וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מפסידה ולא חסר לי לשיר מול גברים"

וואלה! יהדות

21.9.2014 / 10:00

היא נהנית שמחמיאים לה על הקול. יצירתה הראשונה נכתבה כשהייתה בת 13. ונשים מבקשות את רשותה להשמיע את שיריה לבעלן למרות שברור לה שאישה לא צריכה לשיר מול גברים. ציפי קולטניוק, הזמרת החרדית שהוציאה את אלבום הבכורה שלה "בשבילך נברא העולם", המיועד לנשים בלבד

יח"צ - חד פעמי

האזנה לנשים בלבד.


אני נהנית שמחמיאים לי על הקול אבל אני מודה, מחמיאים לי בעיקר על המסרים ועל התוכן של השירים שלי". כך אומרת בראיון לוואלה! יהדות, הזמרת החרדית, ציפי קולטניוק, שהוציאה לאחרונה את אלבום הבכורה שלה – "בשבילך נברא העולם", המיועד לנשים בלבד.

קולטניוק החלה את קריירת המוזיקה בגיל צעיר מאוד. היא גדלה בבית שיצירה היא לא מילה גסה עם אם פסנתרנית קלאסית מקצועית ואב מדען שהיה מביא בכל שבוע הביתה פטנטים שהמציא. "בגיל שש אימא שלי הושיבה אותי מול הפסנתר, הצמידה לי מורה ואני זוכרת שכבר אז התמרדתי כשהתבקשתי ללמוד יצירות של קלאסיות של באך, מוצרט ובטהובן – הרגשתי שאני צריכה להלחין לבד ולנגן את היצירות שלי", היא מגלה בחיוך של מנצחים.

קולטניוק זוכרת את עצמה יושבת שעות מול הפסנתר ומנגנת מלודיות שפרצו החוצה אבל לא הייתה מספיק חכמה כדי לרשום או להקליט אותן. וכך היצירה המתועדת הראשונה נעשתה רק כשהייתה בת 13. "ישבתי עם חברה ועשינו שיעורי בית, לפתע התנגן לי שיר בראש מתחילתו ועד סופו. רצתי לפסנתר וניגנתי את המארש הראשון שלי", היא נזכרת בסיפוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר כמה שנים שבהן היא מופיעה באירועים לנשים ברחבי הארץ ולדבריה, מעולם לא היה לה רצון להוציא אלבום, אולם בשלב כלשהו היא הבינה שהיא חייבת להיכנס לאולפן ולהקליט. "בכל הופעה שהופעתי נגשו אלי נשים לשאול, אם אפשר לקנות דיסק והיכן ניתן למצוא את השירים ששרתי בפניהם. תמיד אמרתי שאי אפשר. אני לא מעלה ליוטיוב שום קטע כי אני לא מעוניינת שגברים יקשיבו לשירה שלי ולכן בתחילה התעלמתי". אך עוד בקשה, עוד התעניינות, עוד דחיפה וקולטניוק מבינה שאין לה ברירה. "בסופו של דבר הגעתי להכרה שאני מוכרחה להפיק אלבום".

קולטניוק אספה את השירים, בחרה את הסדר בו הם יופיעו, קבעה עם חברה בעלת אולפן ביתי כדי להקליט אלבום מחתרתי. "אך בשמיים רצו אחרת", היא אומרת בחיוך. "ביום ההקלטות הראשון, שכן בבניין התחיל לשפץ את הבית והרעש היה בלתי נסבל. הרגשתי שזה סימן מהקב"ה שאני צריכה לעשות משהו מקצועי יותר".

ציפי פנתה למפיק המוזיקלי, נדב ביטון שעבד עם עמיר בניון על מספר אלבומים למרות שחברות ניסו להניא אותה שאלבום אולפן מקצועי עולה הרבה מעבר לתקציב שהיא יכולה. "סיפרתי לו את המטרה שלי שהיא לא להתפרסם או להתעשר אלא כדי לחזק את ציבור הנשים וחשוב למכור את האלבום במחיר שכל אישה תוכל לרכוש אותו. הוא הקשיב לשיר הראשון, התאהב והשאר היסטוריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפעמים עובר בי רגש מוזר,
העולם נראה לי קר ומנוכר,
ובכל כל ההמון הלא מוכר
אני מרגיש נחות ומיותר.
פוחד שלא אצליח ואכשל,
פוחד שאגמגם ואתבלבל,
חולם להיות מישהו אחר,
יפה וטוב יותר.


(מתוך שיר הנושא באלבום)


את שרה שיר בלשון זכר דווקא כשאת רוצה לחזק את הנשיות. איך זה הולך יחד?

"זה השיר היחידי שאני שרה בלשון זכר, גם בהופעות. ליצירה הזאת יש סיפור שהוא חלק מהמופע. כנערה, היה לי כל כך קשה להזדהות עם הרגשות הנשיים שלי, שלא שמתי לב שהשיר נכתב בלשון זכר. פעמים רבות, אני שמתי לב שכשמישהי מספרת לי על קשיים רגשיים שהיא מדברת בלשון זכר: 'אתה מכיר את זה, אתה מרגיש את זה'. לכן הרגשתי שזה נכון להשאיר את המילים בדיוק כפי שכתבתי. זה גם מראה על התהליך שעברתי וזה מחזק שאפשר גם אחרת.

אני רוצה לתת כוח דרך השירה שלי. אני רוצה שכל אישה באשר היא תדע, גם אם קשה לך, את לא לבד בסיפור הזה יש פה עוד שמרגישות את זה איתך – אנחנו יחד וניתן להתגבר על הכול".

את מופיעה מול גברים?

"ממש לא! אני גם לא מרגישה שזה חסר לי או שהפסדתי משהו למרות שנגשו אלי נשים לאחר ההופעה ואמרו לי חבל שבעלי לא יכול להקשיב לך. גם קורה שמתקשרות נשים ומבקשות את רשותי להשמיע שיר לבעל. זה מביך.

אם אני אומרת: 'לא', מה זה אומר עלי? הדבר יכול להראות כאילו אולי אני באה לומר שאולי מישהו יידלק עלי בגלל שהוא שמע אותי שרה, אבל זאת ממש לא הסיבה. לי זה מאוד ברור שאישה לא צריכה לשיר מול גברים וזהו".

מה החלום שלך?

"קודם כל, העשייה שלי כרגע היא חלום שכבר התגשם. ואני מאחלת לעצמי שאמשיך ליצור בפשטות, ללא פיקים גבוהים מידי. יש לי משפחה וילדים שחשובים לי יותר מהכול".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully