב לא רוקדים מעורב. יושבים מעורב, כן, אבל לא רוקדים מעורב. אני מרקיד רק בהפרדה ואנשים רוצים את זה ומוכנים להפריד בשביל שאבוא לשיר להם על בורא עולם ושירי אמונה. אני גם לא שר שירי אהבה, לא מדבר אליי לשיר 'אני אוהב אותך', זה גם לא האופי שלי. חוץ מזה כל יום שאני קם אני מבקש מחילה מבורא עולם כי אני ממש לא צדיק. אני מתפלל בימים האלה לבורא עולם שלא יתן לי לגדול יותר ממה שאני צריך לגדול, שהיצר הרע לא יכשיל אותי. 'אל תתן לי ניסיון שלא אוכל לעמוד בו'. מצד שני – אני אתן לך את הסמארטפון שלי ותראה את המסרונים וההודעות בפייסבוק ששולחים אלי בלי סוף: 'בזכותך חזרתי בתשובה', 'בזכות השירים שלך עזבתי את הסמים', 'אני שומע אותך ומתחזק באמונה', כשאני קורא את כל ההודעות האלה יורדות לי דמעות. דברים כאלה גורמים לי להתרגשות ולאושר עצום וזה שווה הכל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully