וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי הזדמנות לעזור לילדים כמו שעזרו לי"

עדי לוריא

23.9.2013 / 8:00

צעירים וצעירות בעלי צרכים מיוחדים שרצו לתרום על אף שלא יכלו להתגייס לצה"ל חיפשו מקום להתנדב. גרעין "עוצמה" של האגודה להתנדבות איפשר להם לעשות זאת. העוצמה לשנות

גרעין עוצמה. באדיבות המצולמים
גרעין עוצמה/באדיבות המצולמים

חושב להישאר ולעבוד פה כשאסיים את השירות

"אני נהנה להגיע למרכז כוכב וכבר בדרך לשם עולה לי חיוך על הפנים", מספר דניאל גנטוס, בן 21 בגאווה, "העובדה שאני לומד בבית ספר לחינוך מיוחד עוזרת לי להבין מה עובר על החניכים, מה הקשיים שלהם ומה הבעיות שלהם. בשירות הלאומי במרכז אני מכיר אנשים ומרגיש שהשירות נותן לי ביטחון. אני אפילו חושב להישאר ולעבוד פה כשאסיים את השירות. עכשיו אני כבר לא תלמיד, אני איש צוות ואני מרגיש את כובד האחריות", דניאל, תושב כפר יאסיף הוא חלק מגרעין "עוצמה" שמפעילה האגודה להתנדבות ובימים אלה מסיים את שנתו הראשונה ב"מרכז כוכב" במעלות- מרכז יום טיפולי סיעודי המיועד לבוגרים מעל לגיל 21 הלוקים בפיגור שכלי.

ההתחלה לא הייתה קלה אך משתלמת למי שמתמיד

גרעין "עוצמה" הינו פרויקט ייחודי של האגודה להתנדבות, הפועל מזה שנתיים, אשר מטרתו היא שילוב צעירים עם מוגבלות במערך השירות הלאומי במסגרת תומכת ומתאימה לצרכיהם, מסוגלותם ורצונם. בעזרת מסגרת תומכת ומתאימה של שירות ותרומה למדינה, הם זוכים לתחושת שירות משמעותית והעצמה. בשנת תשע"ד עתידים לשרת כ-150 צעירים בעלי צרכים מיוחד בפרויקט ולהשתלב במקומות התנדבות שונים.

משי בת 20, לומדת בביה"ס לחינוך מיוחד "רגבים" בקרית חיים. השנה לוקחת משי חלק בגרעין "עצמה" של האגודה להתנדבות במחוז חיפה והגליל המערבי, קבוצה של בנים ובנות שירות לאומי בעלי צרכים מיוחדים. משי משרתת בעיר מגוריה, יקנעם, בגן ילדים עם לקויות תקשורת, שם זכתה לשבחים רבים על פועלה ושירותה. משי מזכירה שההתחלה לא הייתה קלה אך משתלמת למי שמתמיד. "התפקידים שלי בגן הם לשבת עם קבוצת ילדים ולצייר איתם, לשחק איתם ולשרטט איתם. בטיולים אני צריכה להיות מרוכזת ולהשגיח על הילדים שלא ילכו למקומות שאסור להם להיות בהם. בהתחלה לא היה לי קל בגן, כי לא כל כך הבנתי שאני חלק מהצוות ולא חלק מהילדים. לאט, לאט, בעזרת הגננת, השתלבתי בצוות והקושי נעלם. היתרון שלי הוא שהבנתי את מה שקורה בגן ואת הילדים, כי הגעתי ממקום דומה לשלהם. יש לי הזדמנות לעזור לילדים כמו שעזרו לי כשהייתי בגן והיו לי קשיים".

במהלך השנה מקבלים המתנדבים פעילות הכשרה והעשרה מקיפה ותוכנית ליווי מקצועית אישית וקבוצתית. הצעירים מלווים באופן צמוד וקרוב על ידי רכז ייעודי המכיר את מאפייני האוכלוסייה וקשוב לצרכיהם המיוחדים של המתנדבים. כמו כן, חברת "חיפה כימיקלים" אימצה את גרעין "עוצמה" ובשנתיים האחרונות היא תרמה עשרות אלפי שקלים לפעילויות העשרה נוספות ומעשירות במיוחד.

דרך להיות כמו כולם, לשחות עם הזרם

יותם, בן 20 מקריית אתא ידע מהתחלה כי התנאים בצבא לא יוכלו להתאים לו ופנה לשירות לאומי. הוא התקבל ליחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי רמב"ם ומספר על החשיבות של השירות בחייו. "אני חושב ששירות לאומי הוא יותר מהתנדבות. זו דרך חיים. זוהי דוגמא לכל אחד ואחת שיש אנשים טובים שרוצים לעזור, ושיש פה מישהו בשבילך. כמובן שגם זוהי דרך להיות כמו כולם, לשחות עם הזרם" הוא מספר בהתרגשות.

השירות הלאומי היא מסגרת בה הצעירים יכולים להתמודד ולהכיר את העולם האזרחי, לרכוש מיומנויות מקצועיות וחברתיות וכן כישורים להמשך חייהם. השירות הלאומי מחזק אצל המתנדבים את תחושת השייכות לחברה ואת ההשתלבות בה. בשיטה בה גרעין "עוצמה" פועל תרומה היא כפולה, כל מתנדב תורם לסביבתו ולמקום בו הוא מתנדב ומצד שני המתנדב יוצא נשכר מהשנה, מתפתח אישית ומקצועית ומשתלב בחברה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully