וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת סיום מקורית וערכית: שיפוץ מועדונית

עדי לוריא

25.8.2013 / 14:58

עובדי חטיבת התפעול של האגודה להתנדבות, החליטו לנסוע עד למגדל העמק בתור יום כיף בכדי לשפץ מועדונית. בהמשך הם גילו שהתאריך שנבחר לשיפוץ הוא סמלי ביותר. היה מרגש

על מנת לחגוג לעצמם יום כיף לסיום השנה, אספו במשך השנה עובדי חטיבת התפעול של "האגודה להתנדבות", ברזלים שאספו מעבודות השיפוץ והצליחו לחסוך כאלף ש"ח. עובדי התפעול שבמסגרת עבודתם אחראים על תפעול ורווחה של אלפי דירות השירות של מתנדבי האגודה להתנדבות, החליטו כי ביום הכיף יעשו את הדבר שהם יודעים לעשות בצורה הטובה ביותר- לשפץ. הם חיפשו מקום שזקוק לעזרה ולשיפוץ. לאחר בדיקות בערים שונות, הגיעו אנשי התפעול למגדל העמק וביקרו במועדונית "הדס" שהינה היחידה מבין המועדוניות בעיר שאינה מאומצת ע"י אחד ממפעלי אזור התעשייה של המקום.

שגיא ג'הסי אחד מרכזי התפעול שהגיע לבדוק את המקום, סיפר לוואלה! יהדות: "הגעתי למקום וישר היה ניתן לראות שהמקום חייב שיפוץ. החצר הייתה מוזנחת לחלוטין, בפנים מדפים התנדנדו, והקירות מתקלפים"

שיפוץ מועדונית הדס. האגודה להתנדבות, באדיבות המצולמים
החצר לפני יום הכיף/באדיבות המצולמים, האגודה להתנדבות

את פניהם קיבלה במקום צביה יונגרייס, רכזת מתנדבי השירות הלאומי של האגודה להתנדבות במגדל העמק.

"כל הזמן ניסיתי לשכנע אותם ללכת ולשפץ במועדונית אחרת" היא מספרת, "הסיבה היא, שאני הקמתי את מועדונית "הדס" לזכרה של בתי, הדס ז"ל שנרצחה בפיגוע בצומת הגבעה הצרפתית בשנת 2005 ולא רציתי שזה יראה כאילו אני מעוניינת שישפצו משהו הקשור אלי, אז פשוט לא אמרתי כלום, לא הזכרתי אותי ולא את הדס ופשוט הראיתי להם את המועדונית. אבל ברגע ששגיא ראה את המקום הוא לא היה מוכן לבדוק שום מקום אחר." לאחר שנקבע תאריך תחילת השיפוץ, הודיעו עובדי התפעול כי השיפוץ יתקיים ב19 ליוני. "באותו רגע לא יכולתי שלא לפרוץ בבכי", מספרת צביה, "ה-19.6 זהו תאריך הפיגוע בו הדס נרצחה. כשסיפרתי את זה לצוות התפעול, כולם היו בהלם".

שיפוץ מועדונית הדס. האגודה להתנדבות, באדיבות המצולמים
עודרים ביום הכיף/באדיבות המצולמים, האגודה להתנדבות

אנשי הצוות הגיעו למועדונית "הדס" במגדל העמק נרגשים מאוד. העבודה הייתה מרובה: גינון, סידור הגינה, סיוד, התקנת מדפים, תיקוני חשמל, ניקיון רב ועוד ועוד. בנות השירות של האגודה להתנדבות הצטרפו לפעילות גם כן ותרמו מזמנן ומרצן. בנוסף, מנהל מחלקת הרווחה של העיר, מומי בן סימון, הגיע גם הוא לשיפוץ. בסוף היום, נשאה צביה מספר מילים על הדס והמועדונית. לא היתה עין שנשארה יבשה. בעקבות כך, הבטיח מנהל מחלקת הרווחה כי משרדו יתרום עוד 1000 ¤ ודשא סינתטי על מנת להשלים את השיפוץ הכולל.

כשילדי המועדונית הגיעו למועדונית המשופצת, הם היו מופתעים ושמחים, הם התרגשו ולא האמינו למראה עיניהם.
"אחרי השיפוץ, העברתי שיחה לבנות השירות אורייתא על נתינה וכל אחת החליטה לתרום במקום שכישוריה יכולים לעזור בו" מסכמת צביה, "כך אנחנו משלימים מעגל, בתקווה שהאנשים הבאים גם יתרמו ויעזרו למי שזקוק לכך, זה נותן גם לי אישית כוחות ואני יודעת שזה מה שהדס הייתה רוצה."

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully