וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לעסקן החרדי שנרצח ונשרף היה עבר אפל?

החרדים זועמים על עיתון שטען ש"הנוכל" מנחם שטארק צבר אויבים רבים, ומשפחתו תובעת את עלבונה. ואולם, מסמכי בית משפט מוכיחים כי שטארק הסתבך עד צוואר בחובות של מיליונים

איש חרדי נחטף. Newsline/Shomrim, אתר רשמי
מכוניתם של החוטפים כפי שתועדה במצלמות האבטחה/אתר רשמי, Newsline/Shomrim

החרדים בארצות הברית זועמים על המקומון "ניו יורק פוסט", שפרסם כתבת שער בנושא פרשת הרצח שזעזעה את קהילת סאטמר. מנחם שטארק, עסקן בן 39 ואב לשבעה ילדים, נחטף בסוף השבוע שעבר מחוץ למשרדו בברוקלין, ואותר לאחר מכן במכולת אשפה בלונג איילנד, כשגופתו חרוכה.

העיתון יצא אמש (ראשון) לדוכנים כששערו מעוטר בתמונתו של שטארק, והכיתוב, באותיות קידוש לבנה, זועק בשאלה: "מי לא רצה שהוא ימות?". אל "שטראק הנשחט" התייחס העיתון כאל "slumlord" - כינוי מזלזל לבעל-בית מושחת, שעושה את הונו מהשכרת דירות במחיר מופקע ומניצול מעוטי יכולת.

בתגובה לקריאות שהופנו אליו, ה"פוסט" הודיע שלא יתנצל על פרסום השער. משפחתו של שטארק אמרה כי מדובר ב"כתבה דוחה, שרק זורה מלח על הפצעים". גיסו של שטארק, אברהם בוקסבאום, אמר לאתר היהודי "אלגמיינר" כי "ההתנצלויות לא יעזרו. אפשר להתנצל, אבל הנזק כבר נעשה". לדבריו, הכתבה חד-צדדית ו"משמיטה את הפן האנושי של שטארק (...) לא מספרים בה על כך ששטארק הותיר אישה שלעולם לא תראה את בעלה, ושבעה ילדים שלא יראו עוד את אביהם". הוא אף טען שכתבות מסוג זה מעודדות אנטישמיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתבה, נכתב כי לשטארק היו "כל-כך הרבה אויבים", ולכן המשטרה "אפילו לא יודעת היכן להתחיל לחפש" את החשודים ברצח". לפי ציטוט אנונימי, המשויך למקור בצוות החוקרים, "מדובר ביהודי חסידי, ואנחנו חושבים שהוא נוכל".

עוד נכתב כי "שטארק הותיר מאחור שורה של דיירים זועמים ביותר מעשרה נכסים, מרביתם בשכונות גרינפוינט ובוויליאמסבורג (...) לצד מספר לא ידוע של קבלנים שלא קיבלו את שכרם ושותפים זועמים". גיסו של שטארק, מנגד, אמר כי "שטארק היה איש עסקים ממולח, שנאבק לשרוד את המשבר הכלכלי של 2008. "הוא עשה את כל מה שהיה חוקי כדי לשרוד".

ואולם, חרף הטענות שהופנו נגד ה"פוסט", כלפי הטון הלא-אלגנטי בעליל של עורכיו, נראה ששטארק היה שקוע עד צוואר בבעיות עסקיות. במאמר ב"ניו יורק טיימס", שעסק ברצח המסתורי, נכתב כי תיעוד משפטי חושף ששטארק ושותפו לעסקים, ישראל פרלמוטר, נתבעו כמה פעמים אחרי שלא הצליחו להחזיר הלוואות גדולות. ב-2009 הם הכריזו על פשיטת רגל אחרי שלא הצליחו להשיב 29 מיליון דולרים שלוו עבור נכס בברוקלין, ובו 74 יחידות דיור.

עם זאת, שני העיתונים תיארו את שטארק כאדם אהוב על קהילתו בברוקלין. האתר היהודי "פורוורד" דיווח כי מאות חסידים באו ללוות אותו בדרכו האחרונה, חרף הקור המקפיא של הסופה "הרקולס". גופתו תובא בהמשך לקבורה בירושלים.


לקריאה נוספת
איך מסקרים בתקשורת החרדית מקרי רצח ואונס?
איש העסקים מנחם שטארק נחטף ונרצח בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully