וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מנהלים העסקנים החרדים את הרבנים

18.2.2014 / 10:43

דיונים שהתקיימו אצל מנהיג הציבור החרדי- ליטאי, הרב שטיינמן, מראים כי עסקנים הם אלו שקובעים כיצד ייראה המאבק נגד הגיוס. העסקנים התבטאו בצורה חריפה נגד ראשי ישיבות

אי אפשר שלא להצביע על כך שבפועל הציבור החרדי אינו מונהג בהכרח על ידי גדולי התורה שלו. המנהיגות אינה נקבעת לפי הגדלות בתורה, אלא לפי מידת ההתאמה למנהיגות על פי דעתם של העסקנים. רבנים חשובים נדחקים הצ?דה מפני שעמדתם אינה תואמת את עמדת העסקנים הקובעים.

התזה הזו מקבלת היום (שלישי) חיזוק משמעותי לאחר שדיונים שהתקיימו בביתו של מנהיג הציבור החרדי- ליטאי, הרב אהרון שטיינמן, חשפו כי מקורבים ועסקנים הם אלו שקובעים כיצד ייראה המאבק נגד גיוס החרדים לצבא.

מדובר בשיחות שהתקיימו מספר ימים קודם "כינוס 100 ראשי הישיבות נגד הגיוס" ובמהלכן עסקנים ומקורבים לרב שטיינמן הרכיבו את רשימת המוזמנים והנואמים על פי אינטרסים פוליטיים ואישיים. לדוגמה, אחד ממקורביו של הרב שטיינמן אמר על הרב דוד כהן, ראש ישיבת "חברון", אחד מהמוסדות הנחשבים במגזר החרדי כי על כל דבר צריך לריב אתו ושיילך לכל הרוחות. המקורב המשיך ואמר כי לא שהוא לא בסדר רק שהוא פתאום נכנס לך לאיזו אקסטזה כזו.

עוד בנושא:
מתקפה חרדית קשה נגד מפיצי ההקלטות
חומר הנפץ שיבעיר את העולם החרדי

הרב שמואל אוירבך בהפגנת חרדים מול כלא 6, דצמבר 2013. שלומי גבאי
הרב שמואל אוירבך בהפגנת חרדים מול כלא 6, דצמבר 2013/שלומי גבאי

ראש ישיבה שהשתתף בשיחה דרש לא להזמין לכינוס את הרב צבי רוטנברג, ראש ישיבת "בית מאיר" מאחר ולטענתו הוא לא חתם להם בבחירות על שום דבר, ולא הגיע לשום דבר. דובר אחר שהשתתף בדיון הוסיף וכינה אותו אבי אבות הטומאה וציין כי אסור להזמין אותו.

בשיחה אף אמר אותו ראש ישיבה המקורב לרב שטיינמן, על הרב נוביק, משגיח ישיבת "חדרה" המזוהה עם הפלג היריב של הרב שמואל אוירבך מירושלים כי נוביק זה לא שם של משפחה אלא שם של מחלה. בהמשך ביקש אחד המשתתפים להזמין ראש ישיבה נוסף כדי להראות שהוא איתם.

בפרסום השיחות הללו מעורבים אנשי מחנה הרב אוירבך המבקשים ככל הנראה להביך פעם נוספת את המחנה המתון יותר של הרב אהרון שטיינמן. לאחר שאנשיו של האחרון יזמו בתחילת השבוע מכתב נגד עיתון "הפלס" המזוהה עם הרב אוירבך כצעד שנועד להחליש את כוחו ולפגוע בו כלכלית.

מהשיחות הפנימיות שהתנהלו בבית הרב שטיינמן עולה, כי אנשי תנועת 'דגל התורה' והעיתון 'יתד נאמן', המזוהים עם מחנה שטיינמן, מאד מוטרדים מהעובדה שמחנה אוירבך מובילים לא פעם את סדר היום הציבורי-חרדי ומחפשים דרכים להשיב מלחמה.

מאז נפטר הרב יוסף שלום אלישיב, הנהגת הרחוב החרדי קרועה בין הרבנים שטיינמן ואוירבך. הרב שטיינמן בן ה-100 הוא הבכיר יותר שמוביל קו מאופק ומקפיד לא לשבור את הכלים מול המדינה במאבק החרדי נגד הגיוס. מנגד, הרב אוירבך מוביל קו קיצוני הרבה יותר והורה בעבר לתלמידיו שלא להתייצב אפילו לצו הראשון. הוא גם מעודד הפגנות המתקיימות בשיתוף פעולה עם החוגים הקנאים של "העדה החרדית".

כזכור, לפני שבועיים נחשף כי באחת השיחות, שהתקיימו בין כותלי ביתו של הרב שטיינמן, חושף דמות ידועה ערוץ הידברות חשאי עם גורם צבאי בכיר. נדמה, כי מטרתו בחשיפת הפרטים היא בין היתר להטות את המאבק הפנים-חרדי לטובת מחנהו. בשיחה הוא מספר על קשר עם תא"ל גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל בניסיון למנוע משבר סביב גיוס החרדים.

מעבר לכך, אחד הנוכחים מסביר כי במסגרת הקשר עם אגמון, האחרון התבקש לדחות את הקמת מרכזי המיון החרדי. הדובר הסביר שלחרדים זה לא טוב ורק אחרי שאחרי שיהיה חוק, מרכזי המיון יהיו במסגרת ההתמודדות עם החוק. מקורב נוסף שהשתתף בשיחה הצטרף לבקשה של קודמו והסביר כי אם מרכזי המיון הייעודיים למגזר החרדי יוקמו כבר עתה, כולם יבינו שהרב אוירבך צדק בגישתו הבלתי פשרנית.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully