וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית היהודי" הוא בית של נוצרים

דן ברגר

28.9.2013 / 9:00

ראשי הבית היהודי התפללו לרפואת הרב עובדיה ושכחו את הגידופים שספגו. הם לא מבינים שתמיד הם יישארו דתיים סוג ב' בעיני ראשי ש"ס. זה לא בית של גויים, זה בית של נוצרים

לפני כמה חודשים המדינה רעשה וגעשה לקראת הבחירות לממשלה, מלחמה חסרת תקדים בחריפותה, נערכה בין מפלגת הכיפות הסרוגות לבין מפלגות החרדים כשש"ס בראשה. בעת ההיא, הגדילו ראשי ש"ס להשתלח בציבור הדתי לאומי פעם אחר פעם בביטויים חריפים וקשים יותר ויותר. באחת הפעמים צוטט הרב עובדיה יוסף באומרו על "הבית היהודי" ומצביעיו: "אלה דתיים אלה? הם באים לעקור את התורה. מי שבוחר בהם – כופר בתורה. זה הבית היהודי? זה הבית היהודי של הגויים". עושה הרושם שהיום, לפחות בחלק השני של דבריו צדק הרב עובדיה יוסף ולא סתם צדק, אפילו המעיט בחריפותו. בגלל ש"הבית היהודי", לפחות ראשיו, הם כנראה בית של נוצרים. התנהגותם מראה כי הם מאמינים גדולים בעיקרון הנוצרי של "הגשת הלחי השנייה".

בימים האחרונים התדרדר מצבו הבריאותי של הרב עובדיה יוסף עד כדי התאשפזות ואיבוד הכרה. כל ציבור מאמניו, יצאו בעצרות תפילה המוניות בקול שבר וזעקה להתפלל לשלומו של הרב, בעוד רבני הציבור החרדי האשכנזי מילאו פיהם מים. וראשי "הבית היהודי"? הם לא שמרו על זכות השתיקה, הם החליטו לפעול. בקריעה קורעת לב, קראו השרים נפתלי בנט ואורי אריאל להתפלל לשלומו של הרב עובדיה יוסף. הגדיל לעשות השר אורי אריאל כאשר הסביר ש?הרב עובדיה יוסף הוא אחד הרבנים הגדולים שקמו לעם ישראל בדורות האחרונים? וארגן עם עוד חברי כנסת מ"הבית היהודי, קריאת פרקי תהילים להחלמתו של הרב.


למרות היריבות: בכירי "הבית היהודי" התפללו לרפואת הרב עובדיה
הרב עובדיה יוסף: מגדולי המהפכנים שקמו
שיר חדש לרפואת הרב עובדיה יוסף. האזינו

כן, לא התבלבלתם, אותם חברי כנסת מאותו "בית של גויים", התפללו לשלומו של מי ש"בירך" אותם כך, אותם יוצאי "זרע עמלק" כפי שכינה אותם אחד מאנשי הרוח של ש"ס, בעומדו ליד הרב עובדיה, שלא הפסיק אותו ולא תיקן אותו, רצו לכל כלי התקשורת והודיעו שהם מתפללים לרפואתו. אותם אלו שתמכו במועמד הדתי הלאומי הרב סתיו (לפחות חלקם, אורי אוריאל הפנה עורף לרב סתיו ותמך במועמד אחר) אשר כונה בפי הרב עובדיה לא פחות מרשע וצלם בהיכל, מודיעים לכל העולם כי הם בוכים היום ומתפללים לשלומו. צר לי, כנראה שראשי "הבית היהודי" הם יותר מנוצרים, בנצרות מאמינים שיש להפנות את הלחי השנייה אבל לא דובר על כך שצריך לברך ולהתפלל לשלומו של הסוטר לכם. ואם בכל זאת החלטתם להתפלל, אולי תעשו את זה בסתר ואל תוסיפו עוד מקום שבו יוכלו "לרדת" עליכם, זה לא מה שיעזור לכם, ראשי ש"ס לעולם לא יקבלו אתכם באמת ולעולם לא יראו בכם באמת דתיים, בשבילם תמיד תהיו סוג ב', תמיד תהיו בית של גויים. ועצה לי אל אותם שרים וח"כים - יש עקרון בדת היהדות של "וידום אהרון" לפעמים פשוט עדיף לשתוק.

ולסיום דברי רק אוסיף ואומר כי דברי אינם מכוונים לרב עובדיה יוסף שאני מאחל לו רפואה שלמה, דברי מכוונים לראשי "משהו חדש מתחיל" שמוכחים שוב ושוב שהם משהו ישן ממשיך. ישן ונלוז




מאמרים נוספים של דן ברגר
צריך להודות: יש כאן מלחמת (לא) אחים
רבנים - נמאס לי להיות הסנגור שלכם

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully