וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אל תתנו ליהודים לעלות להר הבית, מסכימים?

וואלה! יהדות

5.1.2014 / 8:00

ליהודי אסור להתפלל על הר הבית. בשנים האחרונות יש קולות המבקשים להתפלל שם ומנגד יש הטוענים שזה מסוכן. תומ"ש וריקלין התווכחו על זה, עם מי אתם מסכימים? הצביעו

מערכת וואלה!

מאות מיליוני יהודים, מוסלמים ונוצרים, נושאים יום יום את עיניהם למקום הנפיץ ביותר בעולם – אל הר הבית. כולם רשאים לעלות אליו: יהודים, ערבים, נוצרים וכל מי שחפץ בכך. אך יש משהו שרק ליהודי אסור לעשות שם - להתפלל.

בשנים האחרונות, יש יהודים שמנסים בדרכים שונות לעלות אל ההר כתיירים ותוך כדי סיור להגניב פסוק אחד או שניים בלי שהוואקף יראה אותם ויגרום למעצרם. למרות שזה נשמע אבסורד, ישנה סיבה שאוסרת על יהודים להתפלל שם, כמו שנכתב בהתחלה - המקום נפיץ. בשנת 2000 עלה לשם אריק שרון ובן רגע פרצה האינתיפאדה השנייה.

הדעות חלוקות. יש כאלה שאומרים שאם נחיל את הריבונות הישראלית על ההר, תיפתח מלחמת גוג ומגוג עקובה מדם, ויש כאלה שטוענים שאם לא נחיל, או אז תפרוץ המלחמה. יש אומרים שמאז חורבן הבית השני, יהודים התפללו והורידו דמעות כדי להגיע אל הר הבית וכעת שיש לנו מדינה, מן הראוי שיתנו לנו לעלות אליו. מנגד, יש האומרים שעדיין לא הגיעה השעה, וצריך לחכות ולהתפלל יותר, כי עדיין אין אנו ראויים והדם שיישפך בעקבות העלייה לא שווה את זה.

נתנו לתומר שרון ושמעון ריקלין את הבמה בניצוחה של לינוי בר גפן, לבדוק אם צריך לעלות אל ההר או בינתיים להישאר למטה.

עם מי אתם מסכימים? הצביעו

פרות. ShutterStock
פרות/ShutterStock

שחיטת פרות קדושות

"המשחטה", תוכנית אולפן בהפקת וואלה! יהדות וצו פיוס ובהנחיית לינוי בר גפן. בתוכנית מתעמתים שני אנשי רוח ותרבות, דתי וחילוני, סביב נושאים אקטואליים השנויים במחלוקת ביחסי דת ומדינה שנחשבים "פרות קדושות" בליבת הדיון הציבורי בישראל כגון שאלת מיהו יהודי, קיום טקס ברית המילה, הזיקה למקומות הקדושים, המרחב הציבורי הישראלי ועוד.

מי לדעתכם ניצח בעימות? הצביעו

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully