וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מרחפות בחלל אבל שרות מול גברים

12.2.2014 / 8:00

חגית והילה כפיר, אם ובת דתיות מוציאות אלבום ראשון. בראיון בלעדי לוואלה! יהדות, הן מספרות על ההרמוניה בין אם לביתה, על שירה מול גברים ועל התמיכה והפרגון מבני הזוג

יח"צ - חד פעמי

"לעבוד עם אימא זה משהו מיוחד, לא ראיתי את זה הרבה בחיי וזה ממש זכות מבחינתי", פותחת הילה כאשר היא נשאלת על אופן העבודה המשותפת. "זה כיף גדול ממש, כאשר יש בין אנשים הכרות מאוד עמוקה כמו בין אימא לבת ובנוסף לאחר שעות אינסופיות של יחד עם תהליך מקצועי ישנם דברים שהם מובנים מאליהם, כי היום מספיק מבט אחד בעיניים באמצע הופעה כדי שנבין אחת את השנייה". הילה מחייכת לפתע ואומרת: "הבעיה היחידה, שאי אפשר לבוא יום אחד בזמן חילוקי דעות ולהגיד טוב, היה נחמד, יאללה בי. זאת אמא שלי!!".

האלבום "לא ארחף בחלל", בלעדי בוואלה! יהדות, נבנה בתהליך של מספר שנים והוא כולל עשרה שירים, כאשר את רובם הלחינה חגית שאף הקימה יחד עם שר החינוך, הרב שי פירון את מגמת המוסיקה באולפנת "ישורון" והיום מנהלת את המגמה. בנוסף, יש באלבום את השיר הראשון שכתבה הילה והוקלט עוד לפני השכלתה המוזיקלית בבית הספר רימון ולכן יש בו משהו בוסרי ונערי, "חשוב לי להראות את הדרך שאני עוברת וחווה עם הקהל", מצטדקת הילה ואימא ממהרת להסביר, "האלבום הוא סיכום של שש שנים של הלחנה והופעות בכל הארץ בהם עברנו תהליך של ניסוי ותהייה. כך בעצם גילינו מה היו השירים שהקהל אהב מתוך מה שכתבנו". היא מגלה ומוסיפה כי, "אנשים כל הזמן פנו אלינו ושאלו איפה אפשר למצוא את השירים וכך החלטנו שהגיע הזמן להוציא את זה לאור".

חגית והילה כפיר - לעולם יהא אדם

לאחר שבשנת 2004 הוציאה חגית אלבום חזנות "שרה לאלוהי" – מהאלבומים הראשונים והיחידים שבו זמרת שרה חזנות, היא החלה להופיע יחד עם ביתה, כאשר בתחילה הילה לוותה אותה עם הגיטרה אך לפני שנתיים הרגישה בשלה לעבור לקדמת הבמה והיום החיבור ברור מאליו. "כשהתחלתי להופיע היא הייתה זמינה והחלטתי ששווה לבדוק את האופציה הזאת. אכן ניסיתי ולמרות שהיא לא הייתה מנוסה הלכנו על זה, אך עם הזמן הילה התקדמה מאוד והיום אנחנו צוות לתפארת". אומרת חגית בגאוות אם ומבהירה, "כשאני על הבמה אני מודעת לכך שאני מופיעה עם הבת שלי, אך היא על הבמה בזכות ולא בחסד, מאוד חשוב לי שהכול יהיה מקצועי".

את מצליחה להפריד בין אמא לבין שותפה לדרך? שאלתי את הילה. "יש את הקטע המקצועי על הבמה ועם כל הכבוד לסיטואציה שהיא אמא שלי, לפעמים צריך להעיר. לא תמיד הדבר נעים אך לעיתים זה חלק מהעבודה וההתמודדות", מבהירה ומוסיפה בחיוך כי, "ההפרדה קיימת בין תהליך העבודה ויש זמנים בהם צריך לקבל החלטות מקצועיות. העובדה כי היא אימא בבית ולא רק, לא תמיד קלה, אך היום, הדבר הפך להיות טבעי וזה משהו שאנחנו כמעט ולא משוחחות עליו".

חגית והילה כפיר - קליפ מערב השקת האלבום - "לא ארחף בחלל"

הרגשתי שהריאיון הפך דביק במקצת ולכן הייתי חייב קצת להרוס אז הלכתי על השאלה המתבקשת: אתן מופיעות מול גברים, איך אתן עושות את זה כדתיות?

הילה: "זה נושא שהיום אנחנו משאירות בצד ולא מתייחסות אליו בצורה כל כך אינטנסיבית, למרות שאנו נשאלות על כך, אם כי פחות מבעבר", אומרת הילה. "לפני שנתיים נושא 'הדרת נשים' היה בכותרות ועסקנו בזה הרבה אך היום אנו פחות נוגעות בו ומתמקדות במוזיקה". הילה מודעת לכך כי יש את הקהל שלא יבוא ויש מקומות שיעדיפו להזמין גבר מלכתחילה, אך לדבריה, לאחר שהן דשו בנושא כל כך הרבה, הגיע הזמן להמשיך הלאה.

חגית אף מדגישה כי היא איננה מחפשת את התהילה בכך שהן היו מהראשונות והחלוצות בנושא שירת נשים דתיות, ואומרת כי היא שמחה על כך שבתקופה זו ישנה פתיחות והבנה לקראת עידן חדש שנשים דתיות יכולות לשיר גם מול גברים. "אנחנו מקבלות פידבקים מאוד חיוביים מהקהל שרובו דתי, אז כל הרעש שהיה בתקשורת עזר לנושא להיפתח ולקבל לגיטימציה".

כוכב שנופל / מילים ולחן: הילה כפיר

ואיך בני הזוג מקבלים זאת? "אני חייבת לומר כמו שאמר רבי עקיבא: כל מה ששלי שלה, אני אומרת על בעלי, כל מה ששלי שלו, כי הוא תמיד היה שם כדי לכוון ולתמוך. הוא ראה שהשירה והמוזיקה חשובה לי, והוא מי שאמר לי לפני כמה שנים: יש לך כישרון מדהים ואת חייבת לעשות איתו משהו". גם הילה שנישאה בשבוע שעבר אומרת כי בן זוגה מאוד מפרגן לה. "כבר מזמן הוא הבין שאני בקטע של מוזיקה וכל הופעה הוא מעודד אותי ומאוד דוחף אותי קדימה".

להורדת האלבום לחצו כאן

חגית והילה כפיר יופיעו ביום חמישי הקרוב, י'ג באדר 13/02/14 בהאנגר 22 נמל תל-אביב.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully