וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה החרדית של אריק איינשטיין

27.11.2013 / 16:00

שתי בנותיו של אריק איינשטיין שחזרו בתשובה, נשואות לשני בניו של אורי זוהר. ולהם יש 18 נכדים ו 6 נינים, שמנהלים אורח חיים חרדי. למרות זאת בעיתונים החרדים התעלמו ממותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריק איינשטיין ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא אהב אותנו כמו את כל ילדיו ואת כל בני משפחתו

לא רבים יודעים אך לאריק איינשטיין שהלך אתמול לעולמו כשהוא בן 74, יש קשר משפחתי גדול עם העולם החרדי. יסמין ושירי, שתי בנותיו של הזמר חזרו בתשובה ונשואות לאפרים ושלום, שני בניו של חברו הקרוב אורי זוהר. לשניים יש יחדיו 18 נכדים ויותר מ-6 נינים, שמנהלים אורח חיים חרדי ולומדים במוסדות חינוך ובישיבות חרדיות.

המשפחות המתגוררות בירושלים שמרו במשך השנים על קשר הדוק עם איינשטיין, ?קיבלנו את הידיעה בעצב רב?, סיפר אחד מהנכדים החרדים של איינשטיין שהוא גם נכדו של זוהר. ?הוא אהב אותנו כמו את כל ילדיו ואת כל בני משפחתו?, היינו מבקרים אותו והוא היה מתעדכן על כל שמחה משפחתית, לידה, בר מצווה או חתונה?. לדבריו, היחס שהעניק איינשטיין לנכדיו החרדים היה קשר רגיל של ?סבא לנכדיו?. בשנים האחרונות, הוא אומר, כשהוא הרגיש פחות טוב, הקשר הלך ופחת, אך הוא תמיד זכר אותנו והעניק לנו חום ואהבה?.

היום בוואלה! יהדות

מדוע חוגגים את חג החנוכה?

האם התחילה מסורת לאומית חדשה?

הפרסומת הכי מסוכנת בטלוויזיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורי זהר ומשפחתו אתמול בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתונים החרדים התעלמו לחלוטין ממותו

אורי זוהר, שבעברו היה בדרן, שחקן ובמאי קולנוע ישראלי בולט, עד לחזרתו בתשובה בסוף שנות השבעים, נחשב לחבר טוב של איינשטיין. מיד אחרי שנישאו בניו של זוהר עם בנותיו של איינשטיין, התדהק הקשר בניהם והיו שהגדירו אותם כ?אחים? ממש.

העובדה שאיינשטיין היה אחד מענקי התרבות בישראל ובנוסף, הקשר ההדוק בינו לבין בנותיו החרדיות, הובילו לכך שהידיעה על מותו פשטה אתמול גם ברחוב החרדי. בעיתונים החרדים, ?יתד נאמן?, ?המודיע?, ?המבשר? ו?הפלס? התעלמו לחלוטין ממותו, ?מעולם לא כתבנו על אמן או אישיות חילונית שנפטר?, הסביר אחד מעורכי העיתונים, ?אם נתייחס אליו, נצטרך להתייחס גם לאייל גולן. גם כשפוליטיקאי חילוני הולך לעולמו הוא זוכה לכמה שורות בודדות בעיתון. הנוער והציבור שלנו מנותק מעולם המושגים של התרבות הישראלית ואם צריך לחלוק לו כבוד זה על כך שבנותיו חזרו בתשובה ולא על דבר אחר?.

קטע מהסרט לול - חידון התנ"ך - אריק איינשטיין ואורי זהר

בתחנות הרדיו החרדיות, הזכירו אומנם את מותו של איינשטיין בתוכניות פנאי שונות אך הידיעה לא זכתה לאזכור במהדורות החדשות. בתחנה הספרדית ?קול ברמה?, דיבר השדרן מוטי לביא בתוכנית הבוקר שלו, על תרומתו של איינשטיין ואף השמיע את שירו ?עוף גוזל?. באתרי האינטרנט החרדים סיקרו את מותו, כשהזווית המשותפת לכל כלי התקשורת החרדים, היא בני משפחתו החרדיים של איינשטיין. הפוליטיקאי החרדי שפרסם הודעה על מות איינשטיין היה ח?כ אלי ישי מש?ס שזכה גם לביקורת ברשתות החברתיות מצד תלמידיו של הרב עובדיה יוסף שכתבו כי זה ?מוזר שאדם חרדי ידבר בשבחו של אמן תרבות שזרה לנו?.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully