וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הורגת אותם ומביאה במקומם עולים חדשים

31.12.2013 / 12:00

מצד אחד המדינה תממן הפסקת הריון לנשים גם ללא סיבה רפואית ומצד שני היא מדברת על הבעיה הדמוגרפית ומשקיעה בלעלות יהודים לארץ. שיפי חריטן לא מצליחה להבין את האבסורד

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חברה עיתונאית השתתפה פעם בטקס קבלת עולים. היא עמדה בשדה התעופה ועקבה אחרי משפחות עולים שירדו מן המטוס. כן, אותם עולים אשר מדינת ישראל עמלה להביאם לישראל הקטנה מדי שנה. ברחבת האולם חיכו להם נציגי משרד הקליטה, ממוללים בידיהם את דפי הנאומים עליהם טרחו עוזריהם, חיוכים מאוזן לאוזן וגם הרבה מאוד דמעות. של התרגשות, וודאי. נשאלו שאלות, ניתנו תשובות, וכולם מחאו כפיים. ההתרגשות הפכה למילים, המילים תורגמו להרבה דיו שנשפך על הדפים, לפחות כמו הכסף.

כאזרחים במדינה מתוקנת, הציפייה הגדולה היא לזכות לעידוד העלייה הדמוגרפית שתגדיל את אפשרויות ההתפתחות של המדינה, ליצור חיים. אך נראה כי משהו בגלגלים המסיעים את העגלה שם למעלה, חורק בקול רעש מאיים וצורם כל אוזן. סדרי העדיפויות, איך לומר, לא ממש ברורים.

להשאר בחיים סיפורי הפלות. yes
לזכות לעידוד העלייה הדמוגרפית/yes

שני דברים גרמו לי להיזכר באותו אירוע. הראשון, עיון בהצעת התקציב לשנת הכספים של 2014, של המשרד לקליטת עליה שגרם לסחרחורת כבדה לתקוף את ראשי בעקבות המספרים שרצו מול העיניים. מעל מיליארד שקלים. השני, ועדת סל התרופות פרסמה את תוצאות התקציב אותו היא מאשרת לחולים בישראל, חלקם, יש לומר, משוועים לסיוע כספי לרכישת תרופותיהם הרבות.

הופתעתי לגלות כי המדינה תממן הפסקת הריון לנשים בנות 33-20 , גם ללא סיבה רפואית. החלטה שעלותה הכספית נאמדת בכ-16 מיליון שקל ותיתן מענה לכ-6,300 נשים בשנה הקרובה. חשוב לציין כי עד היום, הסל מימן הפסקת הריון לנשים מסיבות רפואיות או במקרים של אונס והתעללות מינית. הגיוני לא?

מה הקשר בין הדברים? ובכן, הנתונים טוענים כי החל משנת 2008, התייצב מספר העולים והתושבים החוזרים לישראל, זאת לאחר מגמה עקבית של ירידה במספר העולים מ - 61 אלף עולים בשנת 2000, לכ16 אלף עולים בשנה החולפת. בשנת 2012 הגיעו לישראל שני אחוזים פחות מאשר בשנת 2011.

נתונים יבשים אלו מצטרפים גם להיגיון בריא, משום שלאחר גל עליה המוני, ישנה הצטמצמות בממדים. וכמה משקיעה המדינה בקליטתם של העולים? למעלה ממיליארד וארבע מאוד אלף שקלים בכל שנה. הסכומים אסטרונומיים, על אף הירידה בנתונים. אין ספק שמדינת ישראל משקיעה בקליטת עולים, כשהסיבה העיקרית שמנחה אותה, היא להגדיל את מספר היהודים בארץ ישראל

עולים חדשים מצפון אמריקה נוחתים בנמל התעופה בן גוריון. רויטרס
שמדינת ישראל משקיעה בקליטת עולים, כשהסיבה העיקרית שמנחה אותה, היא להגדיל את מספר היהודים בארץ ישראל/רויטרס

כמה אירוני, לא? כי לא ידוע לי שמזרימים מיליארדים רק כדי להגדיל את כמות היהודים כאן בישראל. בישראל נערכות כ- 40 אלף הפלות מדי שנה. באגודת אפרת מעידים כי קרוב ל 80% מהבקשות להפלה מגיעות מזוגות הזועקים לסיוע כלכלי. אתם קולטים? שיקולי ההפלה נובעים מבעיות כלכליות. בעזרת מתנדבות בלבד, תומכת אגודת "אפרת" ביולדת ודואגת למימון הילד במשך שנה ולעתים גם שנתיים. עד היום הם הגדילו את אוכלוסיית המדינה בחמישים וששה אלף יהודים חדשים. אחלה מאזן דמוגרפי.

אילוסטרציה. ShutterStock
בישראל נערכות כ- 40 אלף הפלות מדי שנה/ShutterStock

אני חייבת להדגיש כי אין חלילה מקום להוריד מערך קליטת העלייה לישראל, רק אולי לחדד את המסר. ההשקעה בקליטה כה גדולה, הסכומים כפי שציינתי, עצומים, מדוע אין מקום להמציא תקציבי תמיכה בנשים שמצאו עצמן עם עובר ברחמן כאשר אין להן היכולת לכלכל אותו? יודעים מה? עזבו תקציב, מדוע לא להביא את ישראל למצב שבו אנשים יצליחו לעבוד ולהתפרנס בכבוד ולגדל כאן ילדים? אנחנו הורגים אותם ומביאים במקומם עולים במימון מלא? וכעת, בנוסף, לא רק שהמדינה לא תעודד ילודה, היא גם תממן הפלות לנשים שלא מתחשק להן ללדת תינוק.

על מה ולמה? אם יש סיבה רפואית או תוצאה של אסון, אני מבינה. אבל בגלל שבני זוג החליטו לקיים יחסים ושכחו למנוע, או לא יודעת מה, ונוצר הריון, צריכים חולים אומללים במדינה להפסיד את חייהם בגללם? עשיתם טעות? תשלמו! אם כל זוג כזה ישא באחריות, בסל התרופות יהיה מקום למימון תרופות בסך 16 מיליון שקלים. אינני מצליחה להבין בשום צורה, מי המוח הפעיל מאחורי הפעולות חסרות ההיגיון והמכעיסות כל כך. מה שבטוח זה שאת שנת 2014 כדאי יהיה להקדיש לחקירה מעמיקה במושג מוסריות. מישהו שם למעלה יצטרך לתת את הדין.

מעוניינים לכתוב למדור הדעות?
כנסו לכאן וכתבו לנו

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully