וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת הפיק-אפ של החרדים

31.12.2013 / 19:39

חרדים במכללה החרדית אונו, הם יעד לשידוך והנהלת הקמפוס מצאה עצמה עוסקת בשידוכים. שלשום עלה מאגר שידוכים חרדי ראשון מסוגו וכבר התקבלו מאות פניות שחצו את גבולות המכללה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידוכיישן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודנטים חרדים הלומדים לתואר ראשון ושני היו מאז ומעולם יעד מועדף לשידוכים. סניפיה החרדים של המכללה האקדמית אונו בירושלים ובאור יהודה מהווים כבר 12 שנה, קמפוסים מובילים לחרדים המעוניינים להיות אקדמאים.

3,000 צעירים וצעירות חרדים בעלי אמצעים ורצון ללימודים אקדמיים, לומדים בשני הסניפים יחד ומהווים מקבץ איכותי במיוחד. השמועה על המקום הנגיש, בלב פארק המדע בירושלים ובאור יהודה, עתיר בצעירים וצעירות איכותיים התפשטה ועד מהרה החלו לקבל חברי הנהלת הקמפוס פניות חוזרות ונשנות לסיוע בבניית משפחות, עד שמצאו את עצמם עוסקים בשידוכים יותר מאשר בניהול הקמפוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך שידוך משמיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בנובמבר האחרון ישבתי בהפסקה יחד עם אמיר עטר וחבר נוסף ודיברנו כמה קשה למצוא בחורה חרדית עם רקע אקדמאי", מסביר אלי פוסטבסקי, יוזם הרעיון וסטודנט למשפטים בן 25 בסניף המכללה באור יהודה. "יש ואקום של היצע מול ביקוש ולכן זה הצליח. גברים ונשים מעוניינים למצוא צעירים רווקים בעלי רקע אקדמי עם רצון לעבוד, יש ציבור מאוד גדול במכללה שעונה על הדרישות האלה וכל מה שהיה צריך זה ארגון טוב ויוזמה".

פוסטבסקי ועטר הלכו עם הרעיון להנהלת הקמפוס וקיבלו עידוד, הדרכה וסיוע: "זה כמה שנים שאנחנו מקבלים פניות הן מאנשים מחוץ לקמפוס והן מסטודנטים בקמפוס, המעוניינים להכיר מישהו או מישהי הלומדים בקמפוס החרדי לצורך השתדכות להקמת בית בישראל", סיפרו בהנהלה."עם הזמן, הפניות גברו והלכו, וקצרה ידינו מלהושיע את הפונים, שהרי מפעם לפעם 'נאלצנו' גם לעבוד למען פרנסתנו ולא יכולנו להתפנות רק לעסקי שידוכים. לכן, מה רווח לבנו, כאשר הגיעה אלינו קבוצה קטנה של סטודנטים חרדים עם רעיון להקים מאגר ממוחשב של מעוניינים ומעוניינות בשידוך. נתנו את ברכתנו לרעיון, ואף את הערותינו והארותינו".

"לאף אחד מאיתנו אין רקע במחשבים", ממשיך פוסטבסקי, "לכן חיפשנו באינטרנט איך לבנות אתרים, בנינו טופס רישום, איתרנו שדכנית בעלת המלצות שתנהל את הפרויקט וקיבלנו את אישור ההנהלה".

אילוסטרציה סקס לפני חתונה במגזר הדתי. ShutterStock
גברים ונשים מעוניינים למצוא צעירים רווקים בעלי רקע אקדמאי עם רצון לעבוד/ShutterStock

המאגר הממוחשב שבנו היזמים הצעירים כולל, בין היתר, טופס רישום ובו שאלות סטנדרטיים כגון העדפת סגנון לבוש, סוג כיסוי ראש ומוסד לימודים קודם ונוכחי. הגולש מקבל סיסמה דרך המייל וממלא את הטופס שעובר למאגר דיסקרטי שרק לשדכנית יש גישה אליו. בשלב השני פונה השדכנית לראיון טלפוני ובהמשך מתאמת פגישות עם התאמות פוטנציאליות. "זה עלה לאוויר לפני יומיים וכבר יש לנו 100 רשומים ומאות פנויות מהקמפוסים של אונו וגם מחוצה", אומר פוסטבסקי לוואלה! יהדות.

"קיבלנו פידבקים ממש ממש טובים. כולם מברכים על הפרויקט שואלים כבר אם אפשר להעביר את זה כבר למכללות חרדיות אחרות ולאנשים נוספים, כך שאנו חושבים שכבר עכשיו הוא פורץ את גבולות המכללה ופונה למקומות נוספים. קודם כל זה נותן סיפוק מאוד גדול כי יש הרבה ברכה מכל הנושא הזה של שידוכים וברגע שנקבל את הזמנה הראשונה לחתונה זה יהיה סיפוק אדיר. חלמתי על זה אבל גם אני לא האמנתי שזה יגיע לכאלו ממדים".

עוד בוואלה! יהדות

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully