וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטו בתמונה הזאת. מה אתם רואים בה?

עוד שבוע עבר. מו"מ עם הפלסטינים, הרג במצרים, טיל על אילת, שחרור אסירים ביטחוניים ועוד. בתוך כל זה, הכתרת הרבנים הראשיים. הביטו בתמונה שאומרת (כמעט) הכל - טור חדש

שני הרבנים הראשיים: הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, אוגסט 2013. יואב דודקביץ'
שני הרבנים הראשיים: הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, אוגסט 2013/יואב דודקביץ'

הביטו בתמונה הזאת, מה רואים בה?
שני רבנים ראשיים, ספרדי ואשכנזי, לאו ויוסף, הבן של והבן של. תמונה אידילית. לחיצת יד חמימה מלווה בחיוכים של הדמויות המרכזיות, ומאחוריהם, דמויות משנה מחייכות גם כן.

הביטו עוד בתמונה הזאת, מה רואים בה?
שני רבנים, גדולי תורה, לבושים שחור, עניבות מפוספסות, חולצות לבנות זהות, חרדים. לבוש דומה, אחיד ושווה. לאדם מן היישוב שאינו מעודכן ברזי החברה החרדית, אין אפשרות לדעת מי הוא הספרדי ומי הוא האשכנזי, כולם נראים אותו דבר – אשכנזים.

הביטו עוד בתמונה הזאת, מה עוד רואים בה?
דמות אחת גבוהה, תמירה, מלאה ביטחון, מושיטה את ידה אל עבר הדמות הנמוכה שנמצאת בסמוך אליה ומחזיקה בשתי ידיים כאומרת: "תודה שאתה מצטלם איתי, שנים חיכיתי לזה". החרדים הספרדים, שהביאו איתם מורשת אדירה מספרד, צפון אפריקה וארצות המזרח, שמורשתם, פסיקתם ותפישת עולמם מושתת על גדולי עולם כמו הרמב"ם, רבי יהודה הלוי, אברבנאל, אבן עזרא, הרמב"ן, הרא"ש, הרי"ף, רבינו בחיי, שושלת אבו חצירא ועוד - זנחו את אותה מורשת מפוארת והחלו לאמץ את שפתם, בגדיהם והשקפת עולמם של אחיהם האשכנזים. הם הרכינו את ראשם וניסו בכל דרך להתקבל לחברת "המקובלים שבכיתה", גם במחיר של הזנחת בית אבא שלהם.

והביטו פעם נוספת בתמונה הזאת, מה לא רואים בה?
כיפות סרוגות, ציונים דתיים, רבנים שמובילים ציבור המשרת בצבא, לומד באקדמיה, שותף מלא למדינת ישראל. אותם לא רואים בתמונה הזאת. הם נשארו מאחור, ממשיכים להילחם זה בזה, על ליברל יותר או ליברל פחות, על הטריד או לא הטריד, על רב גדול או רב קטן. ובעודם נלחמים, פוצעים זה את זה בפומבי ובחשאי, מתייצבים להם הרבנים החרדים, שמחים, מאושרים, מאוחדים, ויודעים כי שוב פעם הם עומדים בראש של מוסד, שרוב תלמידהם של אותם רבנים ראשיים, אינם מקבלים את כשרותו מכל המשתמע מכך.

שבת שלום!

אנשים המעוניים לקחת חלק בטור השבועי "תמונת השבוע", מוזמנים להכנס לדף הפייסבוק של וואלה! יהדות ולשלוח הצעות בתיבת ההודעות

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully