וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השירות הלאומי במגזר הערבי נבלע בשיח הפוליטי

עדי לוריא

27.8.2013 / 12:53

בשנת תשע"ד תהיה כמות שיא של מתנדבי שירות אזרחי-לאומי מהחברה הערבית .במפגש מרגש, הכירו תודה לצוות שמאתר את המתנדבים, השר אורי אורבך וירון לוץ מנכ"ל האגודה להתנדבות

כמות שיא של מתנדבי שירות אזרחי-לאומי מהחברה הערבית תרשם בשנת תשע"ד, אך מעטים האנשים שיודעים זאת. השר לאזרחים ותיקים, ח"כ אורי אורבך ומנכ"ל האגודה להתנדבות- שירות אזרחי-לאומי, ירון לוץ, הכירו תודה לצוות שמאתר את המתנדבים בחברה הערבית ומלווה אותם לאורך שנת ההתנדבות

"חלק ניכר מהשיח הקיים היום בנושא השירות האזרחי-לאומי מדיר את מתנדבי החברה הערבית. מפעל השירות האזרחי-לאומי בחברה הערבית גדל ומתפתח מדי שנה. הפעילות שלכם מראה שבמידה וישנו מכנה משותף של עשיית טוב לחברה ולקהילה, ניתן לקיים שיתוף פעולה עם אוכלוסיות שונות, ללא דעות קדומות. אתם מייצגים את הטוב, המוסרי והערכי שבחברה. אומנם יושבים כאן רק 40 איש, אבל אתם מפעילים 1000 מתנדבים שנותנים שירות לעוד עשרות אלפים של ילדים, נוער וזקנים." כך אמר ירון לוץ במפגש שנערך עם צוות המערך הערבי באגודה להתנדבות המפעילה למעלה מאלף מתנדבים מהמגזר הערבי בשירות אזרחי-לאומי. במפגש השתתף השר לאזרחים ותיקים, ח"כ אורי אורבך.

יסמין חמוד, רכזת שירות אזרחי-לאומי ברמלה-לוד ובאבו-גוש, פנתה אל השר וביקשה תמיכה גדולה יותר: "אנחנו צריכים יותר תקציבים שימריצו את המתנדבים. הם מנסים להיכנס לאחר השירות לשוק העבודה ונתקלים בקשיים רבים, צריך לחבק ולעזור לאלו שתורמים." השר אורבך ענה לצוות והבהיר: "עשייתם של המתנדבים היא מבורכת ומשפיעה על החברה בישראל, אך לצערי היא נבלעת בשיח הפוליטי. היכולת להתמקד בעשייה ולאפשר למתנדב לבצע שירות איכותי היא החשובה וצריך להמשיך אותה ביתר שאת".

אלעד שמיר, מנהל המערך הערבי סיכם את הנאמר: "כבר למעלה משלוש שנים שאנו פועלים למען שירות לאומי-אזרחי במגזר הערבי וכל שנה מחדש, הצוות שלנו מתמודד עם הפוליטיקה שמלווה את הנושא מכל צדדיה של המפה הפוליטית. השנה האחרונה הייתה בסימן שוויון בנטל ואף קמו מספר ועדות שונות לעניין, אך גם בהם העשייה וההתקדמות במגזר הערבי נבלעת בין כל הסיסמאות. כאמור, השבוע נפתח את שנת ההתנדבות עם מספר שיא של מתנדבים ויש לנו עוד מאות של מתנדבים שמחכים שיתפנו להם תקני התנדבות ברחבי הארץ. יש כאן ציבור שלם שהחליט לקום ולעשות מעשה למרות הקשיים הפוליטיים ואנו מקווים שהוא יקבל את כל התמיכה והחיזוק על מנת שהתופעה תמשיך לגדול ובכך להגדיל את תרומתה לחברה."

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully