וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי אפללו שר אלייך אבל מתכוון לאלוהים

6.11.2013 / 8:00

לקראת המופע המשותף בפסטיבל הפסנתר עם שם טוב לוי, קובי אפללו מדבר עם משה גלנץ על החיבור העמוק ליהדות, על התמודדות עם הרווקות המאוחרת ועל זה שבכלל רצה להיות ספורטאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר זמן רב אנו מדברים על מופע משותף

הזמר והיוצר, קובי אפללו, מוציא סינגל נוסף מתוך אלבומו "שמע" - שיצא בשנה שעברה, וזאת לקראת הופעתו שתתקיים הערב, במסגרת "פסטיבל הפסנתר" בתל אביב. במופע יארח אפללו את שם טוב לוי, שזכה בפרס אקו"ם בשנת 2005 על לחניו וזהו שיתוף הפעולה הראשון ביניהם על הבמה, שיתוף שנוצר בעקבות השיר, "עוד ניפגש", שהלחין לוי עם אריק איינשטיין וקובי ביצע אותו באלבומו האחרון. למרות שהמופע מוגדר לעת עתה, כאירוע חד פעמי בין שני היוצרים, אפללו אומר בראיון מיוחד לוואלה! יהדות, כי הוא משוכנע שהופעות נוספות יגיעו בהמשך, "כבר זמן רב אנו מדברים על מופע משותף אך כעת בפסטיבל הפסנתר נוצרה הזדמנות מיוחדת כדי להגשים זאת ולהופיע יחד".

קובי אפללו - סודות

הדמויות הנשיות בשירים הן מטאפורה לאמונה, לנשמה ולרוח

בשנים האחרונות, אפללו מגיע מדי שבוע לשיעורי תורה אצל הרב אברהם הכהן, ומקשיב בשקיקה לתורתו, יחד עם אמנים נוספים בניהם: שלומי שבת, מירי מסיקה ודוד דאור, "אנחנו קבוצת אמנים מאוד רעבה וסקרנית שרוצה להכיר עוד ועוד. כולנו סופגים רוחניות מהרב שהוא איש נדיר ותלמיד חכם". אומר אפללו.

איפה זה משפיע על היצירה שלך? "תראה, כל הזמן יש השפעות, אני מחובר ומושפע מעולם הרוח היהודית, כבר מתחילת הדרך. שירים שכתבתי באלבום הראשון כמו "ים הרחמים", "בא מן השתיקה", הם שירים של מסעות רוחניים, תובנות גוף, נפש ונשמה, ואני כותב על זה הרבה, גם היום".קובי מגלה, שהדמויות הנשיות שכתובות בשיריו, הן מטאפורה לאמונה, לנשמה ולרוח. "הדמיון מרחף ומאניש הרבה גורמים בתוכי, ולכן גם כשאני שר על כמיהה או אהבה, בהחלט ייתכן כי באותו רגע זה נכתב לנשמה אובדת או על כמיהה לרוחניות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

להתחפש כל אחד יכול, אבל לעבוד על המידות זה הדבר הקשה

אפללו מעיד על עצמו כי הוא מניח תפילין כל יום ושומר שבת באדיקות כבר שנים ארוכות, למרות שאין עליו כל סממן חיצוני שיכול להעיד על כך. "אני פחות מתחבר לסימנים החיצוניים", מציין קובי ומוסיף, "להתחפש כל אחד יכול, אך לשנות את עצמך פנימה ולעבוד על המידות זה הדבר הקשה. כך הבנתי ולכן אין לי רצון לשחק במשחק הזה אלא מעדיף להשקיע בדברים החשובים באמת".

אבל גם בחסידות וגם בקבלה מזכירים את זה שהחיצוניות משפיעה על הפנימיות? "אני לא שם, עדיין לא הגעתי לזה", אומר בנחרצות. "אצלי זה לאו דווקא בראש סדר העדיפויות. גדלתי בבית מאמין, אני לומד תורה ומקיים את מצוות התורה אך בלי התחפושת".

קובי אפללו - צחורת כנף

אני מבין יותר ויותר שיש השגחה עליונה שמתכתבת עם האדם בכל עת

אפללו רואה בעולם הניסי והמיסטי, חבר קרוב אשר תמיד מלווה אותו. "השיר "בא מן השתיקה" הגיע בתוך חלום", הוא מספר. קובי שהתגורר באותה תקופה במושב "חוסן" ומול חלון חדרו גדל עץ זית, נזכר בחלום: "ראיתי את עץ הזית בגינה ולצידו פרח שהופך להיות אישה לבושה לבן". קובי התעורר והחל לכתוב את השיר אך לא הצליח לסיימו. "בשנים לאחר מכן, כשניסיתי לפרוץ ולהגיע להכרה כיוצר, לא הצלחתי. לילה אחד חזרתי לישון באותו חדר, המשכו של החלום הגיע וכך השלמתי את השיר, איתו בסופו של דבר פרצתי לעולם", מציין קובי בהתרגשות. "זה גרם לי להגיע למקומות בהם אני חווה מציאות רוחנית, האמונה התחזקה ואני מבין יותר ויותר שיש השגחה עליונה שמתכתבת עם האדם בכל עת".

קובי אפללו - בא מן השתיקה

יש בי רצון חזק, ליציבות וזוגיות אמיתית

מה לא יודעים עליך? "יש לאריק איינשטיין שיר: 'כל אחד רוצה להיות זמר, להיות זמר, ואם לא אז שחקן'. אני אף פעם לא רציתי להיות זמר. הייתי יותר בכיוון של ספורטאי או מטפל אלטרנטיבי. רק כשבגרתי התחלתי לשיר ואיתו נולד הרצון".

כשאני מגיע אל חייו הפרטיים, מיד מגיעה התזכורת, כי גם בגיל 37, הוא עדיין מחפש את החצי השני שלו. "בעולם הדתי אני כבר סבא", אומר אפללו בקריצה. "אני מקווה להגיע בחלק הזה של חיי למקום בו אני משפיע ומקבל, כבר יש בי רצון חזק, ליציבות וזוגיות אמיתית. היה לי ברור שאתחתן מאוחר כי הכול קרה אצלי מאוחר", מתנחם, ותוהה האם ימצא את שאהבה נפשו. "ממה שלמדתי עד עכשיו, כל תשובה טומנת בחובה את השאלה הבאה, אז מי אמר שאין פה נצח?", הוא מסיים כשהשאלה נותרת תלויה באוויר.

קובי אפללו יופיע הערב בשעה 22:00. פסטיבל הפסנתר, מרכז סוזן דלל בתל אביב ויארח את שם טוב לוי למופע חד פעמי

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully