וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר בן שטרית והאנדלוסית אומרים סליחות

אבנר שאקי

11.9.2013 / 11:55

בקונצרט סליחות שיתקיים הערב בנמל ת"א, תופיע פיינליסטית "דה וויס"- אופיר בן שטרית עם התזמורת האנדלוסית הישראלית-אשדוד. אבנר שאקי מתרגש לקראת חזרת הנשים לקדמת הבמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהעלאת זיכרונות ילדות נושנים, עולה ונגלית לי בבהירות התמונה הבאה: חושך מוחלט בחלון, אבא מעיר-לא מעיר אותנו. מחד הוא רוצה מאוד שנשכים עמו לסליחות ומאידך מרחם וחס על שנתנו התמה, הוא משורר בקול נעים את מזמוריו מבית אבא ומלביש אותנו במעילים המאובקים מעט שלא ראינו מהחורף שעבר. אחר כך, הסדר הרגיל- סליחות עם המון סוכר ומעט תה עם נענע בבית הכנסת מוסאיוף בשכונת הבוכרים בירושלים, פיתות עיראקיות "אשתנור" של הזקן ממול, שחרית בכותל, ואפטר בסדינים.

כבן לאמא פמיניסטית הלוחמת בצבא "קולך", וכאח יחיד לחמש אחיות עדינות אך דעתניות, בוגרות "פלך" ירושלים, כבר מגיל צעיר נטעה בי מודעות מיוחדת לזכויות הנשים. אמירת הסליחות המחישה לי ביתר שאת, ואולי לראשונה, את אפליית הנשים במרחב הציבורי היהודי. אני זוכר שכולנו -אבא, אמא, חמש אחיותיי ואני, נסענו יחד ברכב לאמירת הסליחות. כולנו השכמנו קום, כולנו חכמים ונבונים, אוהבים את ה' ויודעים את התורה, ולמרות כל זה, כשהגענו לבית הכנסת אבא ואני התקבלנו כשחקנים די חשובים במגרש, והן- הוגלו אחר חוסר כבוד ליציע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופיר בן שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך זה היה לפני לא מעט שנים, וכיום, בתשע"ד, ברוך ה', בתחומים רבים ומגוונים הנשים עברו לקדמת הבמה ואפילו- בשירת הסליחות. השנה ביוזמת חברת "אוצר מפעלי ים" המנהלת את נמל תל אביב, ובשיתוף התזמורת האנדלוסית הישראלית-אשדוד, ייערך קונצרט סליחות מיוחד לכל המשפחה לקראת יום כיפור. במופע הייחודי הזה ייקחו חלק 30 נגנים, שיאזינו בקשב רב לניצוחה של סיוון אלבו בן חור, וילווו על ידי שירתם הזכה של הפייטן אליה מויאל, ופיינליסטית "דה וויס"- אופיר בן שטרית.

בין הפיוטים והשירים שינוגנו ויושרו בקונצרט: "אדון הסליחות", "אל נורא עלילה", "עננו", "שמע אביונך", "לך אלי", "בן אדם מה לך נרדם" ועוד. בנוסף, תבצע התזמורת מגוון שירים ישראליים המתאימים לאווירת הימים הנוראים. כל השירים זכו לעיבוד תזמורתי מיוחד שצפוי להעניק לקהל חוויה מלאת עוצמה. בשורה התחתונה הקונצרט הינו חוויה רוחנית ומוסיקלית ייחודית המיועדת לכולם – דתיים וחילוניים, ונשים וגברים, ילדים ומבוגרים.

האנדלוסית ואופיר בן שטרית בחזרות לקראת המופע

רגע לפני שאתם מתארגנים לצאת לנמל, קראו את מה שאופיר בן שטרית, סיפרה לי על האופן שבו היא רואה את המופע: "השירים שיושרו היום הם כולם פיוטי סליחות שכולנו אוהבים ומכירים מבית הכנסת, מבית אבא, וזה קונצרט שבאמת מתרכז סביב העצמה וחיזוק לקראת יום כיפור שמתקרב. הקהל שיגיע היום ייהנה מערב שכולו מוזיקה אנדלוסית שיודעת לגעת במיתרים הנכונים של כל אחד ואחת מאיתנו- מוזיקה, ים, שקיעה. פשוט שילוב מושלם. התזמורת הכינה ערב מרגש ומחזק. אין קידוש שם שמיים גדול מזה".

הקונצרט "סליחות ושיר" יתקיים הערב (רביעי) בשעה 19:30, ברחבת הדק של נמל תל אביב. הכניסה חופשית.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully